Announcement

Collapse
No announcement yet.

X3 (F25 2015) flekti ei lähde pyörimään

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Tane003
    Newbiemmer
    • Sep 2012
    • 13
    • Kempele

    X3 (F25 2015) flekti ei lähde pyörimään

    Tervehdyksiä.

    Nyt sähköautoasentajat kättä pystyyn!

    Heitti auton nilkutusmoodiin, luin ISTA:lla vikakoodit.

    279E00 Electric fan, relay, activation: Open curcuit

    Rele irti, kädessä erillisellä virtalähteellä naksuu ja kytkee. Vastusarvokin ihan speksissä 77 Ohm.
    Ohitin releen 12v kytkennän hyppyjohdolla, ISTA:lla sai flektin pakotettuna pyörimään. HUH, se oliskin ollut 700€ osa

    Mittaamalla yleismittarilla siihen releelle tulee auton käydessä ohjaus 12v
    Nyt jos siihen laittaa mitään kuormaa, esim sen releen, niin eipä pysykkään jännitteet ylhäällä. se ohjaus jännite ei itseasissa jaksa edes vastuksen läpi lediä sytyttää. Eli onko se yleismittarilla mitattu 12v jännite jotain "ohivuotoa"???

    Tarkistin myös sen sulakkeen. Ja varmistin vielä että tutkin varmasti oikeaa sulaketta, ilman sitä tuota "ohivuoto" jännitettä ei synny.

    Voiko ECU kyrvähtää niin, että vain tuon flektin ohjaus menisi veltoksi?
    Onko kenelläkään heittää mitään mistä seuraavaksi lähtisi etsimään vikaa?
  • MajorDrake
    Bimmer Enthusiast
    • Apr 2006
    • 7518
    • Jyväshyvä

    #2
    Eiköhän se rele ole pulssi/PWM ohjattu joten ei se toimi suoraan virtaa syöttämällä oikein ja sun yleismittari on liian hidas mittaamana pulssia ja näyttää sen takia mitä sattuu...

    Vika voi olla siinä flektin releessä tai sitten IHKA on rikki.
    Last edited by MajorDrake; 02-06-2020, 22:24.
    M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
    Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
    Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...

    Comment

    • Tane003
      Newbiemmer
      • Sep 2012
      • 13
      • Kempele

      #3
      Niin PWM pätkii kyllä suoraan sinne flektin moottorille + ohjainkortille. Ei mene Tämän ohjausreleen kautta.
      Rele on vaan "tappokytkin" joka tarvii erikseen herätteen toimiakseen.

      Ei taida kestä mikään mekaaninen rele ajaa pulssimodulaatiota läpi?

      Comment

      • Tane003
        Newbiemmer
        • Sep 2012
        • 13
        • Kempele

        #4
        Korjattu

        Lopullinen vika löytyi. Oli tosiaan johtosarjan rintapellin läpiviennin valussa (iso kuminen valettu osa johtonipun ympärillä) mennyt jotain vikaan. Sitä kun heilutteli niin viallisen johdon resistanssi alkoi elämään.
        Tietääpä mitä kohtaa alkaa perkaamaan jos alkaa jotain omituisia sähkövikoja esiintyä.

        Pirullisia etsiä tuollaiset johtaa eipäs johdakkaan viat...

        Comment

        • HTK12
          BTCF Member
          • Jul 2011
          • 10949
          • Joensuu

          #5
          Originally posted by Tane003 View Post
          Lopullinen vika löytyi. Oli tosiaan johtosarjan rintapellin läpiviennin valussa (iso kuminen valettu osa johtonipun ympärillä) mennyt jotain vikaan. Sitä kun heilutteli niin viallisen johdon resistanssi alkoi elämään.
          Tietääpä mitä kohtaa alkaa perkaamaan jos alkaa jotain omituisia sähkövikoja esiintyä.

          Pirullisia etsiä tuollaiset johtaa eipäs johdakkaan viat...
          Nämä satunnaiset sähköviat kaikista mukavimpia etsiä kun vika ei tietenkään ole päällä silloin kun pitäisi se selvittää.
          e39 540iA E85

          Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
          Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
          Retrofit ym. koodaukset (BMW)
          Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
          INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
          Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

          Comment

          Working...
          X
          😀
          🥰
          🤢
          😎
          😡
          👍
          👎