Announcement

Collapse
No announcement yet.

X3 3.0 sd hyytyy täys kaasulla

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • mikkis
    Bimmer Enthusiast
    • Mar 2006
    • 1900
    • Vantaa

    X3 3.0 sd hyytyy täys kaasulla

    Elikä tuommoinen tuplaturbo diesel kulkee muuten normaalisti mutta kun esim ohittaessa lyöt kaasun pohjaan niin mitään ei tapahdu tai siis tapahtuu mutta ei kyllä kiihdy todellakaan normaalisti, ihan kuin toinen ahdin olis poissa pelistä :think
    Vika koodit luettu eikä antanut kuin hehkutulpasta jonka vaihtokaan ei kuulemma ajankohtaista kun antaa sen koodin kuulemma todella helposti.

    Voisko olla ilmamassamittari kun sehän ei koodia anna ennenku on täysin pois pelistä?
  • MajorDrake
    Bimmer Enthusiast
    • Apr 2006
    • 7518
    • Jyväshyvä

    #2
    Alipaineletkut ihan ensimmäisenä vaihtoon,
    kaikista hajoaa ne viimeistään 150 tkm kohdalla...
    M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
    Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
    Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...

    Comment

    • Sigfried
      Bimmer Fanatic
      • Jul 2006
      • 261
      • Rannalla

      #3
      Originally posted by MajorDrake View Post
      Alipaineletkut ihan ensimmäisenä vaihtoon,
      kaikista hajoaa ne viimeistään 150 tkm kohdalla...
      Paitsi että eikai ne noin päin oireile?:think Oma kokemus on just toisinpäin eli alhaalla ei tapahdu mitään ja sitten 3000 rpm jälkeen mennään taas...

      Tosin nyt on kaikki letkut vaihdettu ja meno maistuu taasen

      Ps. MajorDrake, takalasin pyyhin lakkasi toimimasta... Onko sulla jotain näppärää dokumenttia jota tavaamalla saan sen kuntoon? Ellei mene takuuseen ?

      Comment

      • mikkis
        Bimmer Enthusiast
        • Mar 2006
        • 1900
        • Vantaa

        #4
        Originally posted by MajorDrake View Post
        Alipaineletkut ihan ensimmäisenä vaihtoon,
        kaikista hajoaa ne viimeistään 150 tkm kohdalla...
        voisko ne olla sitten nuo vaikka hyytyminenhän alkaa tosiaan vasta ylemmilläkierroksilla, autolla ajettu nyt noin 130tkm

        Comment

        • A62
          Bimmer Rookie
          • Jun 2009
          • 117
          • Oulu

          #5
          Originally posted by MajorDrake View Post
          Alipaineletkut ihan ensimmäisenä vaihtoon,
          kaikista hajoaa ne viimeistään 150 tkm kohdalla...
          Mihis kaikkeen nuo alipaineletkut nyt vaikuttaa. Minulla on E61:n (vm05) kanssa hiukan saman kaltaista oiretta. Turbo on servo-ohjattu. Käyttäytyminen on siis sellaista, että joskus kun lämää kaasun pohjaan juuri mitään ei tapahdu ja sitten jossain 2500-3000 kiekoilla potkaisee. Ja tämä vika ei ole päällä koko ajan. Nyt kun ominaisuutta on tullut seurattua sen huomaa jo ohittamaan lähteissä, että joku jumii. Pari nopeaa kaasun polkaisua ikään kuin vapauttaa "jumin". mikä sitten lieneekään. Rasittava ominaisuus, jonka kanssa voi elää, mutta voishan tuon korjatakin jos tietää millä se lähtee. Summassa ei viitsisi osia vaihdella.

          Niin ja mittarissa on 200k, että varmasti voi olla letkuissa vuotoa...

          Comment

          • MajorDrake
            Bimmer Enthusiast
            • Apr 2006
            • 7518
            • Jyväshyvä

            #6
            Originally posted by Sigfried View Post
            Ps. MajorDrake, takalasin pyyhin lakkasi toimimasta... Onko sulla jotain näppärää dokumenttia jota tavaamalla saan sen kuntoon? Ellei mene takuuseen ?
            Sekin on näköjään tyyppivika,
            nykisestä sen jouiduin jo "elvyttämään".

            Ohjeet saat takuuna ;-)

            - Irroita takalasinpyyhkijä poistamalla mutteri ja varovasti vetämällä eri suuntiin
            - irroita alta läytyvä iso mutteri jolla koko läpivienti on kiinnni.
            - Avaa takalasi, sisäpuolelta poista 2 kpl muttereiden muovisuojaa ja irroita 2 10 mm mutteria. Alla on vielä yksi 10 mm pultti.

            Sen jälkeen irroita se läpivienti.

            Kun sinulla on em. osa käsissäsi,
            sen päästä löytyy muistaakseni sokka, jonka purkamalla saat akselin
            vedettyä irti siitä läpiviennistä esim. ruuvipenkissä.
            Putsaa hapettumat, esim. jos löytyy jotain 1000:sta hiomapaperia,
            silläkin voi hapettumia hioa. Lopuksi pakkasta kestävää vaseliiniä sinne väliin niin paljon että tursuaa. Ts. ettei jäisi yhtään ilmatilaa sinne akselin väliin,
            sinnehän se kosketus sitten pesityy jatkossa.

            Tietysti ennen projekti kannattaa kokeilla että kuinka kevyesti se takalasin pyyhin liikkuu kun takalasi on auki... Aika keveästi pitäisi mennä,
            itselläni meni se pyyhin jumiin muutamassa päivässä,
            aiemmin tosin olin jo huomannut että pyyhin tekee lyhyempää liikettä kuin edellisissä autoissa...
            M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
            Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
            Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...

            Comment

            • MajorDrake
              Bimmer Enthusiast
              • Apr 2006
              • 7518
              • Jyväshyvä

              #7
              Originally posted by Sigfried View Post
              Paitsi että eikai ne noin päin oireile?:think Oma kokemus on just toisinpäin eli alhaalla ei tapahdu mitään ja sitten 3000 rpm jälkeen mennään taas...

              Tosin nyt on kaikki letkut vaihdettu ja meno maistuu taasen
              Totta. Yleensä noinpäin.
              Tietysti riippuu että mitkä niistä letkuista sattauu menemään poikki,
              kun siinä nipussa menee 4 letkua. Esim. ahtokanavissa on 2 eri läppää,
              jos ne on väärässä "synkassa" niin saattaa ilmankulku häiriintyä.

              Toinen vika voi tietysti olla alipainesolenoidissa.
              Tuo vika tarkemmin mietittynä viittaa siihen joka ohjaa
              pakosarjan läppää, jos alipainesolenoidi olisi kokoajan auki,
              menisi kaasut vain pienemmälle turbolle.
              Tämä on helppo katsoa kun pistää jonkun kaasutelemaan autoa,
              ja samalla katsoo liikkuuko ne alipainekellojen tangot siellä
              turbojen läheisyydessä.
              M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
              Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
              Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...

              Comment

              • mikkis
                Bimmer Enthusiast
                • Mar 2006
                • 1900
                • Vantaa

                #8
                Noniin elikä vika vieläkin päällä nyt vaidettu ahtoilmanlämpötilan anturi kun näytti 119 astetta kylmänäkin muttei sekään tuohon vaikuttanut ja ne hehkut vaihdettu ohjainyksikköineen, molemmat termarit vaihdettu, alipaineletkut testattu ja kaikki toimi niinkuin pitääkin..
                Hehkujen vaihdon jälkeen heti eka kovempi kiihdytys niin hehkuvalo loistaa taas mittaristossa..
                Partikkelisuodatimesta antaa koodia enää ja 6 sylinterin hehkusta, voiko tuo partikkelisuodatin olla noin tukossa ettei auto liiku mihkään kun lyöt kaasun pohjaan puolella kaasulla menee paremmin.. ja miten tuo hehku liittyy tähän ongelmaan??

                Comment

                • racediesel
                  BTCF Member
                  • Jun 2003
                  • 248
                  • porvoo

                  #9
                  moi.
                  jos tarvitset edullisesti partikkelifiltteriä niin minulla olisi jäänyt ylimääräiseksi.30tkm ajettu -07 335d:stä.saat sen 300egellä. T:Pasi 0405432808
                  Ford Capri-69 3,0 turbo. 350hv ja 500nm 1986
                  Golf GTD-83 1,6d 120hv ja 350nm,1987
                  Golf GTI turbo-83 1,8 282hv ja 400nm 1,2bar , 1989
                  Opel corsa GSI turbo -89 1,6 235hv ja 350nm 1,3bar ,1996 100-200 10s
                  Opel corsa GSI turbo -89 616hv ja 740nm 1,8bar.12,4s 1/4 / 207km/h 100-200 4,5s. 0-1km 298km/h
                  BMW 330d-00 250hv ja 630nm
                  BMW 330D-05 vakio 2005
                  BMW 335DAT-07 361hv ja 780nm 2007-- 13,32 1/4 ja 235 topspeed
                  BMW 530DA-09 LCI n.320hv e60
                  BMW 535D Xdrive 2012 F11 447hv ja 870nm

                  Comment

                  • Spetke
                    Bimmer Enthusiast
                    • May 2005
                    • 3449
                    • Janakkala

                    #10
                    Suutinvika. Suuttimiet testiin, ja rikkinäinen (rikkinäiset) vaihtoon.
                    Ei ole ensimmäinen eikä viimeinen tapaus kun näin on käynyt.
                    Ja pullakahvit saat luvan tarjota tästä hyvästä
                    ---Bemu Expert Oy--- Bemu Expert Facebookissa ---Bemu Expert YouTubessa---

                    Comment

                    • MajorDrake
                      Bimmer Enthusiast
                      • Apr 2006
                      • 7518
                      • Jyväshyvä

                      #11
                      Originally posted by Spetke View Post
                      Suutinvika. Suuttimiet testiin, ja rikkinäinen (rikkinäiset) vaihtoon.
                      Näkeekö nuo korjausarvoista?
                      M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
                      Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
                      Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...

                      Comment

                      • AlpinWeiss
                        Bimmer Fanatic
                        • Sep 2007
                        • 927
                        • West coast

                        #12
                        Originally posted by MajorDrake View Post
                        Näkeekö nuo korjausarvoista?
                        Ei välttämättä.
                        MBCLK240 -02
                        E36 318 -93
                        E46 320 Ci -01
                        E46 330 CiA -01
                        E60 520i -04
                        E93 325i -07
                        F36 420xi -16

                        Comment

                        • Spetke
                          Bimmer Enthusiast
                          • May 2005
                          • 3449
                          • Janakkala

                          #13
                          Originally posted by MajorDrake View Post
                          Näkeekö nuo korjausarvoista?
                          No onhan nekin toki hyvä tarkistaa niinkuin suuttimien ohivuodotkin.
                          Mutta kaikista varmin tapa kun ruuvaa suuttimet irti ja kiikuttaa ne asiantuntevaan dieselkorjaamoon testattavaksi.
                          Edit: Oikeastaan voisin vaihtaa noi pullakahvit vaikka ravintola lounaaseen
                          ---Bemu Expert Oy--- Bemu Expert Facebookissa ---Bemu Expert YouTubessa---

                          Comment

                          • mikkis
                            Bimmer Enthusiast
                            • Mar 2006
                            • 1900
                            • Vantaa

                            #14
                            Originally posted by Spetke View Post
                            No onhan nekin toki hyvä tarkistaa niinkuin suuttimien ohivuodotkin.
                            Mutta kaikista varmin tapa kun ruuvaa suuttimet irti ja kiikuttaa ne asiantuntevaan dieselkorjaamoon testattavaksi.
                            Edit: Oikeastaan voisin vaihtaa noi pullakahvit vaikka ravintola lounaaseen
                            Että oikein ravintola lounas

                            Eikö nuo suuttimet anna mitään vikakoodia mitenkään?
                            Suuttimista tulisi varmasti myös käynnistys ongelmia ja muitakin käyntihäiriöitä, tuossahan ei mitään semmoisia ole ollut.

                            Elikä siis tukossa oleva partikkelifiltteri ei voi liittyä hehkuvalon syttymiseen?
                            Last edited by mikkis; 02-12-2011, 19:05.

                            Comment

                            • mikkis
                              Bimmer Enthusiast
                              • Mar 2006
                              • 1900
                              • Vantaa

                              #15
                              Originally posted by mikkis View Post

                              Eikö nuo suuttimet anna mitään vikakoodia mitenkään?
                              Suuttimista tulisi varmasti myös käynnistys ongelmia ja muitakin käyntihäiriöitä, tuossahan ei mitään semmoisia ole ollut.

                              Elikä siis tukossa oleva partikkelifiltteri ei voi liittyä hehkuvalon syttymiseen?
                              Miten tuon homman kans nyt on tuosta partikkelisuodattimesta tuossa autossa itessään ei mitään varoitusvaloa ole varmaan olemassakaan kun näytti sen vasta vikakoodeja lukiessa, voisiko se ilmoittaa sen tuolla hehkuvalolla vaik oudolta tuntuisi kyllä :think

                              Autohan oli vm-07 ja twin turbo jos sillä nyt mitään merkitystä mihkään on

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎