Announcement

Collapse
No announcement yet.

X5 E70 2007, pari askarruttavaa asiaa

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Motopete
    Newbiemmer
    • Apr 2025
    • 5
    • Kemi

    X5 E70 2007, pari askarruttavaa asiaa

    Moikka, uutena jäsenenä ja tuoreena X5 E70 omistajana on herännyt pari kysymystä autoa koskien.

    1. Cd soittimelle pitäisi olla vaihtaja, ja kun cd:n laittaa soimaan, näkyy valikossa myös vaihtajan 6 cd:tä. Vaihtajaa ei kuitenkaan hanskalokerosta löydy vaan sen tilalla on sokkolevy ja vaihtajan paikalla on MOST interface -moduuli.
    Vaihtajaa ei siis mistään löydy eikä sitä ilmeisesti ole vaikka cd-valikossa 6 levyä näkyykin? Vai onko sille vaihtajalle keksitty jokin yhtä hyvä piilopaikka kuin kojelaudan sulakerasialle....?


    2. Trafin lappujen mukaan autossa on 235hv, mutta runkonumeron mukaan siinä onkin M57T2 moottori, eli 286hv. Onko tämmönen ristiriita yleinen?
  • ErkkiE
    Bimmer Fanatic
    • Jan 2006
    • 637
    • Espoon haja-asutus

    #2
    M57T2 ei tarkoita kaksiahtimista. Se T2 on "technical upgrade 2". Tuo 235 hp on yksiahtiminen versio, jota käytetty mm. tuonaikaisessa 5-sarjassa ja X5:ssa. T2:sta toki on sitten olemassa myös kahden ahtimen versio.

    E
    Last edited by ErkkiE; 21-04-2025, 11:53.

    Comment

    • Rattiukko
      BTCF Member
      • Nov 2022
      • 692
      • Uusimaa

      #3
      Malli kertoo ahtimien määrän: 30d yksi ahdin, 35d kaksi ahdinta, 40d kaksi ahdinta.
      Last edited by Rattiukko; 21-04-2025, 21:17. Reason: korjattu 40d ahtimien määrä.

      Comment

      • Haju69
        Administrator
        • Nov 2005
        • 16404
        • Leppävirta

        #4
        2007 eli alkupäänmalli on 3,0sd mallimerkinnällä jos on kaksi ahdinta eli se tehokkaampi versio.
        LMC 630 R Liberty 2,8tdi '99
        E32 Diamantscwharz 750iL '94

        E36 Hellrot 328i M-Sport ´96
        B8 Audi A4 1,8 TFSI Quattro '10

        Vikakoodin luvut/nollaukset, koodausta savon maalla.
        Myös vikakoodien luku ja nollaus yms koodaukset VAG ajoneuvoihin jotka varustettu OBD2 pistokkeella.
        Nakkaa viestiä privalla jos tarvetta. Tai sitten ihan puhelimeen. Nollaneljänolla73kaksi403viisi.

        Comment

        • VilleP
          Bimmer Enthusiast
          • Jul 2003
          • 2311
          • Vantaa

          #5
          Ja myöhemmissä 40d kahdella ahtimella(306hv) ja m50d kolmella.
          F11 530xd LCI
          S2 Avant

          Comment

          • Motopete
            Newbiemmer
            • Apr 2025
            • 5
            • Kemi

            #6
            Originally posted by ErkkiE View Post
            M57T2 ei tarkoita kaksiahtimista. Se T2 on "technical upgrade 2". Tuo 235 hp on yksiahtiminen versio, jota käytetty mm. tuonaikaisessa 5-sarjassa ja X5:ssa. T2:sta toki on sitten olemassa myös kahden ahtimen versio.

            E
            Eli...?

            Ilmeisesti pitää varmistaa ihan silmämääräisesti että onko siinä yksi vai kaksi ahdinta...
            Last edited by Motopete; 21-04-2025, 23:10.

            Comment

            • Haju69
              Administrator
              • Nov 2005
              • 16404
              • Leppävirta

              #7
              Mikä autosi malli on? 3.0d vai sd?
              LMC 630 R Liberty 2,8tdi '99
              E32 Diamantscwharz 750iL '94

              E36 Hellrot 328i M-Sport ´96
              B8 Audi A4 1,8 TFSI Quattro '10

              Vikakoodin luvut/nollaukset, koodausta savon maalla.
              Myös vikakoodien luku ja nollaus yms koodaukset VAG ajoneuvoihin jotka varustettu OBD2 pistokkeella.
              Nakkaa viestiä privalla jos tarvetta. Tai sitten ihan puhelimeen. Nollaneljänolla73kaksi403viisi.

              Comment

              • Motopete
                Newbiemmer
                • Apr 2025
                • 5
                • Kemi

                #8
                Se on 30d, ja 235hv kapistuksena sen olen ostanut. En liiemmin lämpene sille tuplaturbosysteemille, ihan ku näissä ei mahdollisia vikapaikkoja ois muutenki riittämiin.

                Hämmentää vain kun about joka paikassa jossa runkonumerolla jotain kaivaa, tulokset on sitä mieltä että se ois 286hv versio.

                Käytän muovit pois, sittepä näen varmasti. Pitää muutenkin sen verran avata että varmistan että imupuolelta on läpät revitty veks.

                Comment

                • ErkkiE
                  Bimmer Fanatic
                  • Jan 2006
                  • 637
                  • Espoon haja-asutus

                  #9
                  Jos siellä on epäjohdonmukaisesti tiedot korinumerolla, niin ei siinä muu auta kuin kurkata pellin alle, onko yksi vai kaksi ahdinta. Mahtaako nyt edes tarvita muoveja ottaa irti, jos tietää, minkänäköistä siellä pitäisi näkyä, mutta viimeistään sen neljällä kuusiokololla kiinni olevan muovin irrottamalla tuonne näkyy oikein hyvin.

                  Onhan noissa bimmer.work yms. joskus muutenkin virheitä näkynyt. Toki epäilen, että Trafin tiedot on oikein.Jollei olisi, niin siinäpä sitten olisikin aika saaga yrittää korjata ne...

                  Mutta edelleenkin se M57T2 (tai sama eri nimillä M57N2 tai M57TU2) on vain moottoriperhe, jossa ainakin 4 eri tehoversiota (kaikki ovat 3-l itraisia ja alulohkolla). Ainakin 325d:ssä käytetty 197 hp versio (yksi ahdin), kaksi versiota 330d/530d/X5 3.0d/jne. 231 hp ja 235 hp (yksi ahdin) ja 335d/535d/X5 3.0sd/35d /jne. käytetty 286 hp (kaksi ahdinta).

                  E

                  Comment

                  • Motopete
                    Newbiemmer
                    • Apr 2025
                    • 5
                    • Kemi

                    #10
                    Originally posted by ErkkiE View Post
                    Jos siellä on epäjohdonmukaisesti tiedot korinumerolla, niin ei siinä muu auta kuin kurkata pellin alle, onko yksi vai kaksi ahdinta. Mahtaako nyt edes tarvita muoveja ottaa irti, jos tietää, minkänäköistä siellä pitäisi näkyä, mutta viimeistään sen neljällä kuusiokololla kiinni olevan muovin irrottamalla tuonne näkyy oikein hyvin.

                    Onhan noissa bimmer.work yms. joskus muutenkin virheitä näkynyt. Toki epäilen, että Trafin tiedot on oikein.Jollei olisi, niin siinäpä sitten olisikin aika saaga yrittää korjata ne...

                    Mutta edelleenkin se M57T2 (tai sama eri nimillä M57N2 tai M57TU2) on vain moottoriperhe, jossa ainakin 4 eri tehoversiota (kaikki ovat 3-l itraisia ja alulohkolla). Ainakin 325d:ssä käytetty 197 hp versio (yksi ahdin), kaksi versiota 330d/530d/X5 3.0d/jne. 231 hp ja 235 hp (yksi ahdin) ja 335d/535d/X5 3.0sd/35d /jne. käytetty 286 hp (kaksi ahdinta).

                    E
                    Juu, kyllä siellä on runkonumerolla väärät tiedot jostain syystä. Joka tapauksessa, kurkkasin kopan alle ja kyllä se yhdellä ahtimella on. Eihän sinne imuäänenvaimentimen alle sitä purkamatta nähnyt, mitta imuäänenvaimennin itsessään paljasti, 2-turboisessa se on ainakin räjäytyskuvien mukaan aivan erilainen.

                    Seuraavaksi imusarjan tiivisteet tilaukseen ja vaihtoon, oli melkolailla läpipuhallusta näkyvissä. Tuleepa samalla tarkastettua niiden imusarjan läppien olemassaolo/olemattomuus.

                    Ja sinänsä toki tuttu tekniikaltaan, 1x E46 330xd ja 2kpl saman ikäisiä xD E61:siä omistaneena on päässyt tutustumaan jokseenkin näihin. Aiemmissa vaan on runkonumerolla löytyneet tiedot pitäneet kutinsa.
                    Last edited by Motopete; 22-04-2025, 14:13.

                    Comment

                    Working...
                    X
                    😀
                    🥰
                    🤢
                    😎
                    😡
                    👍
                    👎