Announcement

Collapse
No announcement yet.

E83 3.0 SD LCI vetarin vaihto

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Munanjatke
    BTCF Member
    • May 2014
    • 170
    • Keski-Suomi

    E83 3.0 SD LCI vetarin vaihto

    Kuskinpuolen ulompi vetari naputtanu vuoden päivät, ja viime vuonna katastus ukko sanoi että rupeaa kumi olemaan vaihtokunnossa.

    No nyt se kumi sitten on ihan paskana. Tarkoituksena olisi vaihtaa koko vetari, sisempi nivel myös.


    Hyvä video vaihtamiseen ---> https://www.youtube.com/watch?v=CdoeUCVWdhk


    Onko jotain muuta huomioitavaa kun ei ole nosturia, ja tunkin varassa joutuu rempan tekemään..





    Osanumero: 31603450563



    Onko jotain tiettyä merkkiä jota välttää, ja onko kuinka tarkkaa tuon mitan kanssa? Alkuperäinen 628mm pitkä, ja monet tarvikkeet vähän lyhyempiä .


    Anteeks ja kiitos, jo etukääteen taas
    BMW X3 3.0SD 2007
  • e46touring
    Bimmer Enthusiast
    • Dec 2003
    • 1324
    • Tornio

    #2
    Originally posted by Munanjatke View Post
    Kuskinpuolen ulompi vetari naputtanu vuoden päivät, ja viime vuonna katastus ukko sanoi että rupeaa kumi olemaan vaihtokunnossa.

    No nyt se kumi sitten on ihan paskana. Tarkoituksena olisi vaihtaa koko vetari, sisempi nivel myös.


    Hyvä video vaihtamiseen ---> https://www.youtube.com/watch?v=CdoeUCVWdhk


    Onko jotain muuta huomioitavaa kun ei ole nosturia, ja tunkin varassa joutuu rempan tekemään..





    Osanumero: 31603450563



    Onko jotain tiettyä merkkiä jota välttää, ja onko kuinka tarkkaa tuon mitan kanssa? Alkuperäinen 628mm pitkä, ja monet tarvikkeet vähän lyhyempiä .


    Anteeks ja kiitos, jo etukääteen taas
    vetariksi Löbrö / GNK

    Vasarat ja lekat voit unohtaa ts. ovat tunareitten välineitä.
    Ulosvetolevyllä painat akselin päästä vetoakselin ulos.
    Sisään vetoon teet holkin jossa toisessa päässä M27x1,5mm sisäkierre ja toisessa M16 kierretangolle jolla vedät holkkien läpi boorituksen napaan. Boorituksen kuuluu olla tiukka eikä kuten tuossa videossa että käsin menee paikoilleen booritukseen. ts oli valmiiksi väljä ja näyttikin joltain hinnat alkaen Kiinalaiselta

    Sitten se vetarin mutteri kiritään JARRUJA vasten 420Nm tiukkuuteen. Siitä lähtee tuommoisen youtube meisselit komeasti taipumaan kun 420Nm vääntää mutteria kiinni.

    Eli sippeli homma , mutta välineet oltava asian mukaiset.
    __________________________________________________ ____________
    Neuvokkaat selviytyvät niistä tilanteista mihin viisaat ei koskaan joudu !!!

    Comment

    Working...
    X
    😀
    🥰
    🤢
    😎
    😡
    👍
    👎