akun vaihto ongelmia

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • 2bar..ahhh
    replied
    Originally posted by eizzi View Post
    Onko tosiaan näin vai pelkkää mutua, että oltava isompi onko jotain faktaakin? Alkuperäinen on 90ah ja tarjolle olisi ollut toi boschin silveri 77ah kohtuuhintaan. En ole vielä ostanu..
    kyllä on bmw insinöörit sen akun sinne laskeneet et minkä tarvitsee. Startatessa tommonen 77A akku jo huokasee verattuna 90A akkuun meleko raskaasti tommosessa autossa on niin paljon jo elektroniikaa joka vaatii paljon akulta. Laturi aina joutuu kovemmalle pienemmällä akulla koska akun varaustila on pieni kokoajan. Ennemmin sinne 100A akun nakkaisin ku 77A . Jos vielä webasto löytyy niin saa unohtaa kerralla pikku akun. Itellä sellainen kokemus seiskassa et pakon eellä joudunin laitaan pikku akun 100A tilalle tilapäisesti niin eihän se viikkoo kestäny kovilla pakkasilla ebwrin käytön jälkeen aina lisävirralla tulille.

    Leave a comment:


  • eizzi
    replied
    Onko tosiaan näin vai pelkkää mutua, että oltava isompi onko jotain faktaakin? Alkuperäinen on 90ah ja tarjolle olisi ollut toi boschin silveri 77ah kohtuuhintaan. En ole vielä ostanu..

    Leave a comment:


  • 2bar..ahhh
    replied
    bmw+väärä akku = kaiken vian lähtökohta!!

    Leave a comment:


  • Rado
    replied
    Joo 100+ah vain tollaiseen panssarivaunuun.

    Leave a comment:


  • BreeZi
    replied
    Originally posted by eizzi View Post
    Jos vaihtaa akun 2002 malliseen E53 X5:seen niin pitääkö koodailla, jos akku poikkeaa alkuperäisestä koosta?
    Alkuperäinen on kaiketi 90ah ja tilalle saattaisi tulla 77ah.

    Onko näin "vanhassakin" koodattava, jos akku vaihtuu?
    Siis mitä hemsvettiä? 77Ah akku tuommoiseen tekniikkamonsteriin. EI!

    Ei edes silloin, jos kyseessä on Optima. Optima on muuten ok, muttei kestä webastokäyttöä jostain syystä(näin minulle on kerrottu)

    Leave a comment:


  • 2bar..ahhh
    replied
    Originally posted by eizzi View Post
    Jos vaihtaa akun 2002 malliseen E53 X5:seen niin pitääkö koodailla, jos akku poikkeaa alkuperäisestä koosta?
    Alkuperäinen on kaiketi 90ah ja tilalle saattaisi tulla 77ah.

    Onko näin "vanhassakin" koodattava, jos akku vaihtuu?
    elä nyt ainakaan pienempää akkuu sinne työnnä.....

    Leave a comment:


  • Rado
    replied
    Vit*u mitä windowseja.

    Leave a comment:


  • e46touring
    replied
    Originally posted by eizzi View Post
    Jos vaihtaa akun 2002 malliseen E53 X5:seen niin pitääkö koodailla, jos akku poikkeaa alkuperäisestä koosta?
    Alkuperäinen on kaiketi 90ah ja tilalle saattaisi tulla 77ah.

    Onko näin "vanhassakin" koodattava, jos akku vaihtuu?
    EI !!
    vaan E70 alkaen.

    Leave a comment:


  • eizzi
    replied
    Jos vaihtaa akun 2002 malliseen E53 X5:seen niin pitääkö koodailla, jos akku poikkeaa alkuperäisestä koosta?
    Alkuperäinen on kaiketi 90ah ja tilalle saattaisi tulla 77ah.

    Onko näin "vanhassakin" koodattava, jos akku vaihtuu?

    Leave a comment:


  • Samppae39
    replied
    Originally posted by TT3.5 View Post
    Juuri näin mutta vain jos amp-luku vaihtuu. Itsellä kauhunsekainen kymmenminuuttinen kun OBC:n näytölle lävähti kaikki mahdolliset vikailmoitukset + kaikki mittariston varoitusvalot palamaan. Hetki tyhjäkäyntiä ja ainakin tuo aktiivi-ohjaus vaati hidasta edes-takas ajelua ja ratin veivausta linkusta linkuun samalla. (koskaan en ole kymmenessä minuutissa yhtä monta röökiä vetänyt)
    Siitä ne pikkuhiljaa kaikki järjestelmät heräsi henkiin. Vaihdoin siis orkkisakun vastaavaan, ei koodausta.
    Ainakin valikoista löytyy normit ja agm-akut..

    Leave a comment:


  • buksin-1
    replied
    Originally posted by esa View Post
    oireet katosivat kun kävin ulkoiluttamassa autoa. valot sammuivat ja hehkukin alkoi toimimaan niinkun pitää.
    niin se noissa menee

    Leave a comment:


  • esa
    replied
    akku ongelma

    oireet katosivat kun kävin ulkoiluttamassa autoa. valot sammuivat ja hehkukin alkoi toimimaan niinkun pitää.

    Leave a comment:


  • TT3.5
    replied
    Originally posted by Samppae39 View Post
    Kyllä näille uudemmille pitää kertoa testerillä, että akku on vaihdettu. Jos vaihtaa akun tyyppiä tai kokoa, niin se pitää koodata.
    Juuri näin mutta vain jos amp-luku vaihtuu. Itsellä kauhunsekainen kymmenminuuttinen kun OBC:n näytölle lävähti kaikki mahdolliset vikailmoitukset + kaikki mittariston varoitusvalot palamaan. Hetki tyhjäkäyntiä ja ainakin tuo aktiivi-ohjaus vaati hidasta edes-takas ajelua ja ratin veivausta linkusta linkuun samalla. (koskaan en ole kymmenessä minuutissa yhtä monta röökiä vetänyt)
    Siitä ne pikkuhiljaa kaikki järjestelmät heräsi henkiin. Vaihdoin siis orkkisakun vastaavaan, ei koodausta.

    Leave a comment:


  • Samppae39
    replied
    Kyllä näille uudemmille pitää kertoa testerillä, että akku on vaihdettu. Jos vaihtaa akun tyyppiä tai kokoa, niin se pitää koodata.

    Leave a comment:


  • buksin-1
    replied
    Ei akkua tarvi koodata, mutta jos akun vaihdon takia vikavalot syttyy, niin lyhyen ajon jälkeen ne yleensä sammuu ainakin 4x4-valo... Jos ei, olisi syytä katsoa softalla.

    Leave a comment:

Working...
X