Announcement

Collapse
No announcement yet.

X83 vikakoodi 41F2 pwm signaali puuttuu

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • pekkasuu
    Newbiemmer
    • Nov 2016
    • 4
    • Lohja

    X83 vikakoodi 41F2 pwm signaali puuttuu

    Eli tuli tommonen harraste peli ostettua.
    x83 vm2007 3,0sd (WBAPD710X0WF55979)
    Nyt olisi hyvät neuvot tarpeeseen.
    41F2 ja pwm signaali puuttuu.
    Inpalla laittanut flektin päälle ja fluken 89 mittarilla yrittänyt mitata hertsejä.
    musta vihreästä johdosta Liittimestä x2412 pin40 .
    Ainoastaan 3,4 volttia kun virta päällä.
    Olen kokeillut myös auton käydessä sekä ilmastointi päällä ja pois, sama 3,4 volttia eikä muuta.
    Mittaanko väärin vai missä vika piilee?
    Mitatessa flektin liitiin on ollut irti.
    Onko sillä mitään merkitystä?
    Olen lueskellut päivän ulkomaisia ja kotimaisia foorumeita , voiko vika olla dde ssä??
  • fraatti
    Bimmer Enthusiast
    • Oct 2002
    • 4595
    • Tampere

    #2
    Tuo rele oli varmaan jo tuttu ja olet mitannut että flektille tulee sähkö?



    Ohitusleikkasin juuri hiljattain tuollaisen samanlaisen potilaan kuin sinun autosi. Siinä tuo PWM piuha oli ottanut kipeää jostain välistä ja yhteys DDE - flekti välillä oli poikki. En jäänyt ottamaan selvää mistä johto oli poikki vaan vedin uuden piuhan eri paikasta. Repsikanpuolen etulokarin sisästähän näistä on johtasarjat hapantuneet kun sinne vuotaa lasinpesunestettä.

    tuossa kytkis:
    F11 535dX LCI
    Vikadiagnostikkaa ja sekalaista ropaamista Tampereen kupeessa...

    Comment

    • pekkasuu
      Newbiemmer
      • Nov 2016
      • 4
      • Lohja

      #3
      Originally posted by fraatti View Post
      Tuo rele oli varmaan jo tuttu ja olet mitannut että flektille tulee sähkö?



      Ohitusleikkasin juuri hiljattain tuollaisen samanlaisen potilaan kuin sinun autosi. Siinä tuo PWM piuha oli ottanut kipeää jostain välistä ja yhteys DDE - flekti välillä oli poikki. En jäänyt ottamaan selvää mistä johto oli poikki vaan vedin uuden piuhan eri paikasta. Repsikanpuolen etulokarin sisästähän näistä on johtasarjat hapantuneet kun sinne vuotaa lasinpesunestettä.

      tuossa kytkis:
      https://www.newtis.info/tisv2/a/en/e...ooling/cxEaBsQ
      Tässä E83 on kytkentä erilainen eikä ole tuota relettä.
      Ja sähkö ja maa tulee.
      Signaalia yritin mitata suoraan dde:een liitttimestä myöskin

      Last edited by pekkasuu; 21-07-2020, 16:20.

      Comment

      • fraatti
        Bimmer Enthusiast
        • Oct 2002
        • 4595
        • Tampere

        #4
        Originally posted by pekkasuu View Post
        Tässä E83 on kytkentä erilainen eikä ole tuota relettä.
        Ja sähkö ja maa tulee.
        Signaalia yritin mitata suoraan dde:een liitttimestä myöskin

        https://www.newtis.info/tisv2/a/en/e...ooling/s9Vo9QI
        Sori, nyt tuli kyllä katsottua hommaa perssilmällä. Eihän tässä ollut kyseessä X5 vaan X3.

        No niin tai näin, onhan koodin katsottu virallisella testerillä eikä millään yleismallin testerillä?

        Pikaisesti katsomalla ko. koodi ilmoittaa että puhaltimen pääte palanut tai johdot poikki. Luulisin että jos koodi on aktiivisena niin tällöin myös ohjaus on polvillaan.

        Tässä muutama selitys mitä ko. koodi tarjoaa.
        d73n57c0: http://bmwfault.codes/XMLDiagView?do...YAOAA5ADAANAA=

        d73n57d0: http://bmwfault.codes/XMLDiagView?do...YANwAyADAANAA=

        d72n47b0: http://bmwfault.codes/XMLDiagView?do...QAOQAxADAANAA=
        F11 535dX LCI
        Vikadiagnostikkaa ja sekalaista ropaamista Tampereen kupeessa...

        Comment

        • joccede
          Bimmer Fanatic
          • Oct 2009
          • 855
          • Vaasa

          #5
          Mulla oli vähän samanlaisia oireita omassa X3sessa. En nyt hertzejä mitannut liittimeltä mutta koitin omaa puhallinta toisessa autossa jossa tiesin että piuhat on ehjät, ja totesin sen rikkinäiseksi. Muistelisin että ohjauspiuhaan tuli kans jotain 3-4V jännitettä. Joten jos mahdollisuus niin koita flektiä toisessa autossa, perus E60 yms on samalla liittimellä.
          K100
          E31 850i
          E83 X3 3,0d

          Comment

          • pekkasuu
            Newbiemmer
            • Nov 2016
            • 4
            • Lohja

            #6
            Originally posted by fraatti View Post
            Sori, nyt tuli kyllä katsottua hommaa perssilmällä. Eihän tässä ollut kyseessä X5 vaan X3.

            No niin tai näin, onhan koodin katsottu virallisella testerillä eikä millään yleismallin testerillä?

            Pikaisesti katsomalla ko. koodi ilmoittaa että puhaltimen pääte palanut tai johdot poikki. Luulisin että jos koodi on aktiivisena niin tällöin myös ohjaus on polvillaan.

            Tässä muutama selitys mitä ko. koodi tarjoaa.
            d73n57c0: http://bmwfault.codes/XMLDiagView?do...YAOAA5ADAANAA=

            d73n57d0: http://bmwfault.codes/XMLDiagView?do...YANwAyADAANAA=

            d72n47b0: http://bmwfault.codes/XMLDiagView?do...QAOQAxADAANAA=
            Inpalla kattelin vikakoodit,Tilasin käytetyn flektin jospa se vika olis siinä.
            (jos se käytetty flekti sattuu olemaan ehjä,,, tulee puolasta)
            Muutama vuosi sitten mulla oli x5 jossa oli flekti kyllä rikki, mutta en muista kuinka tein vika diagnoosin silloin.

            Comment

            • pekkasuu
              Newbiemmer
              • Nov 2016
              • 4
              • Lohja

              #7
              No niin, Flekti tuli tänään ja siinähän se vika oli taas kerran.
              Nyt pelaa hienosti.

              Comment

              Working...
              X
              😀
              🥰
              🤢
              😎
              😡
              👍
              👎