Announcement

Collapse
No announcement yet.

e53 ohjausvaihde->korjaaminen

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Saarikoski
    R.I.P.
    • Feb 2005
    • 726
    • KOKKOLA

    e53 ohjausvaihde->korjaaminen

    eli -01 x5:n ohjausvaihde/hammastanko vuotaa ATF:t pihalle kuljettajan puoleisesta suojakumin välistä...uuden tangon hinta on 1700,- ja purkuosia tosi huonosti saatavilla..
    Kaikenlaiset kokemukset ja ideat on tervetulleita sekä pajat jotka noita on mahdollisesti purkanu tms..ko. osa koostuu stefoista ja o renkaista yms kuitenkin ja tuntuu naurettavalta edes harkita uutta ohjausvaihdetta rikkinäisen stefan takia...tänään kaadettu stefoja laajentava litku öljyn sekaan, mutta tuskinpa tuossa poppakonstit auttaa ja lätäkkö on edelleen auton alla...
  • buksin-1
    Bimmer Enthusiast
    • Dec 2003
    • 4592
    • Keski-Pohjanmaa

    #2
    Käykö siihen vm. 05:sta?
    Vikaluku/koodaus/ohjelmointi/Uusimmat navikartat
    Laitekorjaus ja -asennus -> MK3, MK4, BM24, BM54, MID, LOGIC 7 sekä CIC/NBT, navinäytöt ja vahvistimet.
    SISUSTAT modaukset

    Comment

    • Saarikoski
      R.I.P.
      • Feb 2005
      • 726
      • KOKKOLA

      #3
      Originally posted by buksin-1 View Post
      Käykö siihen vm. 05:sta?
      se on vissiin se servotronik -03 ja uudemmissa, mutta saattaa mennäkki...

      Comment

      • Clavurion
        BTCF Member
        • Feb 2005
        • 9146
        • Oulu

        #4
        Ruotsista löytyy. KLIK

        Tai tuolta kunnostettu. KLIK

        Jos autossa ei nyt ole servotronicia, niin eiköhän sen saa retrofitattua, kuten E39:ssä. Eli servotronic-ohjausvaihteelta muutama johto korimodulille ja tarvittaessa pientä koodausta. Korimoduli pitää vaihtaa HIGH-versioksi, jos alkuperäinen sattuu olemaan LOW-versio.
        E39 530dA -02 M-Sport
        E53 X5 3.0dA -06 Sport
        * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
        Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

        Comment

        • Saarikoski
          R.I.P.
          • Feb 2005
          • 726
          • KOKKOLA

          #5
          Originally posted by Clavurion View Post
          Ruotsista löytyy. KLIK

          Tai tuolta kunnostettu. KLIK

          Jos autossa ei nyt ole servotronicia, niin eiköhän sen saa retrofitattua, kuten E39:ssä. Eli servotronic-ohjausvaihteelta muutama johto korimodulille ja tarvittaessa pientä koodausta. Korimoduli pitää vaihtaa HIGH-versioksi, jos alkuperäinen sattuu olemaan LOW-versio.

          Kiitti linkeistä, eli se saa sitte olla ihan normi settiä vaan ilman servotronicia...vielä ku joku keksis jonku pajan jossa saattais onnistua tuo ohjausvaihteen purkaminen/stefojen vaihto...yhtäkkiseltään tuntuis että se ois järkevin vaihtoiehto kun muuten kaikki pelaa ja stefa itsessään maksaa ehkä sen 3euroa..

          Comment

          • rocroc
            Bimmer Fanatic
            • Jan 2003
            • 573
            • keminmaa

            #6
            Paljonko se vuotaa? oma e39 tihkusi kummastikin päästä hiukan, tippa silloin tällöin asfaltille, ja pohjamuovi märkänä. Eräs tuttu asentaja suositteli Forten tehostimen elvytys tököttiä. Ostin tuon tuubin ja kaadoin säiliöön.

            Jonkun aikaa ajeltuani yllätyksekseni vuoto loppui ensin hantin ja nyt pari viikkoa sitten kuskin puolelta, aine ilmeisesti elvyttää stefat tms.

            Comment

            • Saarikoski
              R.I.P.
              • Feb 2005
              • 726
              • KOKKOLA

              #7
              Originally posted by rocroc View Post
              Paljonko se vuotaa? oma e39 tihkusi kummastikin päästä hiukan, tippa silloin tällöin asfaltille, ja pohjamuovi märkänä. Eräs tuttu asentaja suositteli Forten tehostimen elvytys tököttiä. Ostin tuon tuubin ja kaadoin säiliöön.

              Jonkun aikaa ajeltuani yllätyksekseni vuoto loppui ensin hantin ja nyt pari viikkoa sitten kuskin puolelta, aine ilmeisesti elvyttää stefat tms.

              Päivitetään tätä sen verran että, useasta paikasta olen kuullu tämän forten tökötin tepsivän ko juttuihin...nyt n.2vko sitten töhnä kaadettu tehostinöljyjen sekaan ja samalla haitarikumet putsattu ja käyty ohuella vesihiomapaperilla hydraulitangot läpi pikkunaarmujen ym eliminoimiseks..
              Tämän jälkeen ei piha asfaltille ole pudonnu yhtään tippaa tehostinnestettä ja öljyntaso samassa, eli aine tuntuu tepsivän...tokihan jotain vuotoa on varmasti tullu, mutta se on jääny sinne suojakumen sisään ja linkkuun kääntäessä kumi puristuu niin luttuun että hirveitä määriä öljyä ei sielläkään olla voi...

              Sen verran pakko vielä spekuloida (jos tätä ees ylipäänsä kukaan lukee) että on ollu paljon tuosta oikeasta tehostinöljystä...omien lukemisieni perusteella lähes aina bmw:ssä on säiliön korkkiin stanssattu teksti "atf oil only" ja jos järjestelmä on tarkoitettu eri öljylaadulle on tähän päälle liimattu tarra joka määrää toisen öljylaadun...mistä muualta voi tarkistaa järjestelmälle sopivan öljyn, jos esim joku aikasempi omistaja on pessy koneen liuottimella ja painepesurilla ja tarra on lentäny huis helvettiin ja alla teksti "atf oil only" ja uus omistaja kaataa tyytyväisenä atf:ää kuppiin...????

              Lisätään vielä sen verran että tokihan tuo atf on paksuinta noista tehostinöljyinä käytettävistä mömmöistä, ja aiheuttais luultavasti muita oireita kun vuotoja...ehkä...

              Entä mitä mieltä porukka on Redlinen tehostinöljystä, mutu tuntuma on että se saattaa olla muistaakseni atf 220:n kans saman paksusta mutta jää voideltaville metallipinnoille paremmin kiinni/tiivistää paremmin...mutta miten soveltuu bmw systeemeihin..
              Tämmöstä mietin että sikälimikäli tuo vuoto nyt tuosta tyrehtyy, vaihdan vielä redlinen öljyt tilalle ja lisään uuden purkin tuota fortea sekaan...
              Last edited by Saarikoski; 20-09-2010, 12:59.

              Comment

              • Riedle
                BTCF Member
                • Dec 2003
                • 440
                • Kokkola

                #8
                Originally posted by Saarikoski View Post
                Entä mitä mieltä porukka on Redlinen tehostinöljystä, mutu tuntuma on että se saattaa olla muistaakseni atf 220:n kans saman paksusta mutta jää voideltaville metallipinnoille paremmin kiinni/tiivistää paremmin...mutta miten soveltuu bmw systeemeihin..
                Tämmöstä mietin että sikälimikäli tuo vuoto nyt tuosta tyrehtyy, vaihdan vielä redlinen öljyt tilalle ja lisään uuden purkin tuota fortea sekaan...
                Minulla alkoi vuotaa ATF:t pihalle zetorin ohjausvaihteesta. Vaihdoin sitten tilalle käytetyn ohjausvaihteen ja samalla kaadoin ATF:n sijaan sisään tuota Redlinen Power Steering Fluid-öljyä. Redline pitäisi sisältää juuri tuollasta tiivisteitä elvyttävää ainetta/aineita, joten ajattelin kokeilla.
                Suurin syy siihen oli se, että sillä mahdollisesti saisi ehkäistyä noita vuotoja tuosta "uudesta" ohjausvaihteesta, jonka kunto oli pienoinen arvuutus.
                Sen verran voi sanoa, että eivät nuo Redlinen öljyt minun autossa ole mitään rikkoneet tai ylimääräistä ääntä aiheuttanu.
                Last edited by Riedle; 20-09-2010, 14:27.
                Z3 Coupé 2.8
                Pajero Pinin
                BMW Cruise Bike

                Comment

                • Hemi
                  Bimmer Enthusiast
                  • Apr 2004
                  • 18880
                  • Pirkanmaa

                  #9
                  Originally posted by Saarikoski View Post
                  eli -01 x5:n ohjausvaihde/hammastanko vuotaa ATF:t pihalle kuljettajan puoleisesta suojakumin välistä...uuden tangon hinta on 1700,- ja purkuosia tosi huonosti saatavilla..
                  Kaikenlaiset kokemukset ja ideat on tervetulleita sekä pajat jotka noita on mahdollisesti purkanu tms..ko. osa koostuu stefoista ja o renkaista yms kuitenkin ja tuntuu naurettavalta edes harkita uutta ohjausvaihdetta rikkinäisen stefan takia...tänään kaadettu stefoja laajentava litku öljyn sekaan, mutta tuskinpa tuossa poppakonstit auttaa ja lätäkkö on edelleen auton alla...
                  Ainakin tuolta pitäisi löytyä yksi vähän käytetty: http://www.autopurkaamomniemi.com/

                  Comment

                  • Saarikoski
                    R.I.P.
                    • Feb 2005
                    • 726
                    • KOKKOLA

                    #10
                    Joo, mutta ku ei millään viissis alkaa tilaamaan uutta tankoa yhden stefan takia ihan periaatteestakaan.. Schmiedmannilla on uusia alkuperäisistä kunnostettuja tankoja 450,- kun antaa oman vaihdossa joka ei hintana oo tosiaankaan paha, eli sieltä tilaan jos ja kun tuo tanko antautuu lopullisesti... X5:ssa on muutenkin alimitotettu tuo koko ohjausjärjestelmä, kun tutkailee hydralinippoja yms niin lähes jokainen liitos on hitusen kostea..

                    Comment

                    • bemu-freak
                      Bimmer Fanatic
                      • Oct 2003
                      • 277
                      • Kerava

                      #11
                      Onko kukaan koittanut tuollaista korjaus-sarjaa?



                      Onnistuuko vaihtamaan ilman, että ottaa hammastangon pois?
                      BMW E61 525iA -05, E38 740ia -97
                      ex E53 3.0DA 04, E90 320DA -05, E36 325CiA -94, E34 525iAT -95, E87 120DA -05, E60 530DA -03, E39 523iA -96, E30 318i -90, E39 530DAT -99, E34 525i 24V -89, E36 316i -95, E28 520i -87, E21 318i -82, 2002 -69

                      Comment

                      Working...
                      X
                      😀
                      🥰
                      🤢
                      😎
                      😡
                      👍
                      👎