Announcement

Collapse
No announcement yet.

Bmw e83 päävirtakaapeli

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • RistiKolmonen
    Newbiemmer
    • Mar 2014
    • 29
    • Oulu

    Bmw e83 päävirtakaapeli

    Tere. 
    Ongelma johon apua kaivataan; Laturi (ei oem, made in poland) pukkaa noin 14-15V jännitettä (virtaa ei mitattu, koska pihtimittaria ei vielä ole ollut käytössä). Sama jännite mitattavissa myös konehuoneen navasta. Akulle asti jännite ei kulkeudu (max 12,5V), vaikka pitäisi oletettavasti pysyä myös sinne saakka samana. Nyt pitäisi ryhtyä etsimään ne "hapettuvimmat" paikat / liittimet päävirtakaapeleissa akulta rintapeltiin saakka. Ja koska sisustaa joutuu purkamaan melko reilusti, kysyn löytyykö joltain kokemusperäistä tietoa vastaavasta ongelmasta mistä aloittaa ja/tai löytyykö cutaway kuvia tai vastaavia kaapeloinnin ja liitosten / läpivienitien paikoista? Mainittakoon, ettei E83 lci:n akkua tarvitse ohjelmoida vaihdon yhteydessä  ja että akku on vajaan vuoden  vanha Varta agm. Yt Pera
  • e46touring
    Bimmer Enthusiast
    • Dec 2003
    • 1327
    • Tornio

    #2
    Moottorin ja rungon välinen maadoituskaapeli punos OIKEAN puolen moottorikorvakon ja rungon välissä ??
    Onko uusittu ? mitattu irroitettuna paljonko ylimeno vastusta? Yleensä nämä alkaa olla ikänsä puolesta vaihtokunnossa, koska suomessa helevetin tiesuola hapettaa kaiken paskaksi.

    Siinä + kaapelissa konehuoneen apuvirtapisteen ja akunvälillä on tulipellissä kytkentä kuvien mukaan liitos kumisen läpiviennin alla.
    95 neliön punainen + kaapeli kannattaa tutkia apumiehen jalkotilasta / oikean puolen tulipellin montusta suojakumin alta.

    Onhan sähköinen lisälämmitin vasemmanpuolen lokarin juuresta sähköisesti mitattu /todettu ehjäksi ja toimivaksi?
    __________________________________________________ ____________
    Neuvokkaat selviytyvät niistä tilanteista mihin viisaat ei koskaan joudu !!!

    Comment

    Working...
    X
    😀
    🥰
    🤢
    😎
    😡
    👍
    👎