Announcement

Collapse
No announcement yet.

e53 Webasto ongelmia

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • casino
    Bimmer Fanatic
    • Mar 2007
    • 663
    • Keski-Suomi

    e53 Webasto ongelmia

    e53 3.0d -05 webastossa kaverillani on vähän ongelmia...
    -lähtee kuulemma päälle, mutta ei pysy päällä kuin hetken.
    -webastoa oli kaverin useasti yrittänyt päälle ja nyt sitten lopputuloksena ei tapahtu enää mitään...
    -lämmitin kuulemma hiljeni lopullisesti (vikamuisti varmaan täynnä?)

    En ole vielä tapausta nähnyt, mutta missä päin sijaitsee tuossa x5:ssa webasto sulake?

    -sen varmaan jos ottaisi ensin pois katsoisi saisiko siihen mitään eloa..

    -inpa:kin löytyy ja sillä varmaan voisi katsoa olisiko mitään vikakoodeja muistissa. (ainakin kun pikaisesti inpaa vilkaisin löytyi valikosta kohta lämmittimelle)

    -onko kukaan lukenut inpalla -05 mallisesta x5:sta weban koodeja onnistuuko?


    -kaikki vinkit ja arvaukset otetaan vastaan:think
    Bmw e61 535 d touring M-sport 11/2004 "TÄYSITEHOINEN"
    Ja autoa janottaa alla näkyvään tapaan...
    http://tankkaus.com/cars/public_grap...33/2016/2015/3

    e39 -530d touring 11/1999
    ex:Bmw e21 320 6 syl "kaasari" 1979

    Automaattivaihteiston huuhteluöljynvaihto
  • janne1974
    Bimmer Fanatic
    • Jul 2006
    • 405
    • Kuopio

    #2
    Villi veikkaus: kiertovesipumppu tai ilmaa järjestelmässä

    -Janne-
    -Janne-

    F10 535iX sedan -11
    ex. ALPINA B3 3.0 "Edition 30" coupe -96 #317
    ex. E39 528i touring -99
    ex. E36 325ia coupe -93

    Comment

    • _chris_
      Bimmer Fanatic
      • Aug 2003
      • 442
      • Nokia

      #3
      Originally posted by casino View Post
      e53 3.0d -05 webastossa kaverillani on vähän ongelmia...
      -lähtee kuulemma päälle, mutta ei pysy päällä kuin hetken.
      -webastoa oli kaverin useasti yrittänyt päälle ja nyt sitten lopputuloksena ei tapahtu enää mitään...
      -lämmitin kuulemma hiljeni lopullisesti (vikamuisti varmaan täynnä?)

      En ole vielä tapausta nähnyt, mutta missä päin sijaitsee tuossa x5:ssa webasto sulake?

      -sen varmaan jos ottaisi ensin pois katsoisi saisiko siihen mitään eloa..

      -inpa:kin löytyy ja sillä varmaan voisi katsoa olisiko mitään vikakoodeja muistissa. (ainakin kun pikaisesti inpaa vilkaisin löytyi valikosta kohta lämmittimelle)

      -onko kukaan lukenut inpalla -05 mallisesta x5:sta weban koodeja onnistuuko?


      -kaikki vinkit ja arvaukset otetaan vastaan:think
      Lukekaa vain suosiolla INPA:lla ne koodit. Sillä voi myös ohjata webaa ja seurata sen käynnistymistä, niin näkee mihin vaiheeseen homma kaatuu.

      Muistaakseni myös vikatilan poisto INPA:lla onnistui, mikäli webasto on siihen ajautunut.

      Edit: sulake löytyy hanskalokerosta. Numeroa en muista (enkä pääse nyt tarkistamaan), mutta oli rasian viimeisimpiä. Taitaa olla saksankieliset tekstit siellä.
      Last edited by _chris_; 29-12-2009, 18:23.
      BMW E31 850 CSi -93, BMW E38 735i -96
      Ex: Land Rover D4 SDV6 HSE -12, VW Touareg Hybrid -10, Land Rover D4 3.0 TDV6 HSE -10, BMW E53 X5 3.0dA -04, BMW E39 530dAT -00, Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited -98, BMW E34 525i -91

      Comment

      • youngway
        Newbiemmer
        • Sep 2009
        • 16
        • Oulu

        #4
        Sulakkeista ei tosiaan ota selvää ku ne on saksaksi..
        Ois hyvä jos jostain sais sulakekaavion vaikka englanniksi.

        Itellä ainakin auttoi kun otti webaston virtapiuhan irti väh.10s kun auto on käynnissä.. Nollaa ainakin webaston pois vikatilasta jos en oo kovin väärässä..
        Itellä on vähän samaa ongelmaa kun lisäsin lisäkellon ja kiertovesipumpun. Jäi vissiin ilmaa johonkin letkuihin. Onko noissa joku kikka millä ne saapi ilmattua?

        Comment

        • Kilpuri
          Bimmer Fanatic
          • Jun 2004
          • 831
          • Tampere

          #5
          Onko selvinny missä vika piili?

          Mulla webasto tekee välillä sellaista, että aamulla pakkasessa koittaa käynnistyä kerran ja toisenkin. Käy hetken, mutta sitten lopettaa. Sen jälkeen ei vastaa kakeen / ohjailuun IDriven-kautta. => Auto tulille, ja matkaan. Kun pääsee perille ja kokeilee, niin webasto käy hienosti sen 20-30min.

          - Ilmaa
          - Akku
          - joku muu mikä?
          Now: 525xd -09
          Ex: 330d -07
          Ex: 328i -96

          Comment

          • Jürgen_
            Bimmer Enthusiast
            • May 2008
            • 2707
            • Mylsä

            #6
            Originally posted by Kilpuri View Post
            Onko selvinny missä vika piili?

            Mulla webasto tekee välillä sellaista, että aamulla pakkasessa koittaa käynnistyä kerran ja toisenkin. Käy hetken, mutta sitten lopettaa. Sen jälkeen ei vastaa kakeen / ohjailuun IDriven-kautta. => Auto tulille, ja matkaan. Kun pääsee perille ja kokeilee, niin webasto käy hienosti sen 20-30min.

            - Ilmaa
            - Akku
            - joku muu mikä?

            Akku. Kokeile ladata se akku kunnolla ja sitten testaat toimiiko Webasto.
            Ei riemulla rajaa kun Bemulla ajaa...

            Comment

            • Kilpuri
              Bimmer Fanatic
              • Jun 2004
              • 831
              • Tampere

              #7
              Alright, eli nyt ei Webasto halua lähteä tulille lämpimänäkään. Akun olisi luullut latautuneen riittävästi ajellessa Hki - Tampere.

              INPA:lla sain esiin seuraavat vikakoodit yhden (sis. kaksi sytytysyritystä) Webaston starttausyrityksen seurauksena:

              RESULT: 2 error in error memory !
              -------------------------------------------------------------
              9CB9 auxiliary heating Flame Start
              Error counter: 1
              Mileage 171080 km
              Outside temperature -2.50 degrees C
              temperature coolant emulsion 41.00 degrees C
              Battery Voltage 11.80 Volt
              No start: no flame in normal mode
              Test conditions fulfilled
              Error not present now, but already stored
              Error would not cause a warning lamp to light up
              Error code: 9C B9 24 01 53 89 4B 59 76
              -------------------------------------------------------------
              9CB7 auxiliary heating device
              Error counter: 1
              Mileage 171080 km
              Outside temperature -2.50 degrees C
              temperature coolant emulsion 41.00 degrees C
              Battery Voltage 11.80 Volt
              heating device blocked
              Test conditions fulfilled
              Error not present now, but already stored
              Error would not cause a warning lamp to light up
              Error code: 9C B7 22 01 53 89 4B 59 76
              ================================================== ===========


              Jännite hieman alhainen, mutta ilmeisesti liekkivahti paskana.(?) Vai olenko ymmärtänyt väärin? Hehku antoi jotain signaalia ainakin "live-data" puolelle.

              Onko kokemusta saako näihin Thermo Top V-malleihin "korjaussarjaa"?
              Now: 525xd -09
              Ex: 330d -07
              Ex: 328i -96

              Comment

              • Jürgen_
                Bimmer Enthusiast
                • May 2008
                • 2707
                • Mylsä

                #8
                Tuohan näyttäisi vaan siltä ettei syty, saakohan se kunnolla polttoainetta :think

                Mikäli siellä tosiaan on ThermoTop V niin korjaussarja = uusi lämmitin.
                Ei riemulla rajaa kun Bemulla ajaa...

                Comment

                • Kilpuri
                  Bimmer Fanatic
                  • Jun 2004
                  • 831
                  • Tampere

                  #9
                  Savuttaa kyllä yritellessään, joten luulis sen löpöä ainakin jonkunverran saavan. Liekkö sitten tarpeeksi? :think
                  Now: 525xd -09
                  Ex: 330d -07
                  Ex: 328i -96

                  Comment

                  • Kilpuri
                    Bimmer Fanatic
                    • Jun 2004
                    • 831
                    • Tampere

                    #10
                    Tässä ketjussa samanoloisia ongelmia VW:ssä:


                    Voiko INPA:lla jotenkin säätää Webaston PA-syöttöä?
                    Now: 525xd -09
                    Ex: 330d -07
                    Ex: 328i -96

                    Comment

                    • Jürgen_
                      Bimmer Enthusiast
                      • May 2008
                      • 2707
                      • Mylsä

                      #11
                      Tässä kannattaisi kokeilla lämmitettyä polttoainetta jolloin sen syttyminen helpottuu. Tähän hommaan on olemassa esim. Arctic Heat laitteet joita ainakin lapin miehet ovat kehuneet. Omakohtaista kokemusta niistä ei ole koska eihän täällä etelässä niin kylmää ole...
                      Ei riemulla rajaa kun Bemulla ajaa...

                      Comment

                      • Kilpuri
                        Bimmer Fanatic
                        • Jun 2004
                        • 831
                        • Tampere

                        #12
                        Ei helkkari, Webasto on kuin nainen!

                        - Tänään aamulla, ei pelitä
                        - Tänään päivällä töissä, ei pelitä => veti ittensä jojoon (lukkoon)
                        - Kotona avasin INPA:lla lukon ja poistin vikakoodit => toisella yrittämällä pikku savun jälkeen starttasikin. INPA:kin kertoi liekin löytyneen.
                        - Kylässä illalla, pelitti hienosti ilm. aikakatkaisuun asti (20min)

                        Toi systeemi on kyllä niin mystinen ettei mitään rajaa. Lienee joku pikkuinen häikkä tosiaan PA-puolella. Tarvii polttaa sitä maksimiaika aina kun mahdollista.
                        Now: 525xd -09
                        Ex: 330d -07
                        Ex: 328i -96

                        Comment

                        • tara
                          Newbiemmer
                          • Feb 2008
                          • 9

                          #13
                          mulla oli just samat oireet, korjaantui kun webaston kiertovesipumppu vaihdettiin. Jos pumpussa vikaa => lämmitin ylikuumenee => sammuttaa hetken päästä itsensä. Toinenkin vika löytyi kun laite heittäytyi mykäksi, korjaantui uusimalla johtosarjan liitin (hapettumaa).

                          Comment

                          • Homebrew
                            Bimmer Fanatic
                            • Jul 2011
                            • 347
                            • Paimio

                            #14
                            Jatketaanpa samaan ketjuun kun kyseisestä autosta on tässä jo juttua (Kilpurin ex e91).

                            Webasto on tosiaan aika oikukas tuossa.. Tänään ihmettelin sen käytöstä yhden syklin ajan.Alussa tuntuu lähtevän hyvin käyntiin, sitten hetken kuluttua weba sammuu, mutta puhallus pysyy päällä. parin minuutin kuluttua lähtee uudestaan tulille ja taas hetken pästä sammuu. Samaa ruljanssia jatkuu useamman kertaa ja sisätiloissa puhallus pysyy koko ajan päällä. 15-20 min päästä yritykset loppuvat..

                            Kokeilin tuossa sitten ajaa pikku lenkin ja laittaa I-Driven kautta tuon päälle, mutta sitten ei edes yrittänyt.

                            Vikakoodeja on tullut, pääasiassa no flame detected, mutta kuitenkin start conditions met ja toisessa tapauksessa luki start conditions not met ja counteri kasvoi mitä useammin yritti laittaa päälle. Ei kuitenkaan herjannut että olis lukossa)

                            Mittasin myös jännitettä suoraan akun navoilta Webaa käynnistäessä. Lepotilassa oli 12.25V ja Weban starttaillessa ~12.1 . Onko nuo jännitteet softan kannalta vielä ok weban käytölle? Jostain lueskelin, että Weban katkaisuraja olisi 10.5V, mutta onko tuo Weban oma raja, eikä autolle määritelty raja lisälämmittimen käytölle?

                            Akun vaihto tässä nyt on ensimmäisenä mielessä, josko siitä olisi apuja. Mikäli ei, niin saako tuota webaa helposti purettua ja putsailtua josko se olisi karstoittunut liikaa ja sen takia liekkivahti ei toimi?

                            Onneksi auton saa piuhan päähän, niin ei tarvi kylmää konetta aina käynnistellä..
                            Skoda Octavia & Yamaha FZS 600 -02
                            Ex. E91 330d -07

                            Comment

                            • janne1974
                              Bimmer Fanatic
                              • Jul 2006
                              • 405
                              • Kuopio

                              #15
                              Liekkivahtia herjas mulla ja samanaliset oireet, kun avasin webaston niin olipa karstaa reilunlaisesti. Puhdistuksen jälkeen pelannut kuin unelma.
                              Itse webasto on tosi helppo purettava, ei montaa osaa löydy. Taitaa olla suurin työ irroittaa se autosta pois. Ainakin e39:ssä sai parit ärräpäät laskea.

                              -Janne-
                              -Janne-

                              F10 535iX sedan -11
                              ex. ALPINA B3 3.0 "Edition 30" coupe -96 #317
                              ex. E39 528i touring -99
                              ex. E36 325ia coupe -93

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎