Announcement

Collapse
No announcement yet.

F25 N20 Drivetrain fault code 130E20 ja 120408 + öljyvuoto

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • huffe
    Newbiemmer
    • Jan 2021
    • 22
    • Lahti

    F25 N20 Drivetrain fault code 130E20 ja 120408 + öljyvuoto

    Eli otsikon mukaisesti N20 kone antaa vikakoodit 130E20 ja 120408
    Selvää on, että tulee jakopäästä ja tämä tuli esille nyt kun auton ajoi lämpimäksi ja otti vakkarin pois 100km/h vauhdissa ramppia kohden.
    Vikakoodi lähti itsestään kun starttasi uudestaan.
    Tilanne toistui toisen kerran ja kotipihassa resetoin adaptiot, mutta vikakoodit näkyi jäävän pysyvästi päälle.

    Mietin vaan mikä tuosta lahoaa, koska autoon vaihdettu jakoketju (Suomen Auotohuolto) 140tkm kohdalla ja pian perään Laakkosella vanokset..
    Tilalle tuli päivitetyt ohjurit ym (valkoisella muovilla ).
    Joko jotain vanhaa jäi vaihtamatta, ainakin se mietityttää että viallisten vanosten rattaat ehkä kulutti uutta ketjua normaalista poikkeavasti, koska ensimmäinen korjaamo ei niitä vaihtanut vaikka huoltoon mennessä niistä oli selkeä vikakoodi. Vaihtoon mennyt ketju oli huomattavasti venynyt ja ajoitus ei siten kunnossa, mutta kuulemma pysyvää vauriota ei ehtinyt tapahtua.
    Autolla ajettu nyt 217tkm eli uudella ketjulla ajettu vasta noin 60tkm..

    Fault code DME 130E20 Intake camshaft: offset angle to crankshaft outside tolerance
    Fault types Fault status currently unknown, preconditions for fault recognition not met Fault does not trigger a driver information at the moment.
    Fault memory ambient conditions
    First entry2 40 0 217182 km--01/04/2024 14:13:14 1720 1/min102.75 °C12.75 °C14.79 V

    Programming data: 4.26.35
    Int.lev.(tar.):-
    Last / current entry2 40 0 217234 km--01/04/2024 17:16:44 1640 1/min102 °C12 °C14.79 V
    Fault code DME 120408 Charging pressure control: Switch-off as consequence
    Fault types Fault not currently present Fault does not trigger a driver information at the moment.
    Fault memory ambient conditions
    First entry2 40 0 217182 km--01/04/2024 14:13:14 1720 1/min975 mbar12.75 °C12.75 %

    Programming data: 4.26.35
    Int.lev.(tar.):-
    Last / current entry2 40 0 217234 km--01/04/2024 17:16:44 1640 1/min980 mbar12 °C12.75 %
    Last edited by huffe; 01-04-2024, 20:24.
  • MH motorsport
    BTCF Member
    • Sep 2011
    • 2299
    • Turku

    #2
    Vaihda imu ja pako vanoksen solenoidit keskenään ja katso siirtyykö vika. Samalla voit testata ne venttiilit mitä vanos solenoidi painaa nokkapyörän pultin keskellä. Sormella painamalla tuntee onko niissä eroa keskenään. Niissä on sisällä pieni jousi ja sihti ja ne pystyy avaamaan irroittamalla sokan päästä. Laittaa vaan paperia tms suojaksi ettei vahingossa pääse tippumaan mitään irto osia koneen alakertaan.
    Autopalvelu MH-motor
    Huollot ja korjaukset niin uusiin kuin vanhoihin bemareihin, lukkoperäremontit ja alumiini/rst hitsaukset.
    Maxxecu myynti ja asennus
    www.mh-motor.fi
    0503218217
    Kulkineet:
    E6 2000 touring
    E6 2002 touring
    E30 318is ///Mtechnic 2
    E34 ///M5 nürburgring
    E34 S62b50 turbo dct
    E39 523i ///Msport
    F30 320d

    Comment

    • huffe
      Newbiemmer
      • Jan 2021
      • 22
      • Lahti

      #3
      Vaihdoin solenoidit keskenään.
      Samalla selvisi, että pakopuolen solenoidi on uudempi (oletettavasti ketjuremontin yhteydessä, täytyy etsiä ja tarkistaa korjaamon raportista).
      Nollasin vikakoodit ja heti startattauksen jälkeen tuli koodit:
      164040 Intake camshaft: installation defective
      120408 Charging pressure control: Switch-off as consequence

      Myös öljyä tulee jostain pihalle.. Karkumatka päättyy sopivasti katin päälle
      Kuvat öljyvuodosta: https://imgur.com/a/fFjaicp

      Comment

      Working...
      X
      😀
      🥰
      🤢
      😎
      😡
      👍
      👎