Announcement

Collapse
No announcement yet.

E53 vikakoodi

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • turok
    Newbiemmer
    • May 2009
    • 23
    • Tku

    E53 vikakoodi

    Tervehdys! Luetutin äskettäin autoni (X5 3.0i -01) vikakoodit ja tällainen löytyi 8C = map controlled thermostat circuit. Olisiko täällä vihjeitä mitähän koodi mahtaa tarkoittaa ja mistä vikaa lähden paikallistamaan.

    EDIT: Niin ja semmonen ongelma on ilmennyt että auto purkaa satunaisesti akkua yön yli seisottuaan, joko olen ollut vainoharhainen mutta olen ollut havaitsevani puhaltimen moottorin ajoittaista puhinaa vaikka auto on ollut sammuksissa pidemmän aikaa joten se liittynee ongelmaan.
    Last edited by turok; 21-05-2009, 15:02.
  • turok
    Newbiemmer
    • May 2009
    • 23
    • Tku

    #2
    Ei kellään tietoa vai?

    Comment

    • Rahu
      Bimmer Enthusiast
      • Aug 2002
      • 6464
      • Tuusula

      #3
      1. Termari vaihtoon.

      2. Kuullostaa perinteiseltä siili vialta joka satunnaisesti jää puhaltelemaan ja tyhjentää akun.
      BMW Service
      P.o4oo925441
      [email protected]
      Onko autossasi läpät imusarjassa? ->tarkista tästä
      Ohjelmoinnit, päivitykset, Mittaristojen/MID:n pikselikorjaus, imusarjan läppien poisto, hehkujen vaihto, diagnoosit, yms.. Myös alkuperäiset varaosat

      Comment

      • turok
        Newbiemmer
        • May 2009
        • 23
        • Tku

        #4
        Originally posted by Rahu View Post
        1. Termari vaihtoon.

        2. Kuullostaa perinteiseltä siili vialta joka satunnaisesti jää puhaltelemaan ja tyhjentää akun.
        Kiitoksia! Tuosta siilihommelista löytyikin näemmä haulla juttua ja oireet näyttäisivätkin viittaavan siihen mutta termostaatti toimii mielestäni normaalisti koneen lämmöt ok ym... mutta täytyypi seurailla tilannetta

        Comment

        • Clavurion
          BTCF Member
          • Feb 2005
          • 9138
          • Oulu

          #5
          Originally posted by turok View Post
          Kiitoksia! Tuosta siilihommelista löytyikin näemmä haulla juttua ja oireet näyttäisivätkin viittaavan siihen mutta termostaatti toimii mielestäni normaalisti koneen lämmöt ok ym... mutta täytyypi seurailla tilannetta
          Se termari on kaksiasentoinen, sähköisesti ohjattu. Osakuormituksella termostaatti toimii reilusti yli 100-asteisena ja pitää moottorilämmöt korkeampana hyötysuhteen parantamiseksi. Korkeammalla kuormituksella pudottaa moottorilämmöt perinteisiin lukemiin. Lämpömittarin viisarissa tuo ei tee mitään muutosta. Mittariston salavalikosta näkee todellisen käyntilämpötilan.
          E39 530dA -02 M-Sport
          E53 X5 3.0dA -06 Sport
          * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
          Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

          Comment

          Working...
          X
          😀
          🥰
          🤢
          😎
          😡
          👍
          👎