Announcement

Collapse
No announcement yet.

X5 e53 4.4 trans failsafe prog & p0700 vikakoodi

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Baroni
    Bimmer Rookie
    • Nov 2005
    • 62

    X5 e53 4.4 trans failsafe prog & p0700 vikakoodi

    Löytyisiköhän Vaasan lähistöllä henkilöä jolla INPA ja kokemusta sen käytöstä?

    Ilmeni automaattilaatikkoon viittaava ongelma, näyttöön ilmestyi trans failsafe prog -ilmoitus, halppis vikakoodilaitteella koodi p0700.
    Kulkine on e53 4.4L -00.
    Ainoastaan pakki ja yksi vaihde eteen (3 tai 4).
    Vaihteiden käsivalinta ei pelaa.
    Vikakoodin nollaus poistaa koodin hetkeksi mutta näytön ilmoitus pysyy.
    Laatikon öljyt ja filsa vaihdettu 40tkm aikaisemmin.
    Akun jännite kunnossa, laturi lataa.
    Forumin postaukset vastaaviin vikailmoituksiin luettu ja etukäteispäänsärky jo osittain podettu.
  • poteroa
    Bimmer Fanatic
    • Oct 2010
    • 311
    • Tuusula

    #2
    Lukaseppa ABS boksi myös, näissä tuo p0700 on ECUlta tullut koodi, joka ei välttämättä tarkoita että loota olisi hajalla.

    Ja sitten ihan ensimmäiseksi kysymykseksi:



    - Onko autolle juuri tehty jotain, esim. jarruille / alustalle
    - Onko lastutettu
    - Paljon ajettu?

    (Tämä sillä että pois luetaan kaikki ulkopuoliset juuri tehdyt muutokset jotka voisivat vaikuttaa tapahtuneeseen tai alhainen jännite tai huono laturi).

    Pomolta opittu ajatusmalli
    E53 3.0d Olivin Metallic "Oliivi"
    E53 3.0d Sapphire Black Metallic "Pappi"

    Ex: E38 740i Titan silber "Paavo"
    Ex: E39 523 Touring Kalahari Beige "Bruno"
    Ex: E93 335iA cabi "Sommer bus"
    Ex: E34 520i "winter wagen"
    Ex: E46 320Ci cabrio "prinsessa"
    Ex: E53 X5 3.0d M-Sport "Karala"
    Ex: E21 315, E12 520, E60 BMW 525dA Rip: E21 2.0 Tic

    Comment

    • ekkoo1
      BTCF Member
      • Jun 2019
      • 1368
      • Pohjanmaa

      #3
      Tuolta löytynee pari ukkoa jolla on koodinlukuun vehkeet: https://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=163302
      E39 540i -96 Ajamisen iloa
      E34 540i -94 Hitsaamisen iloa
      E53 4.4i -01 Varaosien tilaamisen iloa
      Audi A6 Avant 4.2 -99 Tavarankuljetin

      Comment

      • Baroni
        Bimmer Rookie
        • Nov 2005
        • 62

        #4
        Kiitän vastauksista
        Omalla halppis vikalukijalla ei onnistu ABS vikakoodien luku.
        Kulkineella ajettu 279 tkm, ei tiettävästi lastutettu, ei ainakaan tunnu siltä että olisi enemmän puhtia.
        Etunivelien vaihto hiljattain suoritettu, sen jälkeen ajettu noin 1000km
        Kävin tänään tekemässä pienen lenkin vikakoodien nollauksen jälkeen, p0700 palautui ja uutena p0748.

        Kiitokset myös ukkojen yhteystiedoista, toivotaan että kokeneemmat saavat esille tarkempaa tietoa viasta.

        Comment

        • poteroa
          Bimmer Fanatic
          • Oct 2010
          • 311
          • Tuusula

          #5
          Eihän ole mitään vuotoja laatikosta? Tarkistaisin sen ihan ensimmäisenä.

          Jos P0748 niin herjaa A-solenoidin viasta laatikossa. Voi olla piuhasarjassa huono kontakti, tukos järjestelmässä, vajaa nestetaso, tai turbiini. Tuossa on todella monta mahdollisuutta. Joten ei ihan yksiselitteinen. Voi olla myös tuo solenoidi.

          A-solenoidin tehtävä on kontrolloida painetta jolla kytkinlevyt painetaan kiinni, näin yksiselitteisesti kerrottuna.

          Omasta X5:sta meni taannoin laatikko aivan yhtäkkiä, ja täysin identtisillä kilometreillä. 279tkm ja koko hoito uusiksi. 3800€ lysti töineen vaihtolaatikolla.
          Oireena moottoritieltä alkoi luistamaan, ja matkalla kotiin hävisi vedot kokonaan.

          Melkein on oltava kaveri tosiaan läppärillä kiinni ja katsoa laatikon arvoja modulilta. Sen jälkeen mitata solenoidien vastusarvot sisään menevältä liittimeltä laatikosta.

          Käyttäisin kyllä jossain missä ymmärtävät vaihteistojen päälle, veikkaan että pelkällä INPA:lla et tuosta selviä..
          E53 3.0d Olivin Metallic "Oliivi"
          E53 3.0d Sapphire Black Metallic "Pappi"

          Ex: E38 740i Titan silber "Paavo"
          Ex: E39 523 Touring Kalahari Beige "Bruno"
          Ex: E93 335iA cabi "Sommer bus"
          Ex: E34 520i "winter wagen"
          Ex: E46 320Ci cabrio "prinsessa"
          Ex: E53 X5 3.0d M-Sport "Karala"
          Ex: E21 315, E12 520, E60 BMW 525dA Rip: E21 2.0 Tic

          Comment

          • HTK12
            BTCF Member
            • Jul 2011
            • 10949
            • Joensuu

            #6
            Ihan ensimmäisenä tarkista akun kunto ja laturi. Aiheuttaa tuota transfailsafe kun akun jännite kyykkää. Näin siis vaikka iloisesti pyörähtäisi käymään.
            e39 540iA E85

            Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
            Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
            Retrofit ym. koodaukset (BMW)
            Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
            INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
            Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

            Comment

            • Baroni
              Bimmer Rookie
              • Nov 2005
              • 62

              #7
              Kiitän hyvistä neuvoista.
              Tilanne tällä hetkellä hieman yllättävä, vikailmoitus poistunut näytöstä, lyhyt koeajo ilman ongelmia, laatikko vaihtaa normaalisti.
              Se miten tähän tilanteeseen tultiin on seuraavanlainen: Kulkine yön yli lämpimässä tallissa, akku latauksessa.
              Kummallista tässä on se että akun lataus edellisenä päivänä ei poistanut ongelmaa, auto oli tosin silloin ulkosalla.
              Oliskohan kulkinen kaivannut sateelta suojaan lämpimään talliin
              Varmuuden vuoksi seuraavaksi suoritetaan laatikon öljyn vaihto huuhtelulla sekä suodattimen vaihto.
              Kelpuuttaako kokeneemmat mitään motonetin laatikkoöljyvalikoimasta öljyksi?

              Comment

              • Vani 61
                Bimmer Rookie
                • Mar 2017
                • 31
                • 90250 Oulu

                #8
                Originally posted by Baroni View Post
                Kiitän hyvistä neuvoista.
                Tilanne tällä hetkellä hieman yllättävä, vikailmoitus poistunut näytöstä, lyhyt koeajo ilman ongelmia, laatikko vaihtaa normaalisti.
                Se miten tähän tilanteeseen tultiin on seuraavanlainen: Kulkine yön yli lämpimässä tallissa, akku latauksessa.
                Kummallista tässä on se että akun lataus edellisenä päivänä ei poistanut ongelmaa, auto oli tosin silloin ulkosalla.
                Oliskohan kulkinen kaivannut sateelta suojaan lämpimään talliin
                Varmuuden vuoksi seuraavaksi suoritetaan laatikon öljyn vaihto huuhtelulla sekä suodattimen vaihto.
                Kelpuuttaako kokeneemmat mitään motonetin laatikkoöljyvalikoimasta öljyksi?
                Älä laita noita mätänetin öljyjä laatikkoon, minä erehdyin moisen tekemään ja uusiksihan se meni koko homma.

                Comment

                • HTK12
                  BTCF Member
                  • Jul 2011
                  • 10949
                  • Joensuu

                  #9
                  Originally posted by Baroni View Post
                  Kiitän hyvistä neuvoista.
                  Tilanne tällä hetkellä hieman yllättävä, vikailmoitus poistunut näytöstä, lyhyt koeajo ilman ongelmia, laatikko vaihtaa normaalisti.
                  Se miten tähän tilanteeseen tultiin on seuraavanlainen: Kulkine yön yli lämpimässä tallissa, akku latauksessa.
                  Kummallista tässä on se että akun lataus edellisenä päivänä ei poistanut ongelmaa, auto oli tosin silloin ulkosalla.
                  Oliskohan kulkinen kaivannut sateelta suojaan lämpimään talliin
                  Varmuuden vuoksi seuraavaksi suoritetaan laatikon öljyn vaihto huuhtelulla sekä suodattimen vaihto.
                  Kelpuuttaako kokeneemmat mitään motonetin laatikkoöljyvalikoimasta öljyksi?
                  Varmista, että se laatikko nyt toimii. Ihan turha alkaa öljyjä vaihtelemaan ja siihen rahaa tuhlaamaan, jos laatikossa on vikaa. Eli aja autolla nyt vaikka pari viikkoa ja katso, että se laatikko toimii kuten kuuluu.Tosin kilometrejä alkaa olla jo sen verran mittarissa, että harkitsisin noiden rahojen säästämistä laatikko remppaan. Kun ne öljyt & suodatin on vaihdettu 40tkm sitten, niin en kyllä näe suurta järkeä niitä öljyjä vaihtaa.
                  e39 540iA E85

                  Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
                  Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
                  Retrofit ym. koodaukset (BMW)
                  Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
                  INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
                  Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

                  Comment

                  • repsa
                    Bimmer Enthusiast
                    • May 2006
                    • 1363
                    • Lempäälä

                    #10
                    Tarkista vaihdelaatikon sähköliittimen läpivienti, onko siellä öljyä / onko se kunnolla kiinni.
                    5c jetta 1.2TSI 140/220
                    530e m-sport alpinweiss3 vakio
                    a4 cabi 220/300
                    vian ei tarvitse olla iso jos se on korvien välissä...

                    Comment

                    • Baroni
                      Bimmer Rookie
                      • Nov 2005
                      • 62

                      #11
                      Ongelma poistunut akun täyteenlatauksen jälkeen. Akku oli ladattava perinteisellä laturilla. Ctec ei jostain syystä ladannut täysin täyteen, ongelma ei poistunut Ctecillä.
                      Kilsoja nyt takana noin 500km sekalaista nopeutta ja toistakymmentä käynnistä, laatikko toimii normaalisti.
                      Vaihdelaatikon sähköliittimen läpivienti tarkastettu, ei öljyinen ja kunnolla kiinni. Laatikon öljyjä ei vaihdettu.

                      Todennäköisesti vikailmoituksen on tehnyt akun jännitetason kyykkäys käynnistyksessä, kuten kokeneet foorumilaiset aikaisemmin epäilivät.

                      Toistaiseksi kaikki ok. Suuret kiitokset neuvoja antaneille.
                      Kohti uusia haasteita kulkineen kanssa. Postaillaan.

                      Comment

                      • Baroni
                        Bimmer Rookie
                        • Nov 2005
                        • 62

                        #12
                        Taas tarvittaisiin hyviä neuvoja.
                        Ilmeni jälleen ongelmia vaihdelaatikon kanssa (trans failsafe prog)
                        Vikailmoitus tulee kun laturi yhtä äkkiä nostaa latausjännitteen yli 15V:iin, samoin syttyy akun varoitusvalo, sammuu sisäilmanpuhallin, syttyy abs-valo. moottorin vikavalo välähti kerran ja sammui kun seuraavan kerran käynnisti. Vikakoodia ei vielä luettu.
                        Latausjännitettä seurattu startin ja käynnin aikana mittarilla, jännite ei laske vaan nousee äkisti noin 1min käynnin jälkeen aiheuttaen hälytykset. Aikaisemmin jännitteen lasku aiheutti hälytyksen.
                        Laturi (tehdaskunnostettu, Motonet) vaihdettu 4 kuukautta sitten. Samoin akku uusittu.
                        Laturi lataa käynnistyksen jälkeen 14-14V jännitettä noin 1min ajan jonka jälkeen jännite nousee yli 15V. Kaasua kun painaa niin jännite nousee yli 17V.
                        Testattu myös lisämaadoituksella moottorin-rungon välillä, ei parannusta.

                        Onkohan nyt ollut huono onni tehdaskunnostetun laturin kanssa että lataussäädin hajonnut näin lyhyessä ajassa?
                        Onko jokin muu tekijä mikä voisi rikkoa lataus-säätimen?

                        Comment

                        • ekkoo1
                          BTCF Member
                          • Jun 2019
                          • 1368
                          • Pohjanmaa

                          #13
                          Kyllä nuo vesilaturit tuntuu olevan aika paskoja vehkeitä, tilaa sinne puolasta kolmellakympillä uusi regulaattori?
                          E39 540i -96 Ajamisen iloa
                          E34 540i -94 Hitsaamisen iloa
                          E53 4.4i -01 Varaosien tilaamisen iloa
                          Audi A6 Avant 4.2 -99 Tavarankuljetin

                          Comment

                          • Baroni
                            Bimmer Rookie
                            • Nov 2005
                            • 62

                            #14
                            Hei, kerrotko lisää tuosta vaihtoehdosta ja mitä modauksia tarvitaan?

                            Comment

                            • ekkoo1
                              BTCF Member
                              • Jun 2019
                              • 1368
                              • Pohjanmaa

                              #15
                              Tästä postauksesta löytyy lisätietoa.
                              E39 540i -96 Ajamisen iloa
                              E34 540i -94 Hitsaamisen iloa
                              E53 4.4i -01 Varaosien tilaamisen iloa
                              Audi A6 Avant 4.2 -99 Tavarankuljetin

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎