Announcement

Collapse
No announcement yet.

F25 X3 ostamassa

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Timosilakka
    Newbiemmer
    • Jul 2021
    • 5
    • Rovaniemi

F25 X3 ostamassa

Terve, onko yleisesti ottaen järkevää ostaa vajaa 300tkm ajettu X3? Vai alkaako olla sen ikäinen, että kaikki pikkuhiljaa rupeaa porsimaan vaikka ostohetkellä tarkistuttaisikin hyväkuntoiseksi? Ei noillakaan kilometreillä voida puhua edullisesta autosta, joten täytyy ainakin asiaa tarkkaan harkita ennen ostopäätöstä.

Ja puhutaan siis nimenomaan tästä mallista, yleisesti ottaenhan tuon ikäisissä autoissa alkaa käyttöikä olla ehtoon puolella, mutta onko siis kokemuksia paljonko tällä X3 voi uskoa käyttöikää riittävän.
  • ockelbo4500
    Bimmer Fanatic
    • Mar 2007
    • 923
    • Sotkamo--Oulu

300tkm ajettu auto on jo täysin yksilö mielestäni. Voi olla hyvin rempattu ja pitkän aikaa vähävikainen tai sitten jos ei ole viimeiseen 100tkm tehty mitään kuin ajettu niin saa puoli autoa pistää uusiksi heti oston jälkeen.

Jarrut, iskarit, alustan nivelet, hammastanko, jakolaatikko, vaihdelaatikko, moottori ovat kaikki vähän sellaisia, että voi tulla tai olla tulematta erinäistä vikaa. Itse ajanut E83 korisella X3:lla 228tkm-> 357tkm nytten ja tässä on ollut mielestäni aika vähän mitään vikoja. Kirjanpitoa silti pitänyt osista niin korjaus+huoltoosia on mennyt keskimäärin 1100€:lla / vuosi. Tässä ei renkaat mukana. Itse tehnyt kaikki remontit niin ei työkuluja mukana ja noin 25 tkm olen vuotta kohti ajanut. En tiedä sitten onko tuo paljon vai vähän, mutta esim. kytkin+vp remppa ja vähän muuta samassa oli heti osien puolesta jo 700-800€. Huolto-osiakin menee yllättävän paljon vuositasolla kun vaihtaa öljyt vajaat kaks kertaa ja suodattimet ja joskus voimansiirron kaikki öljyt. H7 ajovalopolttimoitakin on menny ajansaatossa repullinen.
    BMW E84 X1 18dXdrive -14

Ex BMW E83 X3 2.0d - 04
    Ex, Suzuki SX4 S-Cross -13
    Ex, E46 320 d Touring -01
    Ex , E34 TDS Touring -95 AVK special

Comment

• tinksi
      Newbiemmer
      • Jul 2011
      • 5
      • 1965

Originally posted by ockelbo4500 View Post
      300tkm ajettu auto on jo täysin yksilö mielestäni. Voi olla hyvin rempattu ja pitkän aikaa vähävikainen tai sitten jos ei ole viimeiseen 100tkm tehty mitään kuin ajettu niin saa puoli autoa pistää uusiksi heti oston jälkeen.

Jarrut, iskarit, alustan nivelet, hammastanko, jakolaatikko, vaihdelaatikko, moottori ovat kaikki vähän sellaisia, että voi tulla tai olla tulematta erinäistä vikaa. Itse ajanut E83 korisella X3:lla 228tkm-> 357tkm nytten ja tässä on ollut mielestäni aika vähän mitään vikoja. Kirjanpitoa silti pitänyt osista niin korjaus+huoltoosia on mennyt keskimäärin 1100€:lla / vuosi. Tässä ei renkaat mukana. Itse tehnyt kaikki remontit niin ei työkuluja mukana ja noin 25 tkm olen vuotta kohti ajanut. En tiedä sitten onko tuo paljon vai vähän, mutta esim. kytkin+vp remppa ja vähän muuta samassa oli heti osien puolesta jo 700-800€. Huolto-osiakin menee yllättävän paljon vuositasolla kun vaihtaa öljyt vajaat kaks kertaa ja suodattimet ja joskus voimansiirron kaikki öljyt. H7 ajovalopolttimoitakin on menny ajansaatossa repullinen.
      Tuli ostettua tammikuussa 2021 ,2013 joulukuussa rekisteröity f25 2,0 d. 300tkm ajettu, 120tkm ensimmäisenä vuonna taksissa, sen jälkeen ennen minua yksi omistaja. Touhutonni mennyt, takaiskarit, etu reaktiotankojen puslat. , moottorikatteen kumityynyt, takajarrupalat, ilmastointihuolto (outo ääni, jöka hävisi huollon jälkeen). Etu, takaperien öljyt ja jakolaatikon öljyt 2 kertaan (tärinä hävisi). Ja vetokoukku asennettu, Motonetin koukku sähkösarjalla, toimii niinkuin pitää. Kaikki muu tehty itse, nelipyöräsuuntaus ja ilmastointi huolto liikkeessä. Itselle oli tärkeää nuo sporttipenkit ja ajo dynamiikan, vai mikä se on, sen olemassa olo. Hyvä auto ajella näillä huonoilla teillä, pieni kulutus ja todella hyvin toimiva automaatti laatikko. Tosiaan tuo hinta, tästäkin joutui maksamaan 15 tonnia. Kirjoituvirheitä.

Comment

Working...
      X
      😀
      🥰
      🤢
      😎
      😡
      👍
      👎