Pitäisi yhteen X5 E70:iin vaihtaa käsijarruvaijerit, jos niistä olisi apua (antaa välillä vikakoodeja 006031 ja 006034 eli mech blocked ja overvoltage). Vika tulee pakkasilla, niin kokeiltaisiin nyt ensin vaijereita ennen kuin koko aktuaattori korjattavaksi.
Pystyykö vaijerit vaihtamaan (onnistuuko?), vaikkei pääsisi ohjelmallisesti ajamaan aktuaattoria huoltoasentoon? Ajaako huoltoasento tuota vain löysemmälle vai tekeekö jotain muutakin? Vikakoodien nollauksessa tuo taitaa tehdä sitten joka tapauksessa kengät rumpuun ja irti?.
Näemmä Carlyn parking brake -toiminto ei ole tuettuna E70:ssä, niin siitä ei ole apua tuohon masiinaan. Vikakoodit sillä pystyy kyllä nollaamaan. Ja just nyt ei ehtisi asentelemaan softia läppärille.
Muuten näyttää melko suoraviivaiselta. Aktuaattoria irti, levyt irti ja kaapelit irti kummastakin päästä. Mikä eri ohjeissa ei ollut ihan selvää, oli se, että irtoaako vaijerit nätisti pohjasta vai onko ne kuljetettu jotain sellaista reittiä, että saa purkaa puoli autoa. (Ei ole oma auto, niin ei pääse katsomaan just nyt itse.) Eikä se, että onnistuuko vaijerien vaihto siinä mielessä paikallaan, ettei tarvitse aktuaattoria nostaa pöydälle vaijerien sisäpäät kiinni.
E
Pystyykö vaijerit vaihtamaan (onnistuuko?), vaikkei pääsisi ohjelmallisesti ajamaan aktuaattoria huoltoasentoon? Ajaako huoltoasento tuota vain löysemmälle vai tekeekö jotain muutakin? Vikakoodien nollauksessa tuo taitaa tehdä sitten joka tapauksessa kengät rumpuun ja irti?.
Näemmä Carlyn parking brake -toiminto ei ole tuettuna E70:ssä, niin siitä ei ole apua tuohon masiinaan. Vikakoodit sillä pystyy kyllä nollaamaan. Ja just nyt ei ehtisi asentelemaan softia läppärille.
Muuten näyttää melko suoraviivaiselta. Aktuaattoria irti, levyt irti ja kaapelit irti kummastakin päästä. Mikä eri ohjeissa ei ollut ihan selvää, oli se, että irtoaako vaijerit nätisti pohjasta vai onko ne kuljetettu jotain sellaista reittiä, että saa purkaa puoli autoa. (Ei ole oma auto, niin ei pääse katsomaan just nyt itse.) Eikä se, että onnistuuko vaijerien vaihto siinä mielessä paikallaan, ettei tarvitse aktuaattoria nostaa pöydälle vaijerien sisäpäät kiinni.
E
Comment