memebuy23buy

F25 tänne ja heti!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Ludwig
    replied
    Itse kyllä tykkään servotronicista, tuntuma on hyvä ja autolla voi ajaa lievässä nelipyöräluistossa ja silti auto on täysin hallittavissa ja tuntuma välittyy ratin kautta.

    Koeajoin ennen auton ostoa X1:stä, jossa ei ollut servotronicia, ja se tuntui aivan karmealta kuminauhamaiselta japsiohjaukselta. Luulin aluksi, että ohjaus on hajalla.

    Aiempi auto oli Skoda Octavia, jossa oli myös luonnollinen ja hyvä ohjaustuntuma.

    Leave a comment:


  • jukkat
    replied
    Vaimolla -12 20d

    Ajettu nyt noin 50tkm, talvisin urputtaa akun vajaasta varauksesta, mutta ei ole kertaakaan jättänyt välille. Muuta vikaa ei sitten olekkaan ollut.

    Ohjaus on kyllä semmonen, että en tykkää eikä vaimokaan. Miksi helkkarissa pitää laittaa tuommoseen perus katuautoon (ei ole m-sporttia jne) aivan tolkuttoman nopea ja kevyt ohjaus? Pilaa muuten mukavan pirssin, otettiin vielä varmuudeksi se joku servotronic mikälie muuttuvanopeuksinen ohjaus, mutta ei se tee muuta, kuin, että parkkeeratessa ei tarvi niin paljon veivata. Talossa toisena -06 x3 3.0d ja kyllä on moninverroin parempi tuntuma maantiellä.

    Leave a comment:


  • böntti
    replied
    Dpf-poltto ei lähde päälle jos nesteet ei lämpeä minimissään 75 c:een. Seurauksena filtterin tukkeutuminen ja mahdollinen tuhoutuminen, uus maksaa yli tonnin. Eeberi ei tähän paljoa auta...

    Leave a comment:


  • Ludwig
    replied
    Originally posted by alppix;
    Kiitos näistä, aika perus pikkuvioilta vaikuttaa ja vastaavia oon lukenu monesta paikasta. Ikäviä, mutta eivät estä ajamista, eivätkä varmaan hirmu kalliita. Käytettyä kun olen katselemassa, niin tulen varmasti ottamaan Finntakuun tai vastaavan autoon.

    Takaluukun maajohdosta luin myös että se on hajonnut joiltain muiltakin. Pitääkin tarkistaa kunto kun menee autoa katsomaan.

    Auto on ilmeisesti huono lämpiämään talvella muutenkin, joten tuo vähän jännittää jos vielä jonkun vian takia huononee..
    Tänne vaihdettiin takuuaikana takalasinpyyhkijän moottori (piti kitisevää ääntä, mutta toimi). Samoin takuuna vaihdettiin kytkinpoljin ja lisättiin äänieristeitä muutamiin paikkoihin.

    Autolla on nyt ajettu 50 000km, eikä muuta ongelmia ole ollut. Ensimmäinen katsastus edessä puolen vuoden päästä.

    Yksi huolto tehty, jossa vain vaihdettiin öljyt ja muu normaali toiminta. Alkuperäisillä etupaloilla OBD sanoo ajettavan vielä 90 000km ja takapaloilla 36 000 km.

    Ilmastoinnin kompura pitää mielestäni liian kovaa ääntä, mutta kolme kertaa takuutarkastuksessa käytetty ja aina sanottu huollossa, että "normaali ääni" ja toimii kyllä muuten, kylmää tulee.

    Leave a comment:


  • alppix
    replied
    Mistäs tuonne salavalikkoon tässä autossa pääsee?

    Leave a comment:


  • ockelbo4500
    replied
    Termariviat suosittelen korjaamaan. Taitaa mennä DPF tukkoon, jos ei kone pääse normaalilämpöön... Ainakin vähän vanhemmissa näin tekee ja sitten se on ainakin merkkiliikkeessä kallista lystiä.

    Leave a comment:


  • alppix
    replied
    Originally posted by Pekuz View Post
    Isäukolla on -11 F25 20d, nyt mittarissa 60tkm.

    Toinen avain vaihdettu takuuseen, oli ilmeisesti susi patteri alunperin ja vuoti kastikkeet sisään ja se oli siinä sitten..

    Sporttijakkaran kuskinpenkin sivuttaistuen säätö vuoti ilmat mäelle, Jotain vaihdettu takuuseen ja vielä toimii.

    Kuskin jalkatilassa oleva takaluukun avausnappi vaihdettu kerran takuuseen. Kuvio irtoaa aivan liian helposti napista ja se on taas kerran "sileänä". Enää ei mene takuuseen.

    Pari viikkoa takaperin huomasin takaluukulle saranan vieressä olevan maajohdon olevan poikki. Takuu menny ja ei mene enää takuuseen.

    Talvella todettiin, että ilmeisesti termari vainaa, koska lämmöt ei nouse yli 70° C, vaikka ajaisi pidempääkin matkaa. Tämä todettu salavalikosta. Ilmeisesti termari sökö.. Varsinainen takuu mennyt jo ja huollon kommentti oli, että asiaa voidaan tutkia mutta takuuseen ei ole luvattu menevän. Käyttäjää tämä ei haittaa, autossa on Eberi.. En kyllä ymmärrä mitä tässä on huoltoliikkeellä tutkittavaa.. Jos ei lämpene niin ei lämpene, joskus voisi uskoa asiakasta..

    Ajovalojen lampunpesimet jää törröttämään ulos jos vähänkin viileä sää kun käyttää kusijussia. On kysytty merkkarilta onko asialle tehtävissä mitään jos nuo pesurit vaikka vaihtaisi, vielä kun takuuta oli jäljellä. Vastaus oli että joihinkin niitä on vaihdettu ja asia ei miksikään muutu, annettiin sitten olla.. En tiedä voisiko vaikuttaa mitä pesunestettä käyttää? Tässä on käytetty ainoastaan bilteman pirtupohjaista kusta aina..

    Takajarrupalat on huollossa haluttu vaihtaa jo 20tkm sitten ja huoltonäyttö noita pyytää koko ajan. Kesärenkaat kun laitoin alle niin tarkistin pinnat ja oli jäljellä yli 5mm. Tuolla ajaa takapaloilla vielä ainakin 20tkm lisää.. Joku tuossa asiassa mättää mutta ei haita ajamista.

    Alustaan ei ole vaihdettu yhtään ainutta osaa ja autolla ajetaan todella huonoja päällystevaurioituneita teitä. Ei kolise, ei narise, ei mitään oireita. Mene ja tiedä onko sporttialustassa järeämpää tavaraa kuin muissa, en ole tutkinut varaosanumeroita..

    Tuossa nyt oikeastaan mitä mieleen tuli. Auton käyttäjä on kuitenkin tähän laitteeseen erittäin tyytyväinen kaikesta huolimatta. Jos joku lukee jotain TM, Tuulilasi tai Autobildin 60tkm kestotestejä niin aika lailla normaali määrä vikaa loppujen lopuksi..
    Kiitos näistä, aika perus pikkuvioilta vaikuttaa ja vastaavia oon lukenu monesta paikasta. Ikäviä, mutta eivät estä ajamista, eivätkä varmaan hirmu kalliita. Käytettyä kun olen katselemassa, niin tulen varmasti ottamaan Finntakuun tai vastaavan autoon.

    Takaluukun maajohdosta luin myös että se on hajonnut joiltain muiltakin. Pitääkin tarkistaa kunto kun menee autoa katsomaan.

    Auto on ilmeisesti huono lämpiämään talvella muutenkin, joten tuo vähän jännittää jos vielä jonkun vian takia huononee..

    Leave a comment:


  • Pekuz
    replied
    Isäukolla on -11 F25 20d, nyt mittarissa 60tkm.

    Toinen avain vaihdettu takuuseen, oli ilmeisesti susi patteri alunperin ja vuoti kastikkeet sisään ja se oli siinä sitten..

    Sporttijakkaran kuskinpenkin sivuttaistuen säätö vuoti ilmat mäelle, Jotain vaihdettu takuuseen ja vielä toimii.

    Kuskin jalkatilassa oleva takaluukun avausnappi vaihdettu kerran takuuseen. Kuvio irtoaa aivan liian helposti napista ja se on taas kerran "sileänä". Enää ei mene takuuseen.

    Pari viikkoa takaperin huomasin takaluukulle saranan vieressä olevan maajohdon olevan poikki. Takuu menny ja ei mene enää takuuseen.

    Talvella todettiin, että ilmeisesti termari vainaa, koska lämmöt ei nouse yli 70° C, vaikka ajaisi pidempääkin matkaa. Tämä todettu salavalikosta. Ilmeisesti termari sökö.. Varsinainen takuu mennyt jo ja huollon kommentti oli, että asiaa voidaan tutkia mutta takuuseen ei ole luvattu menevän. Käyttäjää tämä ei haittaa, autossa on Eberi.. En kyllä ymmärrä mitä tässä on huoltoliikkeellä tutkittavaa.. Jos ei lämpene niin ei lämpene, joskus voisi uskoa asiakasta..

    Ajovalojen lampunpesimet jää törröttämään ulos jos vähänkin viileä sää kun käyttää kusijussia. On kysytty merkkarilta onko asialle tehtävissä mitään jos nuo pesurit vaikka vaihtaisi, vielä kun takuuta oli jäljellä. Vastaus oli että joihinkin niitä on vaihdettu ja asia ei miksikään muutu, annettiin sitten olla.. En tiedä voisiko vaikuttaa mitä pesunestettä käyttää? Tässä on käytetty ainoastaan bilteman pirtupohjaista kusta aina..

    Takajarrupalat on huollossa haluttu vaihtaa jo 20tkm sitten ja huoltonäyttö noita pyytää koko ajan. Kesärenkaat kun laitoin alle niin tarkistin pinnat ja oli jäljellä yli 5mm. Tuolla ajaa takapaloilla vielä ainakin 20tkm lisää.. Joku tuossa asiassa mättää mutta ei haita ajamista.

    Alustaan ei ole vaihdettu yhtään ainutta osaa ja autolla ajetaan todella huonoja päällystevaurioituneita teitä. Ei kolise, ei narise, ei mitään oireita. Mene ja tiedä onko sporttialustassa järeämpää tavaraa kuin muissa, en ole tutkinut varaosanumeroita..

    Tuossa nyt oikeastaan mitä mieleen tuli. Auton käyttäjä on kuitenkin tähän laitteeseen erittäin tyytyväinen kaikesta huolimatta. Jos joku lukee jotain TM, Tuulilasi tai Autobildin 60tkm kestotestejä niin aika lailla normaali määrä vikaa loppujen lopuksi..

    Leave a comment:


  • alppix
    replied
    xDrive20d A F25 Business olis kiikarissa. Mikähän näiden vikatilanne on tällä hetkellä? Joutuuko ravaamaan paljonkin huollossa ja onko kalliita vikoja? Olen etsiskellyt tuollaista n. 80tkm ajettua. Hieman hirvitti lukee noita muutamaa viestiä aikaisemmin ketjussa, mutta eivät taida ihan jokapäiväisiä olla?

    Leave a comment:


  • Ludwig
    replied
    Originally posted by mikkod View Post
    Uutena ja ostohinta vs. hyvityshinta -5000€ ei nyt niin paha
    Aika hyvä hyvityshinta? Mihin vaihtui ja missä?

    Omassa mittarissa 36 000km eikä mitään ole mennyt rikki. Huollossa vaihtoivat kytkinpolkimen takuuseen ja lisäsivät äänieristeitä A- ja b-pilareihin sekä kojelaudan sisään.

    Takuuta vielä jäljellä...

    Leave a comment:


  • McBeast
    replied
    Faijalla tuollaiden 30d ja tullut itsekkin jokunen tuhat tuolla ajeltua.


    Tosi mukava auto ajaa tuo perus 30d ja voimaa piisaa ohituksiin ihan kivasti. :think

    Lastulla varmaan päästään aika kivoihin lukemiin.

    Leave a comment:


  • Convertible
    replied
    Originally posted by kauppakassi View Post
    Mulla 30d, pirun nopee 0-100, sen jälkeen hiljenee ihan jonkinverran. Mutta on se maasturiks vaan älyttömän mukava ajella. Ehkä lastulle kun takuu loppuu...
    Niin, se 3.5d on vain sen 0,4sec nopeampi 0-100, mutta millainen se kone sitten muuten on. Ei kyllä pahalta vaikuta tuo 3.0d.

    Leave a comment:


  • kauppakassi
    replied
    Originally posted by Convertible View Post
    Aattelin ensi vuonna hommata 35dn, onko kellään samanlaista, kokemuksia koneesta? Ja mahdollisesti, riittääkö 3.0d versio? (Tiedän, riipuu tapauksesta).

    Mulla on vanhempaa mallia ollut molemmat 218hv ja 286hv versiot ja tässä tapauksessa jälkimmäinen on niskanpäällä.
    Mulla 30d, pirun nopee 0-100, sen jälkeen hiljenee ihan jonkinverran. Mutta on se maasturiks vaan älyttömän mukava ajella. Ehkä lastulle kun takuu loppuu...

    Leave a comment:


  • mikkod
    replied
    Originally posted by Convertible View Post
    Ostitko uutena, eli tuliko pahasti pataan?
    Uutena ja ostohinta vs. hyvityshinta -5000€ ei nyt niin paha

    Leave a comment:


  • Convertible
    replied
    Aattelin ensi vuonna hommata 35dn, onko kellään samanlaista, kokemuksia koneesta? Ja mahdollisesti, riittääkö 3.0d versio? (Tiedän, riipuu tapauksesta).

    Mulla on vanhempaa mallia ollut molemmat 218hv ja 286hv versiot ja tässä tapauksessa jälkimmäinen on niskanpäällä.

    Leave a comment:

Working...
X