Announcement

Collapse
No announcement yet.

X3 2,0d -17 ei kännisty

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • tuikku
    Bimmer Enthusiast
    • Sep 2005
    • 1353

    X3 2,0d -17 ei kännisty

    Tarina olisi tällainen.
    Autoon tehty korjaamolla huolto - kaikki ok.
    Ajettu parkkipaikalle odottamaan asiakkaan hakua.
    Asiakas hakee auton, muttei se enää käynnistykkään, starttaa kyllä ja pa paine nousee.
    Herjaa tulee esipaineesta ja säköisestä (tankki) pumpusta..

    Auton ympärillä on pyöritty lähinnä huuli pyöreänä, rele vaihdettu.
    Osaisko joku näin epämääräisistä "oireista" päätellä,, mikä autoa vaivaa.

    CdiTuikku Oy - cdi Mersujen sekä Bemareiden ohjelmointia.
    Säännöllisesti minut nykyään tavoittaa myös E Pohjanmaalta.
    Olen kamalan huono vastaamaan viesteihin, mutta voit yrittää
    tuikku miukumauku tutkapistenet, tai Ö5Ö 3444ÖÖ5
  • alpine3
    Bimmer Enthusiast
    • Feb 2010
    • 1273
    • Kajjjaani

    #2
    Oisko se tankin pumppu sökö, paljonko polttoaineen paineet on railissa?
    BMW F10 520d '10 Alpinweiss III
    BMW F11 530dxa '12 Sophisto Grey

    Comment

    • ockelbo4500
      Bimmer Fanatic
      • Mar 2007
      • 926
      • Sotkamo--Oulu

      #3
      Voiko olla vesipitoista polttoainetta tankissa. Auto ollut pihalla yön yli ja aamulla sen verran pakkasta, että suodatin jäässä.
      BMW E84 X1 18dXdrive -14

      Ex BMW E83 X3 2.0d - 04
      Ex, Suzuki SX4 S-Cross -13
      Ex, E46 320 d Touring -01
      Ex , E34 TDS Touring -95 AVK special

      Comment

      • Soininen
        BTCF Member
        • Nov 2006
        • 1296
        • Kajaani

        #4
        Onko vaihdettu pa suodatin? Minulla tuo 520d -16 ei lähtenyt kirvelläkään käyntiin pa suodattimen vaihdon jälkeen ennen kun teki istalla polttoainejärjestelmän ilmauksen.
        E28 "525i" M52 -84
        F11 520d xDrive -16

        Comment

        • e46touring
          Bimmer Enthusiast
          • Dec 2003
          • 1327
          • Tornio

          #5
          Originally posted by tuikku View Post
          Tarina olisi tällainen.
          Autoon tehty korjaamolla huolto - kaikki ok.
          Ajettu parkkipaikalle odottamaan asiakkaan hakua.
          Asiakas hakee auton, muttei se enää käynnistykkään, starttaa kyllä ja pa paine nousee.
          Herjaa tulee esipaineesta ja säköisestä (tankki) pumpusta..

          Auton ympärillä on pyöritty lähinnä huuli pyöreänä, rele vaihdettu.
          Osaisko joku näin epämääräisistä "oireista" päätellä,, mikä autoa vaivaa.
          "rele vaihdettu" ??

          EKPS modulilla jännite syötetään 2 eri pumppu tyyppiä vaihtosähkö AC = valkoinen kytkentä liitin kannessa TAI tasasähkö DC kastanjanruskea liitin.
          Vaihdon jälkeen EKPS moduli koodattu ja kunnossa??
          Myös Crash data signaali väylältä EKPS modulille aiheuttaa "pikku" ongelman pumppaukseen

          ISTA kiinni autoon ja tutkimaan mitä löytyy??
          __________________________________________________ ____________
          Neuvokkaat selviytyvät niistä tilanteista mihin viisaat ei koskaan joudu !!!

          Comment

          • tuikku
            Bimmer Enthusiast
            • Sep 2005
            • 1353

            #6
            .
            Tämä tarina selvisi, korkeapainepumppu ei tee painetta.
            Eiköhän se "syylinen" ole siinä.
            CdiTuikku Oy - cdi Mersujen sekä Bemareiden ohjelmointia.
            Säännöllisesti minut nykyään tavoittaa myös E Pohjanmaalta.
            Olen kamalan huono vastaamaan viesteihin, mutta voit yrittää
            tuikku miukumauku tutkapistenet, tai Ö5Ö 3444ÖÖ5

            Comment

            Working...
            X
            😀
            🥰
            🤢
            😎
            😡
            👍
            👎