Eli otsikon mukaisesti N20 kone antaa vikakoodit 130E20 ja 120408
Selvää on, että tulee jakopäästä ja tämä tuli esille nyt kun auton ajoi lämpimäksi ja otti vakkarin pois 100km/h vauhdissa ramppia kohden.
Vikakoodi lähti itsestään kun starttasi uudestaan.
Tilanne toistui toisen kerran ja kotipihassa resetoin adaptiot, mutta vikakoodit näkyi jäävän pysyvästi päälle.
Mietin vaan mikä tuosta lahoaa, koska autoon vaihdettu jakoketju (Suomen Auotohuolto) 140tkm kohdalla ja pian perään Laakkosella vanokset..
Tilalle tuli päivitetyt ohjurit ym (valkoisella muovilla ).
Joko jotain vanhaa jäi vaihtamatta, ainakin se mietityttää että viallisten vanosten rattaat ehkä kulutti uutta ketjua normaalista poikkeavasti, koska ensimmäinen korjaamo ei niitä vaihtanut vaikka huoltoon mennessä niistä oli selkeä vikakoodi. Vaihtoon mennyt ketju oli huomattavasti venynyt ja ajoitus ei siten kunnossa, mutta kuulemma pysyvää vauriota ei ehtinyt tapahtua.
Autolla ajettu nyt 217tkm eli uudella ketjulla ajettu vasta noin 60tkm..
Selvää on, että tulee jakopäästä ja tämä tuli esille nyt kun auton ajoi lämpimäksi ja otti vakkarin pois 100km/h vauhdissa ramppia kohden.
Vikakoodi lähti itsestään kun starttasi uudestaan.
Tilanne toistui toisen kerran ja kotipihassa resetoin adaptiot, mutta vikakoodit näkyi jäävän pysyvästi päälle.
Mietin vaan mikä tuosta lahoaa, koska autoon vaihdettu jakoketju (Suomen Auotohuolto) 140tkm kohdalla ja pian perään Laakkosella vanokset..
Tilalle tuli päivitetyt ohjurit ym (valkoisella muovilla ).
Joko jotain vanhaa jäi vaihtamatta, ainakin se mietityttää että viallisten vanosten rattaat ehkä kulutti uutta ketjua normaalista poikkeavasti, koska ensimmäinen korjaamo ei niitä vaihtanut vaikka huoltoon mennessä niistä oli selkeä vikakoodi. Vaihtoon mennyt ketju oli huomattavasti venynyt ja ajoitus ei siten kunnossa, mutta kuulemma pysyvää vauriota ei ehtinyt tapahtua.
Autolla ajettu nyt 217tkm eli uudella ketjulla ajettu vasta noin 60tkm..
Fault code DME 130E20 Intake camshaft: offset angle to crankshaft outside tolerance
Fault types Fault status currently unknown, preconditions for fault recognition not met Fault does not trigger a driver information at the moment.
Fault memory ambient conditions
First entry2 40 0 217182 km--01/04/2024 14:13:14 1720 1/min102.75 °C12.75 °C14.79 V
Programming data: 4.26.35
Int.lev.(tar.):-
Last / current entry2 40 0 217234 km--01/04/2024 17:16:44 1640 1/min102 °C12 °C14.79 V
Fault types Fault status currently unknown, preconditions for fault recognition not met Fault does not trigger a driver information at the moment.
Fault memory ambient conditions
First entry2 40 0 217182 km--01/04/2024 14:13:14 1720 1/min102.75 °C12.75 °C14.79 V
Programming data: 4.26.35
Int.lev.(tar.):-
Last / current entry2 40 0 217234 km--01/04/2024 17:16:44 1640 1/min102 °C12 °C14.79 V
Fault code DME 120408 Charging pressure control: Switch-off as consequence
Fault types Fault not currently present Fault does not trigger a driver information at the moment.
Fault memory ambient conditions
First entry2 40 0 217182 km--01/04/2024 14:13:14 1720 1/min975 mbar12.75 °C12.75 %
Programming data: 4.26.35
Int.lev.(tar.):-
Last / current entry2 40 0 217234 km--01/04/2024 17:16:44 1640 1/min980 mbar12 °C12.75 %
Fault types Fault not currently present Fault does not trigger a driver information at the moment.
Fault memory ambient conditions
First entry2 40 0 217182 km--01/04/2024 14:13:14 1720 1/min975 mbar12.75 °C12.75 %
Programming data: 4.26.35
Int.lev.(tar.):-
Last / current entry2 40 0 217234 km--01/04/2024 17:16:44 1640 1/min980 mbar12 °C12.75 %
Comment