Announcement

Collapse
No announcement yet.

x3 35d 2012 kone paskana

Collapse
X
Collapse
+ More Options
Posts
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • jeesus99
    Newbiemmer
    • Mar 2019
    • 5
    • Kuopio

    x3 35d 2012 kone paskana

    Moro!
    Ei voi muuta sanoa kun joko bmw on todella paskoja tai sitten minulla on enempi kuin huono tuuri. Meikän toinen bmw elämäni aikana ja kummassakin ei ole ollut kuin murhetta mutta nyt asiaan ja tähän tuoreimpaan tapaukseen.
    Eli kyseessä on f25 d35 2012 ajettu 208tkm huollettu säännöllisesti ja mitään herjoja eikä mitään varoituksia ole tullut ennen kun joulujen välipäivinä kone rupesi pitämään kilkatusta kun kierrokset oli yli +2000. Tyhjäkäynnillä ei mitään ylimääräisiä ääniä. Vein auton saman tien auton korjaamoon ja tänään selvisi että ainakin kampiakselin laakerit ovat sökönä olivat tulleet melkein jopa itsekseen ulos stefanläpi ja muista vaurioista ei ole vielä mitään tietoa. Joten kysymykseni on että onko korjausta mahdollista saada autoliikkeenpiikkiin kun ostaessani autolla oli huristeltu 193tkm ja aikaa ~10kk eli huikeat 15tkm jälkeen hajoaa kone ilman mitään ennakkooireita. Jos ei niin onko järkeä kone kunnostaa vai sitten hommata tehdaskunnostettu oli noista mikä hyvänsä vaihtoehto niin vitustiham se maksaa.
    Jos hommaa vaihtokoneen niin osaako joku neuvoa mistä semmoinen kannattaa hankkia jos ulkomailta niin mistä.
    Olisin kiitollinen jos joku osaisi neuvoa asiassa edes jollakin tavalla vaikka edes privaviestin kautta jos ei julkisesti halua
    Kiitän ja kumarran jo etukäteen mahdollisia neuvonantajia
  • kooma
    Bimmer Enthusiast
    • Oct 2004
    • 1022
    • Pikis

    #2
    Jos et ole tätä ketjua vielä lukenut niin siellä on ainakin tuota korjaamisen pohdintaa:

    https://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=382245
    Tällä hetkellä: i3 120Ah Sport, Polestar 2 Long Range Dual Motor

    Comment

    • zakspeed
      BTCF Member
      • Nov 2003
      • 2000
      • Tampere/kainuu

      #3
      N57 koneen kunnostus vastaavan vaurion jäljiltä saksassa maksaa noin 3-4K€ +rahdit + irroitus / asennustyöt ym hipistelyt päälle täällä suomen päässä.
      -M5- '00
      -i3 94 rex '19
      -Ascona B 4.0 '80
      Kilpa-autojen sähköjen suunnittelu / toteutus. Kysy.
      -Johtosarjojen piirtäminen tietokoneella
      -Valmistus laadukkaista MIL-spec komponenteista

      Comment

      • jeesus99
        Newbiemmer
        • Mar 2019
        • 5
        • Kuopio

        #4
        joo tuli luettua tuo kokoketju ehkä se on järkevin lähettää kone saksaan mutta kysyn eka tarjouksen konepajalta mitä maksaa täällä kunnostustus mut huomenna ollaan viisaampia saako koneesta enää muuta kuin verkonpainon.

        Comment

        • MajorDrake
          Bimmer Enthusiast
          • Apr 2006
          • 7531
          • Jyväshyvä

          #5
          Originally posted by jeesus99 View Post
          Joten kysymykseni on että onko korjausta mahdollista saada autoliikkeenpiikkiin kun ostaessani autolla oli huristeltu 193tkm ja aikaa ~10kk eli huikeat 15tkm jälkeen hajoaa kone ilman mitään ennakkooireita.
          Vikahan on syntynyt sinun omistusaikana joten miksi sen myyjän pitäisi sinun auton korjauksesta maksaa? Eri asia olisi jos vika olisi syntynyt 6 kk sisällä auton ostosta...
          Kyseessä on kuitenkin 8 vuotias ja yli 200 tkm ajettu auto, jos olisit ostanut sen uutena niin siltikikön pitäisi myyjän korjata se?
          Vai miksikö sillä käytetyn myyjällä pitäisi olla isompi vastuu kuin uuden?
          M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
          Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
          Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...

          Comment

          • jeesus99
            Newbiemmer
            • Mar 2019
            • 5
            • Kuopio

            #6
            Originally posted by MajorDrake View Post
            Vikahan on syntynyt sinun omistusaikana joten miksi sen myyjän pitäisi sinun auton korjauksesta maksaa? Eri asia olisi jos vika olisi syntynyt 6 kk sisällä auton ostosta...
            Kyseessä on kuitenkin 8 vuotias ja yli 200 tkm ajettu auto, jos olisit ostanut sen uutena niin siltikikön pitäisi myyjän korjata se?
            Vai miksikö sillä käytetyn myyjällä pitäisi olla isompi vastuu kuin uuden?
            Myyjä vastaa virheestä, joka on ollut autossa luovutushetkellä, vaikka virhe ilmenisi myöhemminkin. Kuluttajansuojalain mukaan virheen oletetaan olleen olemassa jo luovutushetkellä, jos se ilmenee kuuden kuukauden kuluessa luovutuksesta. Kuluttaja ei voi vedota virheeseen, mikä hänellä on ollut tiedossa tai minkä hän on voinut autoa tarkastaessaan todeta.

            Kuuden kuukauden sääntöä ei voi kuitenkaan verrata uuden auton takuuseen. 6kk takuuta käytetyssä autossa siis ei ole, vaan tässä sovelletaan kuluttajasuojan virhevastuuta. Kun käytettyä autoa korjataan paremmalla tai kokonaan uudella varaosalla niin auton taso paranee ja tällöin kuluja jaetaan. Myyjäliiike on velvollinen korjaamaan arvioidun virheen verran eli osuuden, minkä verran liian aikaisin komponentti on rikkoutunut, sekä kuluttaja maksamaan oman osuuden korjauksesta saamastaan hyödystä eli tällöin korjauksessa auto tulee sen komponentin osalta parempaan kuntoon ja käyttöikä kasvaa.

            Virhevastuuta arvioidessa kuluttajan pitää osoittaa, että kyseessä on virhe ja tällöin arvioidaan myyjäliikkeen osallistumisvastuu korjaukseen. Virhe todetaan esimerkiksi osoittamalla auton rikkoutuneen ennenaikaisesti oletettuun käyttöikäänsä verrattuna, virhe voi olla myös kauppaan tai muuhun tiedoksiantoon liittyvä virhe. Jotain auton osia tarvitsee vaihtaa 50tkm välein, toisia on uusittava 150tkm välein, kun taas jotkin osat voidaan katsoa kestävän jopa 250tkm. Millään osalla ei ole ikuista kestoikää, siksi myös autoliikkeen vastuu päättyy kyseeessä olevan osan kestoiän täyttyessä. Kestävimpänä osana autossa yleensä pidetään moottoria ja sen voidaan arvioida kestävän koko auton oletetun eliniän eli 250-300tkm. Itse auton korille ja koritekniikalle katsotaan yleisesti 10-15 vuoden kestoikä.

            Auton tai sen osien käyttöikää ei voida täsmällisesti määritellä ennalta. Arviointi virheellisyydestä tai virheettömyydestä on tehtävä tapauskohtaisesti. Virheenä ei pidetä auton tai sen osan normaalista iän tuomasta kulumisesta ja sen aiheuttamasta korjaustarpeesta tai auton käyttövirheestä aiheutunutta vikaa. Autot ovat erilaisia ja tehty erilaiseen käyttötarkoitukseen, joten samankin komponentin kestoikä vaihtelee automerkkien ja mallien välillä.

            en nyt ole vaatimassakaan koko summaa ja hyvin sinun suhtautumisesi kun olet autokauppias itse miks maksaa kellekkään mitään korvauksia jos on saanut jo rahat näinhän se on. ja luulen joka taupauksessa että tuo vika on ollut jo pidemmän aikaa piilevänä meikä kun ei ole sitä lastuttanut kuten useammat täällä sitä tekevät
            Last edited by jeesus99; 07-01-2020, 20:02.

            Comment

            • HTK12
              BTCF Member
              • Jul 2011
              • 10941
              • Joensuu

              #7
              Kun aikaa on mennyt se 10kk, niin aika turha alkaa myyjältä mitään kyselemään.. Jos olisi sen 6kk aikana tapahtunut, niin olisi varmaan jonkun verran voinut tulla kuluissa vastaan. Tosin 200tkm jälkeen alkaa se laskennallinen ikä olla täynnä, joten myyjä vastaa vain osoittain kuluista. Edes sen 6kk aikana myyjä ei tule 100% korvaamaan, koska kyseessä ei ole läheskään uusi auto enää.
              e39 540iA E85

              Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
              Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
              Retrofit ym. koodaukset (BMW)
              Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
              INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
              Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

              Comment

              • Fabsu
                Bimmer Enthusiast
                • Apr 2004
                • 1754

                #8
                Kyllä tuossa myyjäliikkelläkin on vastuuta jäljellä. Oletettu kestoikä, jota kuluttajaneuvojat käyttävät moottorin kohdalla on 300 000 km. Ensin reklamaatiota liikkeeseen ja jos/kun eivät ota kantaa, yhteyttä kuluttajaneuvojaan. Jos tämäkään ei tuota tulosta, viet jutun eteenpäin kuluttajariitalautakuntaan. Veikkaan että 1/3 maksaa liike ja 2/3 jää sinulle maksettavaa.
                AUDI e-tron Sportback Edition S line 55 quattro

                ex: SEAT Leon ST 1.5 TGI FR -20, X5 xDrive 40e -16, 535iX M-Sport -12, e70 X5 3,0d sport -07, Mini John Cooper Works Coupe -12,
                e60 530 xd M-sport -06, Mini Cooper S + JCW kit -02, e46 328i -98, e36 325i -91,
                e30 318i -88

                Comment

                Working...
                😀
                🥰
                🤢
                😎
                😡
                👍
                👎