Jarrut ja ratti täristää kovassa jarrutuksessa. Levyt ja palat uudehkot ja jarrut huollettu. Voiko vika olla reaktiotangoissa sitten? Jos kyllä, niin onnistuuko vaihto kotikonestein, ettei ole jotakin säätöjuttua siinä sisäpään pultissa? Tässähän on erillinen pallonivel ulkopäässä, että periaatteessa menis sisäpään puslan vaihdolla. Jos siihen ryhtyy, niin saako siihen jotakin HD-puslaa, että olis jämäkämpi se rakenne?
Announcement
Collapse
No announcement yet.
X 1 (E 84) reaktiotangon pusla väljä?
Collapse
X
-
Ex autossa oli sama vika.
Uudet levyt ja palat joka kulmassa ja kahdella kädellä piti pitää ratista kun polkaisi jarrua.
Sisemmät puslat ihan loppu.
Nykyisessä on menossa myös nämä puslat. Ryömitä autoa ja polje jarrua niin että auto nytkyy kunnolla. Se kolahtaa ja jos joku seisoo etupyörän vieressä niin näkee selvästi kun pyörä nytkähtää taaemmas jarrutuksessa.X5 F15 40e - 17
Ex: E70 40d -12
Ex: E61 530xd -08
Comment
-
-
Originally posted by izzuL View PostEx autossa oli sama vika.
Uudet levyt ja palat joka kulmassa ja kahdella kädellä piti pitää ratista kun polkaisi jarrua.
Sisemmät puslat ihan loppu.
Nykyisessä on menossa myös nämä puslat. Ryömitä autoa ja polje jarrua niin että auto nytkyy kunnolla. Se kolahtaa ja jos joku seisoo etupyörän vieressä niin näkee selvästi kun pyörä nytkähtää taaemmas jarrutuksessa.
Ja eräätkin reaktiotangon puslat on myös tullut vaihdettua, ja niissä on omat oireensa mutta tärinä jarrutuksessa ei ole niihin koskaan kuulunut.
Jos puslat on rikki, se vain pahentaa jarrujen koriin tuntuvaa tärinää, mutta tärinän lähde EI ole puslissaE34 540i -93 Vortech supercharger 539/647
E34 525i -90 twinturbo 427/519
N47 Jakopäät, f1x ilmajousihommat yms.edullisesti
VAG TFSI mäntärempat, TSI ketjurempat
Kysy jos tarvetta
Comment
-
-
Originally posted by Urpo_rotta View PostOlen ammatikseni autoja korjannut nyt 4 vuotta, vielä ei ole tullut vastaan autoa, josta ei olisi ravistukset hävinnyt jarruremonttia tekemällä.
Ja eräätkin reaktiotangon puslat on myös tullut vaihdettua, ja niissä on omat oireensa mutta tärinä jarrutuksessa ei ole niihin koskaan kuulunut.
Jos puslat on rikki, se vain pahentaa jarrujen koriin tuntuvaa tärinää, mutta tärinän lähde EI ole puslissa
Comment
-
-
En ole mikään autoasentaja, mutta ravistaminen loppui kun vaihto tukivaret eteen, kyseessä siis x3. Katastus mieskin joka bemari miehiä sanoi että reaktiotangot väljät, ja sen takia ravistaa, levyissä ei ole mitään vikaa.
Mutta voihan tuossa olla perää että kierot levyt säteilee väljien puslien välityksellä rattiin. Olispa heittokello niin tarkistaisin heti renkaitten vaihdon yhteydessä levyt...BMW X3 3.0SD 2007
Comment
-
-
Lähde epäilemättä on jarruissa ja kaiken vaihtamalla tärinät usein saa joksikin aikaa pois, mutta ilo ei välttämättä ole kovin pitkäaikainen.
Huonot puslat herkistää sille, että pienikin kitkanvaihtelu tai pienikin heitto ravistaa herkästi. Siispä reaktiotangon puslien vaihto tai tankojen puslineen usein auttaa. Nuo osat kun ei ole kauhean kalliita osia kuitenkaan, niin jarruremppoja ei moneen kertaan sillä hinnalla tee.
Suomalainen korjaamotyö on usein sen hintaista, että ei ole välttämättä kalliimpaakaan hankkia reaktiotangot puslineen. Puslaa kyllä sinänsä saa irrallaankin eikä tukivarressa itsessään nelivetomalleissa muuta kuluvaa ole, kun pallonivel on erillinen. Aika moneen malliin toki saa tuohon paikalle myös uretaania - paremmuus tai huonommuus on sitten makuasia.
Jos sitten unohtaa jarruasian, niin usein noiden vaihto parantaa ajettavuutta muutenkin.
(Viimeksi kokemusta samasta asiasta E61 neliveto, jossa etupää designiltaan varsin samanlainen kuin X1.)
E
Comment
-
-
Ostin uretaanipuslat. Vaihdan ne kunhan kerkiän. Tarttee vielä mitata ne levyt heittokellolla samalla, kun rassaan niitä reaktiotankoja. Eiköhän se vika ruppee löytymään.
Ajettavuuskaan ei tässä autossa oo paras mahdollinen, että toiveissa senkin raraneminen tolla puslahommalla.
Mitähän bemarin insinööri on miettiny, kun on tehny tollasen pyörän ripustuksen? Varmaan kovavauhtisessa Saksan moottoritieajossa hyvä sitten
Comment
-
-
Sinänsä ei mun mielestä tuossa keulan rakenteessa mitään erityistä vikaa varsinaisesti ole. Jos osat (puslat, nivelet, iskarit) ja kulmat kunnossa ja renkaat hyvät ja koko tolkullinen, niin ajettavuus on kyllä yleisasiallinen ainakin E9X ja E6X xdriveissa kaikissa oloissa. X1:n alusta on sinänsä käytännössä kuin suoraan E9X:stä, mutta siitä ei ole niin paljon henkkoht kokemusta.
E
Comment
-
Comment