Palasin osittain bimmerikantaan tossa reilu vuosi sitten ja mökkiauton virkaa tekee otsikon härveli. Koitin hakea täältä vastaavia tapauksia tai muuten asiaan liittyvää mutta ei nyt kohtuullisella perkaamisella sattunut silmään joten teenpä erillisen postauksen.
Alkoi heitellä tuossa keväällä satunnaisesti adaptive drivea vikatilaan isommissa töyssyissä. Vikatila poistui kun sammutti auton ja käynnisti uudestaan. Nyt vikatila syttyy heti autoa käynnistäessä.

Kävin frendin yleistesterillä ja sillä löytyi seuraavaa:

Putsasin apukuskin etupyörän kaikki liittimet ja asemoin johtoja vähän eri tavalla mutta ei vaikutusta. Onkohan ongelma tässä anturissa jollainen löytyy X5:n joka kulmasta:

...vaikka tuo onkin nimetty ajovalojen korkeusanturiksi. Joissain varaosapuljuissa tuo sama anturi on myös alustankorkeusanturin nimellä.
Vai joutuuko tässä kaivamaan taskun pohjalta ja hankkimaan koko hemmetin kalliin etutolpan?
Toinen kysymys olisi takapusseista. Tästäkään ei oikein google tai BTCF -haku antanut täyttä varmuutta. Toinen takapussi vuotaa ja koitin seuloa osanumeron perusteella sopivaa. Joissain tapauksissa ei ole mitään mainintaa mihin versioon pussi käy ja joissain taas mainitaan eri pusseja (ja hintoja) sport -alustaan, adaptiiviseen alustaan tai korkeussäädettävään alustaan.
Eli siis onko adaptiiviseen alustaan erilainen ilmapussi kuin tavalliseen tai sport -alustaan? Hommaan toki molemmat pussit kerralla ja tarkan markan miehenä kiinnostaa maksanko tuplahinnan turhaan jos tilaan pussin jossa on erikseen mainittu tuo adaptiivinen alusta kun toisilla sivuilla samalla myyntikuvalla ja osanumerolistauksella myydään pussia ilman erityismainintoja alle puoleen hintaan.
Tarkennuksena tuo oma X5 on 7 paikkainen joka tekee myös jotain eroa korkeussäätöihin niinkuin tuo adaptiivisuuskin.
Kiitokset jos joku osaisi kuitata kysymyksiin jotain!
Alkoi heitellä tuossa keväällä satunnaisesti adaptive drivea vikatilaan isommissa töyssyissä. Vikatila poistui kun sammutti auton ja käynnisti uudestaan. Nyt vikatila syttyy heti autoa käynnistäessä.
Kävin frendin yleistesterillä ja sillä löytyi seuraavaa:
Putsasin apukuskin etupyörän kaikki liittimet ja asemoin johtoja vähän eri tavalla mutta ei vaikutusta. Onkohan ongelma tässä anturissa jollainen löytyy X5:n joka kulmasta:
...vaikka tuo onkin nimetty ajovalojen korkeusanturiksi. Joissain varaosapuljuissa tuo sama anturi on myös alustankorkeusanturin nimellä.
Vai joutuuko tässä kaivamaan taskun pohjalta ja hankkimaan koko hemmetin kalliin etutolpan?
Toinen kysymys olisi takapusseista. Tästäkään ei oikein google tai BTCF -haku antanut täyttä varmuutta. Toinen takapussi vuotaa ja koitin seuloa osanumeron perusteella sopivaa. Joissain tapauksissa ei ole mitään mainintaa mihin versioon pussi käy ja joissain taas mainitaan eri pusseja (ja hintoja) sport -alustaan, adaptiiviseen alustaan tai korkeussäädettävään alustaan.
Eli siis onko adaptiiviseen alustaan erilainen ilmapussi kuin tavalliseen tai sport -alustaan? Hommaan toki molemmat pussit kerralla ja tarkan markan miehenä kiinnostaa maksanko tuplahinnan turhaan jos tilaan pussin jossa on erikseen mainittu tuo adaptiivinen alusta kun toisilla sivuilla samalla myyntikuvalla ja osanumerolistauksella myydään pussia ilman erityismainintoja alle puoleen hintaan.
Tarkennuksena tuo oma X5 on 7 paikkainen joka tekee myös jotain eroa korkeussäätöihin niinkuin tuo adaptiivisuuskin.
Kiitokset jos joku osaisi kuitata kysymyksiin jotain!
Comment