Announcement

Collapse
No announcement yet.

X6 35d moottorin irroitus.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • temea
    Newbiemmer
    • Oct 2009
    • 18
    • suomi

    X6 35d moottorin irroitus.

    Onko hyviä vinkkejä moottorin /etuperän purkuun.

    Alkoi naputtaa voimakkaasti .suodattimessa metallia ja öljyissä myös. Oiskohan se sitte laakerit menny ..siltä kyllä kuulostaa.

    Mutta öljypohjaahan ei paikoillaan saa kai pois?

    Ja Lähteeköhän näistä kone alaspäin vai nostamalla.

    Onkohan peruskone sama 30d 35d. Kun nuita 30d moottoreita on paljon enempi tarjolla. Jos vaihtaa suuttimet ja turbot vanhasta

    Näin muutama kysymys alkuun jos jollekki tutumpi operaatio.
  • ErkkiE
    Bimmer Fanatic
    • Jan 2006
    • 598
    • Espoon haja-asutus

    #2
    Ei just X6:sta kokemusta, mutta muista xdriveista.

    Öljypohjan saanee pois, mutta edellyttää apurungon pudotusta riittävästi, että mahtuu pois. Sitä ennen irti kardaani, vetarit, etuperä. Etuperäkään ei näistä vehkeistä (yleensä/koskaan?) mahdu ulos ilman apurungon pientä alaspäin pudotusta, joten joka tapauksessa sen apurungon kanssa joutunee kikkailemaan..

    Kone pois yläkautta/etukautta. Siinäkin saattaa joutua apurunkoa tiputtamaan, että mahtuu sieltä välistä pois.

    E

    Comment

    • temea
      Newbiemmer
      • Oct 2009
      • 18
      • suomi

      #3
      Jeps kiitos.
      Nämä jo irroittelin illanratoksi. Kone vielä kiinni mutta jos loppuviikonaikana sais nostettua pois. Mitenköhän tuo 30d ja 35d erot. Ottaisko suuttimet ja turbot vanhasta vai hommaisko ihan alkuperäisen 35d.n . ohjain boksit ja anturit vanhasta niin toimii vanhalla eculla muutetulla softalla?

      Öljypohjassa oli isohkoja lastuja .luultavasti laakereista. Ei ois oottanu vielä 310tkm. Kun vanhassa m57ssa 550tkm.. ilman mitään ongelmaa

      Comment

      • Kraftwerk
        Bimmer Rookie
        • Mar 2022
        • 133
        • Joensuu area

        #4
        Mielenkiinnosta kysyn, onko softattu auto?
        F11 -16 535d xD M-Sport Champagner Quarz Met

        Comment

        • ErkkiE
          Bimmer Fanatic
          • Jan 2006
          • 598
          • Espoon haja-asutus

          #5
          Männät on ainakin omilla varaosanumeroilla yksi- ja kaksiahtimisissa, koska myös puristussuhde on eri. Yksiahtimisen puristussuhde 17:1 ja kaksiahtimisen 16.5:1. Muutenhan suurin osa kilkkeistä on samaa, kuten kansi, kampikoneisto ja kiertokanget, nokat (ja varmaankin itse lohko myös). Näin siis M57T2:ssa, josta kaiketi kuitenkin kyse.

          E

          Comment

          • temea
            Newbiemmer
            • Oct 2009
            • 18
            • suomi

            #6
            Originally posted by Kraftwerk View Post
            Mielenkiinnosta kysyn, onko softattu auto?

            Kyllä on ohjelmoitu noin 2viikkoa sitten .mutta eppäilen että siitä johtuis. Hajoamista ennen ajo oli n 100km tasaista asuntovaunu perässä 90 vauhtia.. ajo muutenkin ollut rauhallista.


            Vikakoodit mitä antoi
            004b10 smoothness regulator
            00428b boost pressure control low pressure stage deviation
            004a70 map FMTC trq2qbas MAP wrong

            En sitten tiä mitä nuo meinaa

            Ja turbot vielä paikoillaan . Täytyy nekin tutkia vielä.
            Kone laatikonkans lattialla jo irrallaan ja ehottomasti helpoin ottaa pakettina pois ja purkaa lattialla

            Comment

            • temea
              Newbiemmer
              • Oct 2009
              • 18
              • suomi

              #7
              Originally posted by ErkkiE View Post
              Männät on ainakin omilla varaosanumeroilla yksi- ja kaksiahtimisissa, koska myös puristussuhde on eri. Yksiahtimisen puristussuhde 17:1 ja kaksiahtimisen 16.5:1. Muutenhan suurin osa kilkkeistä on samaa, kuten kansi, kampikoneisto ja kiertokanget, nokat (ja varmaankin itse lohko myös). Näin siis M57T2:ssa, josta kaiketi kuitenkin kyse.

              E
              Ai no sitten on varmaan eroja kun puristuksetkin erit. Nuita 1 turbolla olevia löytyis vain todellapaljon helpommalla.

              Comment

              • Clavurion
                BTCF Member
                • Feb 2005
                • 9143
                • Oulu

                #8
                Originally posted by ErkkiE View Post
                Männät on ainakin omilla varaosanumeroilla yksi- ja kaksiahtimisissa, koska myös puristussuhde on eri. Yksiahtimisen puristussuhde 17:1 ja kaksiahtimisen 16.5:1. Muutenhan suurin osa kilkkeistä on samaa, kuten kansi, kampikoneisto ja kiertokanget, nokat (ja varmaankin itse lohko myös). Näin siis M57T2:ssa, josta kaiketi kuitenkin kyse.

                E
                Varaosaluettelon perusteella ei valitettavasti voi tehdä luotettavia päätelmiä osaeroista tehtaalta lähtiessä (ajatellen purkuosana hankittavaa korviketta). Varaosana myytävä osa voi olla yhteensopiva laajempaan mallivalikoimaan, koska varaosana on päätetty valmistaa ja varastoida ainoastaan sitä linjaston parasta (ja kalleista) osaa, koska inventaari halutaan halutaan pitää pienempänä.
                E39 530dA -02 M-Sport
                E53 X5 3.0dA -06 Sport
                * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
                Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

                Comment

                • temea
                  Newbiemmer
                  • Oct 2009
                  • 18
                  • suomi

                  #9
                  Kone purettuna atomeiksi. 4 sylinterin kiertokangen laakerit sulanu aivan kokonaan. Syytä en tiedä.

                  Eihän korkeapainepumpussa ole mitään ajoitusta?

                  Onko kellään kokemusta orbimotors firmasta . Tai tietoa mistä esim saksasta löytyis moottoreita luotettavasti.

                  Comment

                  • Timo N
                    Bimmer Rookie
                    • Oct 2014
                    • 172
                    • Ylöjärvi

                    #10
                    Moro
                    Mielenkiinnosta kyselen, että minkälaisella öljynvaihtoväleillä on menty?

                    Comment

                    • ErkkiE
                      Bimmer Fanatic
                      • Jan 2006
                      • 598
                      • Espoon haja-asutus

                      #11
                      Originally posted by temea View Post
                      Kone purettuna atomeiksi. 4 sylinterin kiertokangen laakerit sulanu aivan kokonaan. Syytä en tiedä.

                      Eihän korkeapainepumpussa ole mitään ajoitusta?

                      Onko kellään kokemusta orbimotors firmasta . Tai tietoa mistä esim saksasta löytyis moottoreita luotettavasti.
                      Bavariamotors.de on ainakin yhden åkoneen perusteella asiallinen putiikki.

                      Mitä kaikkea koneesta on korjauskelvotonta? Eli pystyisikö korjaamaan vai onko lohko entinen vai muuten ei kannata? Kuvauksesta voisi ajatella, että kampi ja kanki(a) vaihtoon?

                      E
                      Last edited by ErkkiE; 22-09-2022, 11:29.

                      Comment

                      • temea
                        Newbiemmer
                        • Oct 2009
                        • 18
                        • suomi

                        #12
                        Öljyt vaihdettu 250tkm >eteenpäin 10-15tkmvälein.

                        Kiertokanki 1 ainakin ja kampi hioa tai vaihtaa . Tietty kierrossa on ollut murua mukana kun suodattimessakin sitä oli kiitettävästi. Eli kaikki laakerit öpumppu ... ainaki

                        Mieluiten laittaisin vähemmänajetun koneen tilalle.

                        Comment

                        • ErkkiE
                          Bimmer Fanatic
                          • Jan 2006
                          • 598
                          • Espoon haja-asutus

                          #13
                          Jos kuitenkin päädyt budjetilla korjaamaan, niin multa löytyy yksi M57T2, jossa pitäisi olla ehjät kampi, kanget, öljypumppu jne. (Peräisin 530xd, jossa ilmeisesti yhteen pyttyyn meni jotain, mutta alakerrassa ei pitäisi olla vikaa ja nuo osat on siis samat 30d ja 35d ja eri mallisarjoissa.)

                          E
                          Last edited by ErkkiE; 23-09-2022, 11:01.

                          Comment

                          • temea
                            Newbiemmer
                            • Oct 2009
                            • 18
                            • suomi

                            #14
                            Onko joku perillä nuista moottoreiden eroista eri mallisarjoissa?

                            Kaikkialta mistä olen kyselly niin sanovat että täytyy olla x5/6 moottori että sopii..
                            Vaikka oliski m57 306d5 . Esim 3/5sarjalaisesta niin ei kävis?


                            Olen ymmärtäny että erona olis öljypohja. Öljypumppu.imusarja?

                            Comment

                            • ErkkiE
                              Bimmer Fanatic
                              • Jan 2006
                              • 598
                              • Espoon haja-asutus

                              #15
                              Melkein pitää hakea eroja realoem:stä. Ihan lohko on näemmä sama 35d-malleissa. Öljypohjat taas on eri eli siksi "short enginet" on eri. Öljypumppu samat kaikki M57T2, öljyn imuputkisysteemi eri eri malleissa (koska öljypohja), imusarja useimmissa sama (mutta niitäkin muutamaa eri mallia kuitenkin). Jne.

                              Eli siis siirtämällä tarpeeksi osia yhdestä toiseen saanee sopimaan minkä vaan M57TU2 35d ja helpoimmalla pääsee, kun on x5/x6 -kone tarpeeksi samanikäisestä. Ja iso osa osista on samoja 30d ja 35d välillä, jos hakee vain korjausosia, kuten kampi tai kanget.

                              E
                              Last edited by ErkkiE; 24-09-2022, 15:52.

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎