Tervehdyksiä.
Nyt sähköautoasentajat kättä pystyyn!
Heitti auton nilkutusmoodiin, luin ISTA:lla vikakoodit.
279E00 Electric fan, relay, activation: Open curcuit
Rele irti, kädessä erillisellä virtalähteellä naksuu ja kytkee. Vastusarvokin ihan speksissä 77 Ohm.
Ohitin releen 12v kytkennän hyppyjohdolla, ISTA:lla sai flektin pakotettuna pyörimään. HUH, se oliskin ollut 700€ osa
Mittaamalla yleismittarilla siihen releelle tulee auton käydessä ohjaus 12v
Nyt jos siihen laittaa mitään kuormaa, esim sen releen, niin eipä pysykkään jännitteet ylhäällä. se ohjaus jännite ei itseasissa jaksa edes vastuksen läpi lediä sytyttää. Eli onko se yleismittarilla mitattu 12v jännite jotain "ohivuotoa"???
Tarkistin myös sen sulakkeen. Ja varmistin vielä että tutkin varmasti oikeaa sulaketta, ilman sitä tuota "ohivuoto" jännitettä ei synny.
Voiko ECU kyrvähtää niin, että vain tuon flektin ohjaus menisi veltoksi?
Onko kenelläkään heittää mitään mistä seuraavaksi lähtisi etsimään vikaa?
Nyt sähköautoasentajat kättä pystyyn!
Heitti auton nilkutusmoodiin, luin ISTA:lla vikakoodit.
279E00 Electric fan, relay, activation: Open curcuit
Rele irti, kädessä erillisellä virtalähteellä naksuu ja kytkee. Vastusarvokin ihan speksissä 77 Ohm.
Ohitin releen 12v kytkennän hyppyjohdolla, ISTA:lla sai flektin pakotettuna pyörimään. HUH, se oliskin ollut 700€ osa
Mittaamalla yleismittarilla siihen releelle tulee auton käydessä ohjaus 12v
Nyt jos siihen laittaa mitään kuormaa, esim sen releen, niin eipä pysykkään jännitteet ylhäällä. se ohjaus jännite ei itseasissa jaksa edes vastuksen läpi lediä sytyttää. Eli onko se yleismittarilla mitattu 12v jännite jotain "ohivuotoa"???
Tarkistin myös sen sulakkeen. Ja varmistin vielä että tutkin varmasti oikeaa sulaketta, ilman sitä tuota "ohivuoto" jännitettä ei synny.
Voiko ECU kyrvähtää niin, että vain tuon flektin ohjaus menisi veltoksi?
Onko kenelläkään heittää mitään mistä seuraavaksi lähtisi etsimään vikaa?
Comment