Originally posted by Jersk1
View Post
X5 E53 3.0i laatikon vaihto tuoreempaan
Collapse
X
-
Löytyikin järkihintaan lähes naapurista suoraan sopiva aski. Kävin myös katsomassa irtonaista xdriven laatikkoa, en lähtenyt purkamaan häntää irti mutta äkkiseltään en nähnyt mitään syytä miksei sitäkin olisi saanut sopimaan.Originally posted by zener View PostOnko edennyt?
Leave a comment:
-
3.0 bensa xdriven laatikko tulossa, dieselin askihan ei passaa M54 koneen perään eri kaavelin takia. Tuo laatikko sopii ainakin koneen perään mutta toivotaan että jakolaatikonkin saa sopimaan.Originally posted by zener View PostNiin e39 530d laatikko tulossa? Kerrohan passaako sinne päinkään.
Leave a comment:
-
Tarjouksia on kyselty vähän sieltä ja täältä mutta tuo mällipelin laatikko olisi parin satasen hinnallaan ylivoimainen eikä viitsisi pari kertaa avk:lla vierailleeseen tonnin romuun laittaa parin tonnin laatikkoa.
Xdriveksi tätä ei ollut tarkoitus muuttaa, se vain oli kiikarissa että sopiiko vanhan mallin kiinteävälityksinen jakolaatikko xdriven jakolaatikon tilalle ilman että tarvitsee räjäyttää koko vaihteistoa atomeiksi. Laatikkohan on molemmissa sama A5S390R.
Kai sitä täytyy noutaa aski ja kokeilla onnea. Laittaa sitä jotkut E39 530d laatikoitakin dieseli äxiin joten toivotaan että menisi lähes samalla kaavalla tässäkin.
Leave a comment:
-
Käyttäisin varmaan nykyisen korjuulla.
Käsittääkseni tuo xDrivettömän teko xdriveksi on hiukan hankala. Minä ainakin valitsin omaan dieseliin vaihtaa GM:n tilalle manuaalin vaan. Mutta helpoin se ois remppauttaa nykyinen, tai nostaa toinen samanlainen tilalle.
Ja jos lisää väännönkestoa kaipaa, Siekkiseltä varmaan löytyy GM:lle apu siihenkin.
Leave a comment:
-
Ei se ihan helpoin homma varmasti ole vaihtaa eri laatikko. Oletko kysynyt recrolta tarjousta?
Leave a comment:
-
X5 E53 3.0i laatikon vaihto tuoreempaan
Google on käännetty ympäri, realoemi on luettu läpi ja kaikki sadetanssit tanssittu joten katsotaan jos täältä löytyisi tietäjiä.
Potilaana X5 E53 3.0i 5/2001, mittarissa 323tkm ja GM aski paukahti.
Tiedossa olisi halpa hirvikolaroitu facelift koppa jossa ehjä vaihteisto, joten kysymys kuuluukin: Voiko xdriven ATC500 jakolaatikon tilalle vaihtaa tuon NV125 askin? Hajonneen laatikon koodi on 1G - TZ ja uuden vaihteiston koodi 4G - YZ.
Jakolaatikot on eri pulttijaolla ja ulostuloakselit näyttäisi olevan googlen kuvien perusteella eri pituiset mutta onko jotain estettä puljata sopivat osat vanhasta laatikosta uuteen?
Vai unohdetaanko suosiolla koko homma ja etsitään kerrasta sopiva vaihteisto? Sopivat askit tuntuvat vain olevan melko kiven alla ja saamani tarjoukset ovat kuulostaneet persaukisen korvaan kalliilta.
Tags: None
Leave a comment: