Pitäisi saada omakotitalon seinään jokin järkevä latausasema, jolla alkaa ladata X5 hybridiä (f15). Olisiko täällä antaa vinkkiä mikä kannattaa ostaa?
							
						
					Sähköauton latausasemat
				
					Collapse
				
			
		
	X
- 
	
	
	
	
		
	
	
	
		
	
		
			
				
	
	
	
	
	
	
	
	
	
Jos oikein muistan niin tuo lataa vain yhdestä vaiheesta eli jos halvalla haluaa päästä niin sitten vaan yhden vaiheen 16A (3.7kw) laite. Jos taas ajattelee tulevaisuutta niin sitten kolmivaihelaite. Omakotitaloon kun laittaa niin yleensä 16A per vaihe on käytännössä maksimi eli 11kw. Meidän i3 ladataan omakotitalon pihassa Webaston Pure latausasemalla. Kyseinen laite on laadukkaan oloinen perusvehje joka ei tarjoa mitään säätöjä tai monitorointia. Tai no, sen kotelon ledin kirkkautta pystyy säätämäänOriginally posted by Matlock View PostPitäisi saada omakotitalon seinään jokin järkevä latausasema, jolla alkaa ladata X5 hybridiä (f15). Olisiko täällä antaa vinkkiä mikä kannattaa ostaa?
							
						Tällä hetkellä: i3 120Ah Sport, Polestar 2 Long Range Dual Motor
 - 
	
	
	
	
		
	
	
	
		
	
		
			
				
	
	
	
	
	
	
	
	
	
Itse asiassa juuri tätä Webaston Purea olen myös miettinyt. Lähinnä mietin, että pitääkö odottaa vielä mallia jossa olisi jotain säätöjä - ajastusta, etäohajusta tms. en tiedä olisiko niille tarvetta? Mitä muuten maksoi tuon asennus? Ajattelin ensi viikolla pyytää sähkäriä katsomaan tuota asiaa ja nykyistä olemassa olevaa systeemiä.Originally posted by kooma View PostJos oikein muistan niin tuo lataa vain yhdestä vaiheesta eli jos halvalla haluaa päästä niin sitten vaan yhden vaiheen 16A (3.7kw) laite. Jos taas ajattelee tulevaisuutta niin sitten kolmivaihelaite. Omakotitaloon kun laittaa niin yleensä 16A per vaihe on käytännössä maksimi eli 11kw. Meidän i3 ladataan omakotitalon pihassa Webaston Pure latausasemalla. Kyseinen laite on laadukkaan oloinen perusvehje joka ei tarjoa mitään säätöjä tai monitorointia. Tai no, sen kotelon ledin kirkkautta pystyy säätämään
Comment
 - 
	
	
	
	
		
	
	
	
		
	
		
			
				
	
	
	
	
	
	
	
	
	
Tein itse kaikki ne hommat mihin ei tarvita pätevyyksiä ja sähköasentajalta meni noin 2 tuntia. Asennuksen hinta riippuu niin paljon siitä mitä pitää tehdä, kuinka pitkä veto jne. Tiedän että Webaston viralliset kauppiaat ainakin viime syksynä tarjosivat laitteen ja asennuksen pakettihintana 1290€ sisältäen kaiken (työt, vikavirtasuoja, kaapeli) mutta minun tapauksessa tuossa ei ollut mitään järkeä. Jos on vaikea asennus eikä halua / pysty tekemään itse niin sitten se ehkä voisi kannattaa.Originally posted by Matlock View PostItse asiassa juuri tätä Webaston Purea olen myös miettinyt. Lähinnä mietin, että pitääkö odottaa vielä mallia jossa olisi jotain säätöjä - ajastusta, etäohajusta tms. en tiedä olisiko niille tarvetta? Mitä muuten maksoi tuon asennus? Ajattelin ensi viikolla pyytää sähkäriä katsomaan tuota asiaa ja nykyistä olemassa olevaa systeemiä.
Itse en ole noita lisäsäätöjä varsinaisesti tarvinnut kun auton päästä saa tehtyä ajastuksen ja rajattua virtaa mutta kyllä niille varmaan jotain käyttöä keksisi. Mutta siinä on sitten taas yksi lisäkikkare joka voi mennä rikki.
Taidetaan asua aika lähekkäin niin laita yv jos haluat nähdä laitteen ja miten se on asennettu.Tällä hetkellä: i3 120Ah Sport, Polestar 2 Long Range Dual Motor
Comment
 
Comment