Announcement

Collapse
No announcement yet.

X5 E70 2010 30D Laatikko ongelma

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Dukemontee
    Newbiemmer
    • Oct 2022
    • 2
    • FINLAND

    X5 E70 2010 30D Laatikko ongelma

    Hei.

    Hommasin tuossa ruotsista kyseisen auton ja auton laatikon toiminta vähän takkuilee. kun kiihdyttää puolella kaasulla vaikka esim risteyksestä lähtiessä niin silloin kun pitäisi vaihtaa 4 vaihteelta 5 vaihtelle niin käyttää nopea 5 vaihteella ja tiputtaa itsestään heti takaisin 4 vaihteelle. Kyseistä ongelmaa ei ole jos kiihdytän ihan kickdown kokonaan pohjassa. Jos lähen ohittamaan toista autoa ilman kickdownia niin yhtäkkiä nakkaa taas takaisin 4 vaihteelle jos on 5 vaihde silmässä. Auton pitäisi ainakin olla m-sport versio. Autoon on lisätty tehtaalla 1000kg lisää vetokykyä, en tiedä vaikuttaako tämä asiaan mitenkään. Olen käynyt myös ohjelmoimassa vaihdelaatikkoon tuon stage 2 asetuksen mutta ongelma ei ole hävinnyt. Renkaiden kehä on ok koska 4 vetohan on siitä tarkka.

    Laitan tähän autoni WIN-koodin jos joku jaksaa/kiinnostaa katsoa löytyykö sieltä mitään lisäohjelmointeja tai virityksiä. Tuo vika pitäisi saada korjattua pois.

    Autoni WIN-koodi on: WBAAFF410X0L148392.

    Ja huomaako sieltä onko autoni tosiaan m-sport vai joku look-like m-sport.

    Kiitokset jo etukäteen heille jotka jaksavat vaivautua asiaa kaivamaan ja selvittämään. Tympeä vika automaattilootassa on tämä kyllä. Vikakoodeja ei myöskään anna laatikolle. Autoon vaihdettiin huuhtelemalla vaihdelaatikonöljyt ja jakolaatikon öljyt ja suodattimet noin 4kk sitten.
  • snaytserie
    Bimmer Rookie
    • Dec 2010
    • 128
    • FRS

    #2
    Autossasi on VIN perusteella aito m-sport paketti, varuste:
    S337 M Sports Package

    sitten löytyy tosiaan nuo:
    S233 Increased Towing Capability
    S235 Towing Hitch, Detachable
    S2VA Chassis & Suspens. Setup"Adaptive Drive"

    Viisaammat korjatkoon, mutta eikö tuo S233 vaikuta tuohon alustaan (S2VA), ei vaihteistoon?
    10, 525d LCI M-sport touring, carbonschwarz
    96- 528iA M-sport, montrealblau metallic

    Ex. 11, 325i LCI M-sport man, sapphireschwarz metallic
    Ex. 07, 525d LCI M-sport, tiefseeblau metallic
    Ex. 08, 325d, diamondschwarz

    Comment

    • Dukemontee
      Newbiemmer
      • Oct 2022
      • 2
      • FINLAND

      #3
      Miten tuo towing capapility vaikuttaa alustaan?

      Comment

      • Clavurion
        BTCF Member
        • Feb 2005
        • 9143
        • Oulu

        #4
        Originally posted by Dukemontee View Post
        Miten tuo towing capapility vaikuttaa alustaan?
        Ei mitenkään. Järeämpi perä (taka) ja tehokkaampi jäähdyttimen sähköflekti.
        E39 530dA -02 M-Sport
        E53 X5 3.0dA -06 Sport
        * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
        Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

        Comment

        • MajorDrake
          Bimmer Enthusiast
          • Apr 2006
          • 7520
          • Jyväshyvä

          #5
          Originally posted by Clavurion View Post
          Ei mitenkään. Järeämpi perä (taka) ja tehokkaampi jäähdyttimen sähköflekti.
          Ja eri takavetarit. Paitsi että 9/2009 alkaen järeämmät löytyy kaikista.
          Last edited by MajorDrake; 21-11-2022, 17:19.
          M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
          Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
          Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...

          Comment

          • Jarger
            Bimmer Enthusiast
            • Mar 2005
            • 3750
            • Finnland

            #6
            Minkä faktan missaan näistä, kun näyttää olevan ihan kaikki 34-millisiä, vai onko itse nivelet jöötimmät vai mitä eroa, vai pooritus?

            Ainakin M-mallissa näytti olevan laippakiinnitys kuten edellisessä korimallissa itse perään, muuten vaan kaikki työnnettäviä ilman ruuveja. Eli nuo ainakin lienee jöötimmät.

            Aiemmassa korimallissa on 27-millisiä 4.4-litraiseen asti ja automaateissa ja alkupäässä yleensäkin, 31-milliset nyt joutessani hommasin kun manuaalia omastani tein, koskee siis E53. Ihan vaan koska on OEM ollut.
            Negatiiviset kauppakokemukset:
            Kaj Blomqvist nick kaizzu ja juttu sekä suolaus

            Comment

            • MajorDrake
              Bimmer Enthusiast
              • Apr 2006
              • 7520
              • Jyväshyvä

              #7
              Originally posted by Jarger View Post
              Minkä faktan missaan näistä, kun näyttää olevan ihan kaikki 34-millisiä, vai onko itse nivelet jöötimmät vai mitä eroa, vai pooritus?

              Ainakin M-mallissa näytti olevan laippakiinnitys kuten edellisessä korimallissa itse perään, muuten vaan kaikki työnnettäviä ilman ruuveja. Eli nuo ainakin lienee jöötimmät.

              Aiemmassa korimallissa on 27-millisiä 4.4-litraiseen asti ja automaateissa ja alkupäässä yleensäkin, 31-milliset nyt joutessani hommasin kun manuaalia omastani tein, koskee siis E53. Ihan vaan koska on OEM ollut.
              Takavetareissa sisemmät nivelet on eri kokoisilla booreilla jos on iso tai pieni perä. Mutta kuten sanottu, vain alkupään autoissa, pre-lci. LCI malleiss on samat. Lisäksi Ämmässä ja X6:ssa on eri perä aktiivisella tasauspyörästön lukolla ja ne ei käy noihin E-koppaisiin X5:iin. Uudemmissa F15:ssa voi X5:ssa olla ko. aktiiviperä jos siinä on riittävät varusteet.
              M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
              Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
              Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...

              Comment

              Working...
              X
              😀
              🥰
              🤢
              😎
              😡
              👍
              👎