Announcement

Collapse
No announcement yet.

X3 (F25) x20i - Letkulämmittimen asennus

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • huffe
    Newbiemmer
    • Jan 2021
    • 21
    • Lahti

    X3 (F25) x20i - Letkulämmittimen asennus

    Mihin väliin letkulämmitin kannattaa laittaa otsikon autossa?
    Konehuoneessa on kohtuu hyvin tilaa, mutta en oikein ottanut selvää minkä letkun väliin se kannattaa kytkeä.
    Lämmitin varmaan mahtuu konehuoneeseen, mutta tiedossa on, että joissakin muissa malleissa lämmitin on jemmattu sisälokarin taakse.
    Tässä ei ehkä kannata jatkaa sinne asti letkua vaan pyrkisi sovittamaan sen konehuoneeseen..?

    3000W lf bros on lämmitin minkö olen laittamassa
    Ei ollut kauheasti isompi kuin pienempi tehoiset, mutta tästä voi esittää oman näkemyksen jos kuulostaa uhkaavalle.
    Tulee myös ctek ylläpitolaturi.
    Ja syynä tehokkaaseen lämmittimeen on lyhyet lämmitysajat pohjoisen olosuhteissa.
  • kalevik
    BTCF Member
    • Apr 2009
    • 958
    • Salo

    #2
    Originally posted by huffe View Post
    Mihin väliin letkulämmitin kannattaa laittaa otsikon autossa?
    Konehuoneessa on kohtuu hyvin tilaa, mutta en oikein ottanut selvää minkä letkun väliin se kannattaa kytkeä.
    Lämmitin varmaan mahtuu konehuoneeseen, mutta tiedossa on, että joissakin muissa malleissa lämmitin on jemmattu sisälokarin taakse.
    Tässä ei ehkä kannata jatkaa sinne asti letkua vaan pyrkisi sovittamaan sen konehuoneeseen..?

    3000W lf bros on lämmitin minkö olen laittamassa
    Ei ollut kauheasti isompi kuin pienempi tehoiset, mutta tästä voi esittää oman näkemyksen jos kuulostaa uhkaavalle.
    Tulee myös ctek ylläpitolaturi.
    Ja syynä tehokkaaseen lämmittimeen on lyhyet lämmitysajat pohjoisen olosuhteissa.

    Eipä tuossa muuta tule mieleen kuin että 10A sulake ei riitä, vaan tarvitaan 16A. Vaikka tuon auton vakipaikalle saisikin, lämmitintä ei voi käyttää missä tahansa tolpassa tms.
    E61 525i, Suzuki VS1400
    Exät: Jaana, Susanna, Maija

    Comment

    • huffe
      Newbiemmer
      • Jan 2021
      • 21
      • Lahti

      #3
      Originally posted by kalevik View Post
      Eipä tuossa muuta tule mieleen kuin että 10A sulake ei riitä, vaan tarvitaan 16A. Vaikka tuon auton vakipaikalle saisikin, lämmitintä ei voi käyttää missä tahansa tolpassa tms.
      Juu tuo on tiedossa.
      Termostaattihan näissä on, joten olettamus että vaikuttaa vain lämmitysaikaan.
      Vieläkun tietäisi mihin tuon asentaa tai saisi hyvät kuvat, josta päätellä paras asennuspaikka.
      Last edited by huffe; 29-12-2021, 18:39.

      Comment

      • HTK12
        BTCF Member
        • Jul 2011
        • 10941
        • Joensuu

        #4
        En kyllä näe mitään järkeä asentaa 3kw lämmitintä 2l rivineloseen. Se 1kw lämmitin lämmittää jo melko nopeasti noin pienen koneen. Tuo on ilmeisesti joku kiinan halpis kikkare ainakin nimen perusteella, niin empä välttämättä laittaisi. Siinä lämmittimessä pitää olla panssarikaapeli, että sen saa asentaa konehuoneeseen. Kiinalaiset myös painavat noita teholukemia ihan hatusta noihin, joten ei välttämättä ole edes sen tehokkaampi kuin 1kw lämmitin.
        e39 540iA E85

        Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
        Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
        Retrofit ym. koodaukset (BMW)
        Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
        INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
        Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

        Comment

        • Munanjatke
          BTCF Member
          • May 2014
          • 170
          • Keski-Suomi

          #5
          Oletko miettinyt tälläistä vaihtoehtoa ? https://www.tt-thermo.fi/tt-thermo-1000xc.html


          Itse laittaisin tuollaisen jos jonkun laittaisin, ja en ole myyjä tai edustaja tai laitteen keksijä
          BMW X3 3.0SD 2007

          Comment

          • huffe
            Newbiemmer
            • Jan 2021
            • 21
            • Lahti

            #6
            Originally posted by Munanjatke View Post
            Oletko miettinyt tälläistä vaihtoehtoa ? https://www.tt-thermo.fi/tt-thermo-1000xc.html


            Itse laittaisin tuollaisen jos jonkun laittaisin, ja en ole myyjä tai edustaja tai laitteen keksijä
            Mietin että vaihdan pienempään jos tulee ongelmia tuon nykyisen kanssa.
            Mutta en osta enää lämmitintä muuten kuin valmiiksi asennettuna

            Löysin nyt melko hyvät ohjeet vastaavan lämmittimen asennuksesta E60 autoon M54 koneella, josta sai varsin kattavan kuvan mihin tuo lämmitin kannattaa laittaa.


            Ps.
            Avasin tuon kiinan lämmittimen ja kaapeli oli ihan perus lattaliittimillä kiinni, vaihdoin defan kaapelin sen mukana tulleen shuckon tilalle.
            Lähinnä tuo lämmittimen asennuspaikka tuotti päänvaivaa, mutta eiköhän tuo illalla ole jo asennettu

            Comment

            • huffe
              Newbiemmer
              • Jan 2021
              • 21
              • Lahti

              #7
              Lämmitin ollut käytössä vajaa kuukauden.
              Nopeasti lämpenee 15-30min..
              Ajattelin silti vaihtaa tilalle muuten samanlaisen, mutta 2000W tehoisen.

              Vielä kun saisi herätteellä kytkettyä auton oman puhaltimen päälle
              iDrivestä saa ajastettua puhaltimen päälle, mutta ilmeisesti se sammuu itsestään melko pian (10min?) ja oma homma aina muistaa laittaa ajastus päälle. Jos jollain tarkemmin tietoa tästä niin otetaan vastaan

              Comment

              Working...
              X
              😀
              🥰
              🤢
              😎
              😡
              👍
              👎