Announcement

Collapse
No announcement yet.

X6 vaihteiston toiminta / rattivalitsimet

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • RRR77
    Bimmer Fanatic
    • Mar 2016
    • 232
    • Tuusula

    X6 vaihteiston toiminta / rattivalitsimet

    Eli kyseessä 2009 x6 35d, eli m57 ja 6hp. Autossa on rattilätkät. D-asennolla ajaessa ratista saa vaihdettua manuaalipuolelle mutta asetukseksi tulee aina M6 jos isoin vaihde on käytössä eikä vaihdetta saa vaihdettua mihinkään suuntaan. Sama pätee myös pienemmäasä nopeudessa eli jos käytössä on vaikka nelosvaihde ja kosket rattivalitsimiin niin näyttöön saattaa tulla esim m5, ja siitä pääsee vain isommalle. Eikä vaikuta vaikka käyttäisi vasemman puolen lätkää, aina menee m6 asennolle eikä suostu muuttamaan mihinkään suuntaan.

    S-puolelta sama juttu. Kepistä komentaessa toimii niinkuin pitääkin.

    D-puolella näytössä on pelkkä D, S-ja manuaalipuolella näytössä on käytössä oleva vaihde eli esim S5 tai M5, kuuluuko olla näin?
    Last edited by RRR77; 25-03-2020, 19:40. Reason: Tarkennus
    535d F07
    120d M-Sport F20
  • Pacer
    Newbiemmer
    • Jul 2018
    • 17
    • Nummela

    #2
    En ole varma millaiset läpyskät tuossa on, mutta omassa alkuperäiset olivat sellaiset, että molemmin puolin rattia voi vaihtaa sekä ylös, että alaspäin, eri suuntaan vain vääntämällä. M6:sta ei ylöspäin voi mennäkään ja M5:sta pääsit ylöspäim, niin voiko olla, että olet molemmin puolin yrittänyt kokoaja vaihtaakin vain ylöspäin?

    Comment

    • RRR77
      Bimmer Fanatic
      • Mar 2016
      • 232
      • Tuusula

      #3
      Originally posted by Pacer View Post
      En ole varma millaiset läpyskät tuossa on, mutta omassa alkuperäiset olivat sellaiset, että molemmin puolin rattia voi vaihtaa sekä ylös, että alaspäin, eri suuntaan vain vääntämällä. M6:sta ei ylöspäin voi mennäkään ja M5:sta pääsit ylöspäim, niin voiko olla, että olet molemmin puolin yrittänyt kokoaja vaihtaakin vain ylöspäin?
      Hmm tosiaan enpä oo kokeillukaan muuta kuin vetää läpysköistä taaksepäin. Ed. auto oli MB ja siinä sai vaihdettua vasemman puolen läpyllä alaspäin ja oikealta puolen ylöspäin.

      Edit: selkis. Eli kummaltakin puolelta pystyy vaihtamaan ylöspäin vetämällä taaksepäin ja alaspäin läpyä työntämällä. Tämän olis tietenkin voinut jo arvata läpyn muotoilustakin, vaan ajatteleminen on toisinaan aivan liikaa vaadittu

      Tänks Pacer.
      Last edited by RRR77; 26-03-2020, 21:14.
      535d F07
      120d M-Sport F20

      Comment

      • rikuh1
        Bimmer Fanatic
        • Sep 2009
        • 507
        • Hämeenlinna

        #4
        Juu, näissä tämän ikäluokan vehkeissä, karkeasti 2004-2011 ja Nimenomaa Exx sarja, on ”perus” malleissa läpyskät juurikin näin että työntämällä pienempää ja vetämällä isompaa pykälää. Siksi myös läpät vähän erikoisen näköiset versus ”normaalit”. Tehty varmaan bulevardi cruisailu mielessä luu ulkona ja voi samalla kuvitella olevansa formulatähti 🤣

        Motorsport malleissa asia ns normaalisti vasen - ja oikea +
        E38 750iL 1999 | Bmw i3 94ah Rex |
        Bmw asiantuntemusta Kanta-Hämeestä, Detailing palvelut, Virallinen XHP jälleenmyyjä
        RikunAutofix.fi

        Comment

        • RRR77
          Bimmer Fanatic
          • Mar 2016
          • 232
          • Tuusula

          #5
          Originally posted by rikuh1 View Post
          Juu, näissä tämän ikäluokan vehkeissä, karkeasti 2004-2011 ja Nimenomaa Exx sarja, on ”perus” malleissa läpyskät juurikin näin että työntämällä pienempää ja vetämällä isompaa pykälää. Siksi myös läpät vähän erikoisen näköiset versus ”normaalit”. Tehty varmaan bulevardi cruisailu mielessä luu ulkona ja voi samalla kuvitella olevansa formulatähti 🤣

          Motorsport malleissa asia ns normaalisti vasen - ja oikea +
          Onkos näissä ollut vakiona throttle blippiä? Eräästä tässä threadissa mainitusta syystä johtuen en ole pahemmin rattivaihteilla vielä leikkinyt mutta kepistä vaihtaessa tuntuu että auto osaisi antaa kierroksia lisää alaspöin vaihtaessa?

          Ja onko tuo S-puolen vaihdenumeron näyttö normaali ominaisuus? E61 ajoista on sen verran aikaa että ei ole muistikuvia enää.
          535d F07
          120d M-Sport F20

          Comment

          Working...
          X
          😀
          🥰
          🤢
          😎
          😡
          👍
          👎