Announcement

Collapse
No announcement yet.

E53 4.4L -00 startti ei pyöritä

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Baroni
    Bimmer Rookie
    • Nov 2005
    • 62

    E53 4.4L -00 startti ei pyöritä

    Vika tuli yllättäin, ei oireillut aikaisemmin.
    Olisi tarve tarkistaa tuleeko startin solenoidille virta mutta kun startti niin hankalassa paikkaa niin mahtaisiko johdotuksen solenoidille päästä testaamaan jostain helpommasta paikasta?
    Foorumilla joku tiesi neuvoa että apparin puolen sähköboksin etureunasta löytyy X6011, 12 pinninen liitin jossa 2,5mm2 musta johto, tämä johto menee startin solenoidille
    Kyseisessä sähköboksissa on kaksi kappaletta 12-pinnistä liitintä joissa kummassakin samanlainen musta johto. Osaisiko joku neuvoa kumpiko noista liittimistä olisi tuo X6011?
  • jr66
    Bimmer Enthusiast
    • Apr 2006
    • 16495
    • Asikkala

    #2
    X6011, X6053 (iho-bmw.s3-website-us-west-2.amazonaws.com)

    Comment

    • Baroni
      Bimmer Rookie
      • Nov 2005
      • 62

      #3
      Kiitokset neuvoista! Avasin kyseisen sähköboxin kannen, nuo kaksi liitintä löytyy, ovat vain eri asennossa (pitkittäis-suuntaisesti peräkkäin), toinen valkoinen ja toinen musta. Liittimen X6011 mustaan piuhaan ei tule jännitettä kun avaimesta starttaa. Aikaisemmin foorumilta löysin tiedon että virtalukolta tulisi jännite liittimen X6011 mustalle johdolle joka menee starttimoottorin solenoidille. Mahtaakohan virtalukon pohjassa ola vikaa?

      Olisiko muita mahdollisia syitä mikä estää startin toiminnan? Ajonesto? vaihteen "interlocking"? Starttirele? Joku tietty sulake?

      Comment

      • ekkoo1
        BTCF Member
        • Jun 2019
        • 1369
        • Pohjanmaa

        #4
        Lue eculta vikakoodit, jos on ajonesto niin voisi olla siitä koodia sielä. Virtalukon pohjia ainakin E39 vaihdetaan niin kai se E53 voisi hyvinkin mennä myöskin?
        E39 540i -96 Ajamisen iloa
        E34 540i -94 Hitsaamisen iloa
        E53 4.4i -01 Varaosien tilaamisen iloa
        Audi A6 Avant 4.2 -99 Tavarankuljetin

        Comment

        • Baroni
          Bimmer Rookie
          • Nov 2005
          • 62

          #5
          Kiitokset hyvistä neuvoista!


          Auto saatu käynnistettyä useamman kokeilun jälkeen.
          Ohessa vähän tarinaa mitä tehtiin jos jollain samanlaisia ongelmia niin ehkä tästä jotain apuja.
          Varmistettu että uudehkon akun varaus täynnä ennen starttikokeiluja.
          Ensimmäiseksi tarkistettu sulake #5 (7.5A). Tämä oli palanut. Vaihdettu uuteen, uusi starttiyritys, sulake paloi uudelleen. Mystistä?
          Sulake #5 vaihdettu uudelleen, samalla liitetty yleismittari liittimen X6011 mustan johdon ja rungon välille, startti ja volaa, moottori käynnistyi eikä sulake #5 palanut.
          Käynnistelty moottoria useampaan kertaan ilman ongelmia.
          Irroitettu yleismittari liittimen X6011 mustan johdon ja rungon väliltä, moottori käynnistyi ilman ongelmia. Sulake #5 edelleen ehjä.
          Yleismittarilla tarkistetty latausjännite joka noin 17V, tippuu pienen ajan kuluttua noin 16V.
          Näyttäis että latausrele/laturi kaput?
          Kokeiltu vielä uudellaan käynnistyksiä toisella akulla joka ladattu täyteen. Tilanne latausjännitteen osalta sama, lataa noin 17V
          Ecusta ei tule muita vikakoodeja kuin P0700, nollattu mutta palautuu aina startin jälkeen.
          Seuraavaksi olisi laturin irroitus, ellei jollain kokeneemalla bimmer tietäjällä lisää ideoita millä välttäisi laturin purkamisen.
          Onko joku onnistunut vaihtamaan laturin ilman etupään totaalipurkua?

          Comment

          • Jarger
            Bimmer Enthusiast
            • Mar 2005
            • 3929
            • Finnland

            #6
            Taitaa olla säädin rikki laturista, aika korkeat voltit
            Negatiiviset kauppakokemukset:
            Kaj Blomqvist nick kaizzu ja juttu sekä suolaus

            Comment

            • ritariässä
              BTCF Member
              • Jan 2006
              • 3640
              • Raisio

              #7
              Vesijäähdytteisellä laturilla tämä?
              G30 M-sportilla ja häkäpönttö ym ADHD bluu vehkeillä

              Comment

              • aae30
                BTCF Member
                • May 2010
                • 2727
                • .fi

                #8
                Originally posted by ritariässä View Post
                Vesijäähdytteisellä laturilla tämä?
                ei o m62nv x5sta, että väkisinkin on.
                Sorry I'm Not Sorry
                E34 540iA 93 sedan
                E34 540iA 93 sedan
                E39 530iA 00 touring

                Comment

                • ekkoo1
                  BTCF Member
                  • Jun 2019
                  • 1369
                  • Pohjanmaa

                  #9
                  Viskoflekti irti ja vesiletkuja irti tieltä oman kärsivällisyyden mukaan. Muistaakseni sen saa jopa keploteltua varovaisesti pyörittelemällä ylös viskon tunneli paikallaan, mutta voi olla tehokkaampaa vaan suosiolla irrottaa se. Syyläriä tms. ei ole mitään tarvetta nostaa pois.
                  E39 540i -96 Ajamisen iloa
                  E34 540i -94 Hitsaamisen iloa
                  E53 4.4i -01 Varaosien tilaamisen iloa
                  Audi A6 Avant 4.2 -99 Tavarankuljetin

                  Comment

                  • Baroni
                    Bimmer Rookie
                    • Nov 2005
                    • 62

                    #10
                    Originally posted by ekkoo1 View Post
                    Viskoflekti irti ja vesiletkuja irti tieltä oman kärsivällisyyden mukaan. Muistaakseni sen saa jopa keploteltua varovaisesti pyörittelemällä ylös viskon tunneli paikallaan, mutta voi olla tehokkaampaa vaan suosiolla irrottaa se. Syyläriä tms. ei ole mitään tarvetta nostaa pois.

                    Vesijäähdytetty laturi kyseessä.
                    Tovin tuota viskoflektin irroitusta ihmettelin, ilmeisesti täytyy tehdä jonkinlainen spesiaalityökalu millä viskoa pitää paikallaan kun kiinnitystä avaa.
                    Onnistuisiko laturiin vaihtaa pelkkä jännitteensäädin laturin ollessa paikallaan? Taitaa olla huono idea?

                    Comment

                    • ekkoo1
                      BTCF Member
                      • Jun 2019
                      • 1369
                      • Pohjanmaa

                      #11
                      Originally posted by Baroni View Post


                      Vesijäähdytetty laturi kyseessä.
                      Tovin tuota viskoflektin irroitusta ihmettelin, ilmeisesti täytyy tehdä jonkinlainen spesiaalityökalu millä viskoa pitää paikallaan kun kiinnitystä avaa.
                      Onnistuisiko laturiin vaihtaa pelkkä jännitteensäädin laturin ollessa paikallaan? Taitaa olla huono idea?
                      Visko on vassu kierre iso mutteri tosiaan, kiinnipito työkalulla helpompi avata. Ei onnistu vaihtaa regua laturi paikallaan, ota suosiolla pöydälle vaan. Tilaa regun lisäksi valmiiksi uusi laturin o-rengas, vanha tuskin näyttää kovin hyvältä.
                      E39 540i -96 Ajamisen iloa
                      E34 540i -94 Hitsaamisen iloa
                      E53 4.4i -01 Varaosien tilaamisen iloa
                      Audi A6 Avant 4.2 -99 Tavarankuljetin

                      Comment

                      Working...
                      X
                      😀
                      🥰
                      🤢
                      😎
                      😡
                      👍
                      👎