memebuy23buy

F25 tänne ja heti!

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Ludwig
    replied
    Originally posted by XV70D View Post
    Ostin X3 30D:n vm. 2011 muutama viikko sitten. Autossa on samanlaisia ääniongelmia kuin sinulla; kompura ja ajomelu. Mitä äänieristeitä lisättiin? Muilla foorumeilla omistajat on itse lisänneet äänieristettä oviin, B-pilariin, takakonttiin ja -luukkuun, ja saaneet sillä hyviä tuloksia. Muuten hyvä auto, mutta meluisa kuin vanha Tojota.

Kompuraääneen liittyen: vaihdettiin se ilmastoinnin jäähdyttäjä edestä, jotta ei vuoda kylmäaineita ulos, ja täytettiin uudestaan, se auttoi. Eli kompura piti kovaa ääntä koska kylmäaineita oli vuotanut ulos.

Ajomeluun: ota ei-runflat renkaat. Jotain muoveja huollossa lisättiin A-pilariin ja kojelaudan ja tuulilasin lähistölle.

Leave a comment:

• veku
    replied
    Originally posted by BemariAndy View Post
    Mulla ei ole tarvinnut tehdä äänten tms kanssa omaan F25 LCI (2015) mitään, kun on tosi hiljainen. Kilsoja nyt alla 22 000 km ja ei ole ollut mitään ongelmia. 1 sulakkeen olen vaihtanut, kun käräytin edestä virtapistokkeesta kännykkäpiuhalla sen oikkariin... Jarrupalat eteen pitää vaihtaa kohta ja jotain suodattimia/öljyt kans. Ihan normihommaa. Ollut kyllä todella hyvä ajaa ja keskikulutus nyt n. 7,7L (viime vuoden heinäkuusta tähän kuuhun mitattuna).
    Samoin meidän äxä on mukavan hiljainen tuntuu että hiljaisempi kuin tuo F11(siinä tosin 20" tossut vs X3 19")
    Loistava peli kaiken kaikkiaan,tehoa laitan vähän lisää niin herää eloon

Leave a comment:

• BemariAndy
    replied
    Originally posted by XV70D View Post
    Ostin X3 30D:n vm. 2011 muutama viikko sitten. Autossa on samanlaisia ääniongelmia kuin sinulla; kompura ja ajomelu. Mitä äänieristeitä lisättiin? Muilla foorumeilla omistajat on itse lisänneet äänieristettä oviin, B-pilariin, takakonttiin ja -luukkuun, ja saaneet sillä hyviä tuloksia. Muuten hyvä auto, mutta meluisa kuin vanha Tojota.

Mulla ei ole tarvinnut tehdä äänten tms kanssa omaan F25 LCI (2015) mitään, kun on tosi hiljainen. Kilsoja nyt alla 22 000 km ja ei ole ollut mitään ongelmia. 1 sulakkeen olen vaihtanut, kun käräytin edestä virtapistokkeesta kännykkäpiuhalla sen oikkariin... Jarrupalat eteen pitää vaihtaa kohta ja jotain suodattimia/öljyt kans. Ihan normihommaa. Ollut kyllä todella hyvä ajaa ja keskikulutus nyt n. 7,7L (viime vuoden heinäkuusta tähän kuuhun mitattuna).

Leave a comment:

• XV70D
    replied
    Originally posted by Ludwig View Post
    Tänne vaihdettiin takuuaikana takalasinpyyhkijän moottori (piti kitisevää ääntä, mutta toimi). Samoin takuuna vaihdettiin kytkinpoljin ja lisättiin äänieristeitä muutamiin paikkoihin.

Autolla on nyt ajettu 50 000km, eikä muuta ongelmia ole ollut. Ensimmäinen katsastus edessä puolen vuoden päästä.

Yksi huolto tehty, jossa vain vaihdettiin öljyt ja muu normaali toiminta. Alkuperäisillä etupaloilla OBD sanoo ajettavan vielä 90 000km ja takapaloilla 36 000 km.

Ilmastoinnin kompura pitää mielestäni liian kovaa ääntä, mutta kolme kertaa takuutarkastuksessa käytetty ja aina sanottu huollossa, että "normaali ääni" ja toimii kyllä muuten, kylmää tulee.

Leave a comment:

• melperri
    replied
    Originally posted by vaviah View Post
    Normi kesänakeilla 17" (non-RF) oli ihan ok melutasoltaan. Samoin oli koeajoauto kitkoilla. Nyt Hakka 8 kitkat alla, ja alkaa hervoton ujellus 50 km/h. En muista kuulleeni tällaista nastojen melua pitkään aikaan. Edellisessä autossa (Ford Kuga) oli samat renkaat, eikä lainkaan häiritsevää rengasmelua. E53:ssa ei edes kuule onko alla nastat vai ei. Käsittämätöntä!
    Ei kuulu myöskään F25 mitään nasta ääntä ainakaan 17 Continentaleilla. Jotain aivan perustavaa laatua olevaa vikaa on uuden X1:n rengasäänien eristämisessä. Olisiko alustassa liian kovat puslat maamme karkeille asfalteille ? Kovalla alustalla saadaan auto tietysti käyttäytymään hyvin sileän asfaltin ratatesteissä , mutta kyllä autot tulisi rakentaa niin , että ne ovat mukavia normaali liikenteessä , eikä niin , että niillä saavutettaisiin hyviä aikoja rata ajossa.

Leave a comment:

• vaviah
    replied
    Originally posted by melperri View Post
    Samaa mieltä , todella tasapainoisen ja hyvän näköinen. Valitettavasti auto on kuitenkin täysin pilattu ala arvoisella äänieristyksellä. Rengasmeteli on 17 tuuman nonrunflateillakin jo taajama nopeuksissa aivan järkyttävällä tasolla.
    Normi kesänakeilla 17" (non-RF) oli ihan ok melutasoltaan. Samoin oli koeajoauto kitkoilla. Nyt Hakka 8 kitkat alla, ja alkaa hervoton ujellus 50 km/h. En muista kuulleeni tällaista nastojen melua pitkään aikaan. Edellisessä autossa (Ford Kuga) oli samat renkaat, eikä lainkaan häiritsevää rengasmelua. E53:ssa ei edes kuule onko alla nastat vai ei. Käsittämätöntä!

Leave a comment:

• melperri
    replied
    Originally posted by bemu2000 View Post
    Minun mielestä taas uuden X1:n muotoilu on huomattavasti tyylikkäämpi kuin F25:n...

https://m.youtube.com/watch?v=nzZNLUO1Zgk
    Samaa mieltä , todella tasapainoisen ja hyvän näköinen. Valitettavasti auto on kuitenkin täysin pilattu ala arvoisella äänieristyksellä. Rengasmeteli on 17 tuuman nonrunflateillakin jo taajama nopeuksissa aivan järkyttävällä tasolla.

Leave a comment:

• bemu2000
    replied
    Originally posted by vaviah View Post
    Menee vähän aiheen ohi, mutta voin myös suositella uutta F48a. Reilu 10t nyt täynnä, on kyllä on hieno ajettava. Ohjaustuntuma on hyvä, kaarteisiin menee todella hienosti ollakseen SUV, hyvät sporttipenkit, automaatti-diesel -yhdistelmä toimii upeasti. Miinuksina pieni tavaratila ja moottorin ääni. Onhan tuo vaatimattoman näköinen vs. F25. Onko se sitten plussaa vai miinusta, riippuu käyttäjästä.

Minun mielestä taas uuden X1:n muotoilu on huomattavasti tyylikkäämpi kuin F25:n...

Leave a comment:

• vaviah
    replied
    Originally posted by bemu2000 View Post
    Se tuntuu pikkumaasturilta, niin kuin se onkin. Ei tunnu luonnollisesti yhtä isolta kuin X5, mutta kyllä se isommalta tuntuu kuin perus henkilöauto.

Uusi X1 on niin hieno että tällä hetkellä tilaisin ennemmin uuden X1:n kuin että ostaisin samaan rahaan pari vuotta vanhan X3:n. Jos taas ison auton haluaa, niin sitten tietysti E70 X5.
    Menee vähän aiheen ohi, mutta voin myös suositella uutta F48a. Reilu 10t nyt täynnä, on kyllä on hieno ajettava. Ohjaustuntuma on hyvä, kaarteisiin menee todella hienosti ollakseen SUV, hyvät sporttipenkit, automaatti-diesel -yhdistelmä toimii upeasti. Miinuksina pieni tavaratila ja moottorin ääni. Onhan tuo vaatimattoman näköinen vs. F25. Onko se sitten plussaa vai miinusta, riippuu käyttäjästä.

Leave a comment:

• MajorDrake
    replied
    Originally posted by timotopi View Post
    Minulla myös tuo F25 35d koneella. Kävin Seinäjoella asuntomessuilla ja huijasin muijaa, että viedään auto huoltoon messujen ajaksi...
    Käytin AJ tekillä autoa ja kylläpä muuttu auto vielä mukavammaksi kuin ennen.
    Itse ainakin suosittelen tätä peliä hauska sillä on kurvailla.
    Mites muilla rengastus talvelle??
    Pitäis varmaan hommata renkaat, kun viime talvena hommasin hätä päissään käytetyt nastat jotka olleet varastossa kymmenisen vuotta..
    Hyvä niillä oli päästellä jääratapäivillä karstulassa ilman armoa. Kiitos järjestäjille.
    T. Timo
    245/50-18 nastoja vastaaviin on laitettu...
    Saitko koukun hommattua?

Leave a comment:

• timotopi
    replied
    Minulla myös tuo F25 35d koneella. Kävin Seinäjoella asuntomessuilla ja huijasin muijaa, että viedään auto huoltoon messujen ajaksi...
    Käytin AJ tekillä autoa ja kylläpä muuttu auto vielä mukavammaksi kuin ennen.
    Itse ainakin suosittelen tätä peliä hauska sillä on kurvailla.
    Mites muilla rengastus talvelle??
    Pitäis varmaan hommata renkaat, kun viime talvena hommasin hätä päissään käytetyt nastat jotka olleet varastossa kymmenisen vuotta..
    Hyvä niillä oli päästellä jääratapäivillä karstulassa ilman armoa. Kiitos järjestäjille.
    T. Timo

Leave a comment:

• Convertible
    replied
    Mulla on nyt tuo F25 35d ja aika möhköltä se tuntuu kolmen E83 X3 jälkeen.

Leave a comment:

• jukkat
    replied
    Originally posted by Rey View Post
    Kun tuo istumiskorkeus on ilmeisesti matalampi kuin X5:ssa, niin tuntuuko F25 teistä tarpeeksi maasturimaiselta ajaa? Tuleeko sellainen tunne että istuu korkealla ja näkee hyvin ulos (niin kuin SUV:ssa minusta pitäisi)? Ymmärrän että alhaisella painopisteellä saa paremmat ajo-ominaisuudet, mutta jos haluaisin sedanin niin ostaisin sedanin.. Koeajolle en ole viitsinyt lähteä kun odottelen vielä hintojen putoamista
    Varmaan joudut kokeilemaan, jotta tiedät, mikä se fiilis on. X5:een (e70) verrattuna X3 tuntuu enemmän korotetulta farkulta, toisaalta taas esim F20 ykköseen verrattuna maasturilta.

Meillä olisi sopivasti myynnissä tommonen, jos kiinnostaa: http://www.nettiauto.com/bmw/x3/8221970 Samasta pihasta löytyy tällä hetkellä myös e70 X5 ja F20 118i, jos pitää vertailla...

Leave a comment:

• bemu2000
    replied
    Originally posted by Rey View Post
    Kun tuo istumiskorkeus on ilmeisesti matalampi kuin X5:ssa, niin tuntuuko F25 teistä tarpeeksi maasturimaiselta ajaa? Tuleeko sellainen tunne että istuu korkealla ja näkee hyvin ulos (niin kuin SUV:ssa minusta pitäisi)? Ymmärrän että alhaisella painopisteellä saa paremmat ajo-ominaisuudet, mutta jos haluaisin sedanin niin ostaisin sedanin.. Koeajolle en ole viitsinyt lähteä kun odottelen vielä hintojen putoamista

Se tuntuu pikkumaasturilta, niin kuin se onkin. Ei tunnu luonnollisesti yhtä isolta kuin X5, mutta kyllä se isommalta tuntuu kuin perus henkilöauto.

Uusi X1 on niin hieno että tällä hetkellä tilaisin ennemmin uuden X1:n kuin että ostaisin samaan rahaan pari vuotta vanhan X3:n. Jos taas ison auton haluaa, niin sitten tietysti E70 X5.

Leave a comment:

• Rey
    replied
    Last edited by Rey; 18-01-2016, 20:11.

Leave a comment:

Working...
X