Announcement

Collapse
No announcement yet.

Ongelmia radion kanssa + muuta pientä X3 E83. Vinkit tervetulleita.

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • teamwerner
    Bimmer Rookie
    • Jan 2008
    • 175
    • Tampere/Kangasala

Ongelmia radion kanssa + muuta pientä X3 E83. Vinkit tervetulleita.

Hei,

sellaista ongelmaa bmw:n radio- cd yhdistelmän kanssa, että kun olen tallentanut muistiin 6 kanavaa joita yleensä tässä kotikaupungissa kuuntelen.
    Kun maisema vaihtuu toiseen kaupunkiin, jossa asemien taajuudet vaihtelevat niin kanavat katoavat muistista. Esim käynti Helsingissä saa aikaan sen, että kun ollaan takaisin Hämeessä niin radion muisti on tyhjentynyt.
    Onko jotain mitä en ole keksinyt?
    Autona X3 E83 3.0d, jos se asiaan jotain vaikuttaa. Autossa ihan Bmw:n omat alkuperäiset vehkeet, ei ole vaihdettu mitään.

Lisäksi pari muuta kysymystä, josko raadilta tulisi hyviä vihjeitä:

- Olen yrittänyt saada irti noita kaiuttimien kansia, että pääsisi käsiksi etu- ja takaovien kaiuttimiin. Tarkoitus hieman päivittää niitä. Mutta olen pari kertaa tuskaillut, että kuinkas nuo kotelot saa auki? Luulin sen olevan helppo homma ja että löytyisi joku klipsu mikä napsautetaan auki. Sopivalla työkalullakin koittanut hellästi, mutta en ole uskaltanut lujempaa kokeilla jotta ei saada mitään vahinkoa aikaan. Tähänkin on varmaan jokin niksi, eikö vain?
    - Toinen pieni erikoinen probleema, eli valot ovat hieman temppuilleet kovien pakkasten aikana. Käytän valoissa yleensä tätä automaatio- toimintoa, että valot sammuvat kun auto sammutetaan ja syttyvät sitten käynnistettäessä. Nyt talvella kovien pakkasten aikaan auto ei ole välillä laittanut valoja päälle, eikä sytytä mittarivaloja tällä automaattitoiminnolla. Näinä kertoina on pakko valita katkaisijasta tämä toiminto, jolloin valot palavat koko ajan. Myös auton sammutettua valot palavat, tosin silloin merkkiääni varoittaa tästä. Mistähän tämä temppuilu voisi kertoa?

Kiitos paljon vinkeistä!
  • teamwerner
    Bimmer Rookie
    • Jan 2008
    • 175
    • Tampere/Kangasala

Kysytään tähän yhteyteen vielä kollegoilta vinkkiä, että minkäkokoiset vanteet olisivat omiaan tähän X3:seen kesällä. Hankintapäätös tässä juuri pian käsillä.

Talvella minulla on ollut 17- tuumaiset vanteet, ihan ajo-ominaisuuksien, maastoajon sekä rengaskustannusten vuoksi.

Mutta olen harkinnut kesäksi 18- tuumaisia vanteita, joihin menisi esim renkaat luokkaa 255/45/18.

Ennen kuin joku toteaa, että vanteiden pitää olla vähintään 20- tuumaiset niin kerron hieman omia kriteereitäni. Olen myös itse sitä mieltä, että kyseinen auto on erittäin tyylikäs isoilla 20- tuumaisilla vanteilla, sitä en kiellä. Mutta koska ajan erittäin paljon ja välillä hieman heikompiakin mökkiteitä, nuo isot vanteet mietityttävät. Lisäksi kesäisin tulee paljon kuormaustarvetta tuon veneen kanssa, joten siksi olen ajatellut että 18- tuumaiset olisivat hyvä ratkaisu omaan käyttööni.
    Onko kellään mitään omakohtaisia kokemuksia?
    Ja mikäli autoon heittää isot 19 tai 20- tuumaiset vanteet niin rajoittavatko ne jotenkin ja mitkä ovat haittapuolia? Rengaskulut luonnollisesti myös eri luokkaa...

Kiitos!

Comment

• Einu
      Newbiemmer
      • Mar 2010
      • 3
      • Finland

Valoautomaattista

- Toinen pieni erikoinen probleema, eli valot ovat hieman temppuilleet kovien pakkasten aikana. Käytän valoissa yleensä tätä automaatio- toimintoa, että valot sammuvat kun auto sammutetaan ja syttyvät sitten käynnistettäessä. Nyt talvella kovien pakkasten aikaan auto ei ole välillä laittanut valoja päälle, eikä sytytä mittarivaloja tällä automaattitoiminnolla. Näinä kertoina on pakko valita katkaisijasta tämä toiminto, jolloin valot palavat koko ajan. Myös auton sammutettua valot palavat, tosin silloin merkkiääni varoittaa tästä. Mistähän tämä temppuilu voisi kertoa?

Kiitos paljon vinkeistä![/quote]

Moi,
      tuo automaatti toiminne toimii juuri noin. Auton valotunnistimen mukaan valot syttyvät tarvittaessa, esim. tunneliin ajaessa. Eli päiväsaikaan ei pidäkään syttyä.
      Eli saksmannien automaattitoiminta ei sovi suomeen.

Comment

• Convertible
        Bimmer Enthusiast
        • Nov 2003
        • 2638
        • Turku

Originally posted by teamwerner View Post
        Kysytään tähän yhteyteen vielä kollegoilta vinkkiä, että minkäkokoiset vanteet olisivat omiaan tähän X3:seen kesällä. Hankintapäätös tässä juuri pian käsillä.

Talvella minulla on ollut 17- tuumaiset vanteet, ihan ajo-ominaisuuksien, maastoajon sekä rengaskustannusten vuoksi.

Mutta olen harkinnut kesäksi 18- tuumaisia vanteita, joihin menisi esim renkaat luokkaa 255/45/18.

Ennen kuin joku toteaa, että vanteiden pitää olla vähintään 20- tuumaiset niin kerron hieman omia kriteereitäni. Olen myös itse sitä mieltä, että kyseinen auto on erittäin tyylikäs isoilla 20- tuumaisilla vanteilla, sitä en kiellä. Mutta koska ajan erittäin paljon ja välillä hieman heikompiakin mökkiteitä, nuo isot vanteet mietityttävät. Lisäksi kesäisin tulee paljon kuormaustarvetta tuon veneen kanssa, joten siksi olen ajatellut että 18- tuumaiset olisivat hyvä ratkaisu omaan käyttööni.
        Onko kellään mitään omakohtaisia kokemuksia?
        Ja mikäli autoon heittää isot 19 tai 20- tuumaiset vanteet niin rajoittavatko ne jotenkin ja mitkä ovat haittapuolia? Rengaskulut luonnollisesti myös eri luokkaa...

Kiitos!
        Mulla oli omassa X3ssa viime kesän 17" 235/55 alla ja itse asiassa talvella myös. Täksi kevääksi ostin 235/45 19" ja 255/40 19" (orkkis BMW koko). Minulla on ne jo vanteella, eikä ne miltään matalilta näyttänyt, eli ihan hyvin voi ajaa mökkiteitä. Voin laittaa kuvia, kun laitan alle parin viikon päästä.
        F25 X3 35d
        E87 118i
        E46 330ti
        E46 M3
        E30 M3
        E30 M3 Convertible
        Z3 Roadster

Comment

• teamwerner
          Bimmer Rookie
          • Jan 2008
          • 175
          • Tampere/Kangasala

Kuvat olis hyvin tervetulleita, joten laita ihmeessä tulemaan...

Jos ne näyttää hyviltä, niin vanteita ei ole vielä ostettu

Comment

• teamwerner
            Bimmer Rookie
            • Jan 2008
            • 175
            • Tampere/Kangasala

Tuo kommentti valoautomatiikasta oli hyvin selventävä. Koskee ilmeisesti vain tuontiautoja tai Keski- Eurooppalaisia, vai?
            Onko Suomi- autoissa tämä sama juttu. Pitänee jatkaa "käsikäyttöä"...

Tunnistaako Convertible nämä valo-oireet?

Comment

• Luxi
              Bimmer Rookie
              • Apr 2005
              • 82
              • Tuusula

Pitänee jatkaa "käsikäyttöä"...
              Mo, jos sulla ei ole vielä ohjelmoitu "running day lights" -optiota asiantuntevalla pajalla/forumin kaverilla, suosittelen teettämään sen asap. Päiväseltään "curve licht" asento pidetään pois (valokatkaisija käännettynä myötäp klo 14) ja hämärissä / yöllä, kuten nyt, ne voinee aktivoida kääntämällä katkaisija klo 11... tjsp.

Almandin Brown | Mineral Silber A14 | Ostra - grey
              G31 540 xd -17 | F25 X3 35d -14 | BMW K13R 2013 1300cc

Comment

• Convertible
                Bimmer Enthusiast
                • Nov 2003
                • 2638
                • Turku

Tuo kommentti valoautomatiikasta oli hyvin selventävä. Koskee ilmeisesti vain tuontiautoja tai Keski- Eurooppalaisia, vai?
                Onko Suomi- autoissa tämä sama juttu. Pitänee jatkaa "käsikäyttöä"...

Tunnistaako Convertible nämä valo-oireet?
                Juu, ei. Se automaatti toiminto on tuonne keskieurooppaan tarkoitettu, tunnelit ym..

Käy koodaamassa se valoautomaatti päälle, vipu jää valot päällä asentoon ja sammuu virran mukana.
                F25 X3 35d
                E87 118i
                E46 330ti
                E46 M3
                E30 M3
                E30 M3 Convertible
                Z3 Roadster

Comment

• Convertible
                  Bimmer Enthusiast
                  • Nov 2003
                  • 2638
                  • Turku

Kuvat olis hyvin tervetulleita, joten laita ihmeessä tulemaan...

Jos ne näyttää hyviltä, niin vanteita ei ole vielä ostettu
                  Tämmöset 8,5 ja 9,5 19" ne noilla isoilla ETllä. Näitä saa kyllä 17 ja 18 tuumaisina.

Laitan kuvia autoa alla parin viikonpäästä.

F25 X3 35d
                  E87 118i
                  E46 330ti
                  E46 M3
                  E30 M3
                  E30 M3 Convertible
                  Z3 Roadster

Comment

• teamwerner
                    Bimmer Rookie
                    • Jan 2008
                    • 175
                    • Tampere/Kangasala

No jopas on! En tiennytkään Keski- Eurooppalaisten tunnelivalomieltymyksistä ja aika erikoinen toiminto. Tosin ehkä Sakemanni ajattelee aivan toisin asiasta, ja eipähän kulu polttimot päiväsaikaan

Elikkäs kyseessä olis koodaus juttu, jolla tämä valoasia saadaan balanssiin?

Komealta näyttivät muuten vanteet, joten kyllä noilla kelpaa...
                    Itse olen katsellut eräitä Barzettan vanteita. Varmaan ihan ok?

Kysynpä paria asiaa lisää, kun X3 tietäjiä tuntuu löytyvän. Avasin tuolla jo Cd- ongelmalle uuden topicin, mutta se ei saanut tulta.

Elikkäs ollut tuossa ongelmia Bmw Business Cd:n kanssa, joka ei pyöritä levyjä lainkaan. Aluksi luulin ongelman johtuvat poltetuista levyistä, kun jotkin soittimet hylkivät, mutta viimeksi yritin pyörittää puolen tusinaa alkuperäisiä uusia levyjä. Soitin imaisee levyn sisään ja pyörittää hetken, mutta antaa sen jälkeen aina CD ERROR virhekoodin.
                    Ei satu samoja kokemuksia olemaan tai mitään vinkkejä?

Toinen kysymys koskee ovikaiuttimia, niitä olisin hieman päivittänyt mutta miten hemmetissä ne lähtevät irti? Olen pyöritellyt niitä ja koittanut löytää jotain nipsua reunoilta mutta turhaan. Talttapäälläkin koitin hieman raottaa, mutta alkoi hieman hirvittää. Joku jippo näihin täytyy olla...???

Kiitos jeesistä!

Comment

Working...
                    X
                    😀
                    🥰
                    🤢
                    😎
                    😡
                    👍
                    👎