Foorumia aina välillä seuraillut ja hyviä vinkkejä ja vastauksia kysymyksiin täältä löytänyt, mutta laitetaas ensimmäinen viesti itse tänne jos täältä saisi joltain aihetta paremmin tuntevalta kommenttia.
Eli olisi tällä hetkellä kiikarissa hommata otsikon mukainen X5 F15 40e. Kävin yhtä omaan hintahaarukkaan sopivaa yksilöä koeajamassa ja auto vaikutti muuten tosi asialliselta, mutta hybridiauton ehkä tärkein ominaisuus, eli sähkörange laittoi kyllä aika varpailleen tässä tapauksessa.
Akku oli liikkeessä ladattu täyteen ja kun lähdin autoa koeajamaan, niin ajotietokone näytti sähköllä rangeksi 8km. Ja suunnilleen sen verran se akku myös riitti. Ja tämä siis rauhallisella kaupunkiajolla. Onko näissä tosiaan näin pieni kantama sähköllä vai onko akuissa/jossain hybridiin liittyvässä jotain hämminkiä? Ymmärrän kyllä, että akkujen kapasiteetti heikkenee iän myötä, mutta en olisi uskonut että ihan noin rajusti. Autolla siis ajettu reippaasti alle 200 000 km.
Ja toinen asia mikä mietitytti, kun laitoin auton lataukseen nähdäkseni auton latausnäytöstä akun maksimirangen, näytti maksimirangeksi 16km. Onko tämä latausnäytön maksimirange joku laskennallinen maksimirange suhteutettuna aikaisempaan ajotyyliin ja akun kulutukseen vai onko se ihan absoluuttinen ideaaliajon maksimirange? Eli voiko tuosta lukemasta päätellä, että akku olisi kapasiteetiltaan enää noin 50-60% hapessa?
Eli olisi tällä hetkellä kiikarissa hommata otsikon mukainen X5 F15 40e. Kävin yhtä omaan hintahaarukkaan sopivaa yksilöä koeajamassa ja auto vaikutti muuten tosi asialliselta, mutta hybridiauton ehkä tärkein ominaisuus, eli sähkörange laittoi kyllä aika varpailleen tässä tapauksessa.
Akku oli liikkeessä ladattu täyteen ja kun lähdin autoa koeajamaan, niin ajotietokone näytti sähköllä rangeksi 8km. Ja suunnilleen sen verran se akku myös riitti. Ja tämä siis rauhallisella kaupunkiajolla. Onko näissä tosiaan näin pieni kantama sähköllä vai onko akuissa/jossain hybridiin liittyvässä jotain hämminkiä? Ymmärrän kyllä, että akkujen kapasiteetti heikkenee iän myötä, mutta en olisi uskonut että ihan noin rajusti. Autolla siis ajettu reippaasti alle 200 000 km.
Ja toinen asia mikä mietitytti, kun laitoin auton lataukseen nähdäkseni auton latausnäytöstä akun maksimirangen, näytti maksimirangeksi 16km. Onko tämä latausnäytön maksimirange joku laskennallinen maksimirange suhteutettuna aikaisempaan ajotyyliin ja akun kulutukseen vai onko se ihan absoluuttinen ideaaliajon maksimirange? Eli voiko tuosta lukemasta päätellä, että akku olisi kapasiteetiltaan enää noin 50-60% hapessa?
Comment