Announcement

Collapse
No announcement yet.

BMW X3 2.0 ja 3.0 Diesel tekniikka

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Marsalkka
    Newbiemmer
    • Mar 2011
    • 2
    • Finland

    BMW X3 2.0 ja 3.0 Diesel tekniikka

    Tervehdys,

    Jos aiheesta löytyy jo keskustelu niin ohjaisitteko foorumin ensikertalaisen oikeaan paikkaan...

    Kyseessä olisi siis BMW X3 2.0 ja 3.0 Diesel tekniikka, vuosimallit lähinnä 2005 ja 2006, manuaalivaihteisena

    Ensinnäkin onko vuosien 2005 ja 2006 tekniikassa suuria eroja ja yleisesti mikä kiinnostaa on tyypilliset viat, huoltokohteet ja huoltokulut esim inspection I ja II jne?

    Ja mitä kannattaa huomioida ennenkuin ko auton hankkii? Ja kumpaa joko BMW X3 2.0 ja 3.0 Diesel tekniikkaa suosittelisit? Km määrä ehkä haarukalla 100 -150 tkm

    Mainittakoon ettei haeta niinkään vauhdin huumaa vaan luotettavaa kyytiä ja suht tilavaa autoa lapsiperheelle

    Kiitos,

    Marsalkka
  • bemu2000
    Bimmer Enthusiast
    • Jul 2003
    • 17799
    • Jämsä

    #2
    Originally posted by Marsalkka View Post
    Tervehdys,

    Jos aiheesta löytyy jo keskustelu niin ohjaisitteko foorumin ensikertalaisen oikeaan paikkaan...

    Kyseessä olisi siis BMW X3 2.0 ja 3.0 Diesel tekniikka, vuosimallit lähinnä 2005 ja 2006, manuaalivaihteisena

    Ensinnäkin onko vuosien 2005 ja 2006 tekniikassa suuria eroja ja yleisesti mikä kiinnostaa on tyypilliset viat, huoltokohteet ja huoltokulut esim inspection I ja II jne?

    Ja mitä kannattaa huomioida ennenkuin ko auton hankkii? Ja kumpaa joko BMW X3 2.0 ja 3.0 Diesel tekniikkaa suosittelisit? Km määrä ehkä haarukalla 100 -150 tkm

    Mainittakoon ettei haeta niinkään vauhdin huumaa vaan luotettavaa kyytiä ja suht tilavaa autoa lapsiperheelle

    Kiitos,

    Marsalkka

    2005 loppuvuodesta, eli 2006 malliin 3.0 kone vaihtui 204hv tehosta 218hv tehoiseen. joku muu osaaa sitten kertoa varmaan paremmin noitten moottoreiden eroista. 2,0 150hv kone on kyllä todella laiska X3:een.

    lisäksi 2006 loppuvuodesta tuli facelift ja auton ulkonäkö muuttui huomattavasti paremmaksi. 2007 loppuvuodesta taas vaihtui 2,0 moottori 177hv tehoiseksi, mikä on jo uudempaa sukupolvea ja selvästi ripeämpi ja taloudellisempi mitä vanha 150hv.
    TA-Technix alustasarjat ja Japan Racing vanteet uudesta nettikaupasta!
    Vanteet edullisesti
    Nostureita ja rengaskoneita

    Comment

    • Marsalkka
      Newbiemmer
      • Mar 2011
      • 2
      • Finland

      #3
      Moi,

      Kiitoksia, hyvä tietää nämä.

      Tosiaan 2.0d on aika laiska, tosin rouvakin tulee ajamaan samaa autoa joten liikaa tehoakaan ei tarvita...

      Jos jollakin olis vielä tietoa yleisistä ongelmista, tms mitä kannattaa huomioida 2.0d, 3.0d X3 tekniikassa ?

      Marsalkka

      Comment

      • jukkat
        Bimmer Fanatic
        • Apr 2004
        • 309
        • Veteli

        #4
        Meille tuli taloon uutena 12/05 x3 3.0d 6v manuskalla. Eli siis -06 mallia ja 218hp/500nm padalla. Ollut erittäin luotettava, viime talvena meni hehkut, sen lisäksi ei ole ihmeempiä ollut, mitä nyt yksi koiranluu ja etuiskari vaihdettu. Autolla on nyt ajettu 160tkm. Jos x3:n muovisuus ja hieman kova kyyti ei haittaa, niin minusta erittäin mukava laite. 2l dieselillä oon kerran ajanut ja se oli tuohon kolmelitraiseen verrattuna melko ankea laite. Toki silläkin pärjää.

        -Jukka

        Comment

        • MajorDrake
          Bimmer Enthusiast
          • Apr 2006
          • 7518
          • Jyväshyvä

          #5
          Kyllä minäkin 3 litraista vahvasti suosittelen.
          Autosta on paljon helpompi sitten joskus päästä eroonkin.
          Kulutuksessa ei kuitenkaan noilla uudemmilla
          (2006 vuosimallista alkaen) ole kovin isoa eroa.
          M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
          Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
          Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...

          Comment

          • bemu2000
            Bimmer Enthusiast
            • Jul 2003
            • 17799
            • Jämsä

            #6
            Originally posted by MajorDrake View Post
            Kyllä minäkin 3 litraista vahvasti suosittelen.
            Autosta on paljon helpompi sitten joskus päästä eroonkin.
            Kulutuksessa ei kuitenkaan noilla uudemmilla
            (2006 vuosimallista alkaen) ole kovin isoa eroa.

            pikkudieseleille on kyllä yllättävästi kysyntää. todennäköisesti paremmin kysyntää mitä isommille...
            TA-Technix alustasarjat ja Japan Racing vanteet uudesta nettikaupasta!
            Vanteet edullisesti
            Nostureita ja rengaskoneita

            Comment

            • äksä3
              Newbiemmer
              • May 2011
              • 1
              • Hattula

              #7
              Itse ainakin ostin suosiolla 2 litraisen dieselin,lähinnä taloudellisuuden vuoksi. Eihän se mikään raketti ole, mutta riittää ihan hyvin omiin ajoihin. Auto on vanhemmalla 150 hp koneella ja kulutus pyörii nyt vähän alle 7 litrassa, mielestäni varsin vähän jatkuvalle nelikolle.
              Jälleenmyynnin kannalta otaksun myös otantaa olevan enemmän 2 litraiselle.

              Comment

              • jukkat
                Bimmer Fanatic
                • Apr 2004
                • 309
                • Veteli

                #8
                vaimo ajaa tuommosta 20km työmatkaa ja pyörittelee kylillä, ajotietokone näyttää 7l lukemia. Matka-ajossa pääsee sinne kuuden pintaan, en ole tarkastanut ikään, että kuin hyvin tuo kulutusmittari pitää paikkansa.

                Comment

                Working...
                X
                😀
                🥰
                🤢
                😎
                😡
                👍
                👎