memebuy23buy

F25 tänne ja heti!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Nettipepe
    replied
    Pitää varmaan ottaa huomioon että uudemmissa bemareissa näytetään tosiaan öljyn lämmöt eikä jäähdytysnesteen lämpöjä... Tuo voi osaltaan selittää lämpömittarin käyttäytymistä.
    Mutta jos ei auto lämpene niin sitten on vikaa(no -30 pakkasta ja yli toinen asia)
    OEM Webasto tosiaan lämmittää aina ajossakin jos on riittävän viileä kone.
    Ja jos autossa ei ole oem webaa sitten lämmitetään kabiiniin tulevaa ilmaa sähköisesti.

    Leave a comment:


  • BMWE39
    replied
    Originally posted by bemu2000 View Post
    Tourani kyllä lämpiää hienosti, kun webasto alkaa puhaltaa aina kun on kylmä kone. Ihme ettei ole bmw:llä käytössä tuo systeemi.
    Jaa? Kyllä X5:ssäni orgis-weba alkaa lämmittämään kylmää moottoria ajon aikana ja lämpenee jopa nopeammin kuin bensa M52B25TU, joka edellisessä oli.

    Leave a comment:


  • bemu2000
    replied
    Originally posted by Convertible View Post
    -90 luvulla oli vakiona webastot noissä dieseleissä, mutta korvattiin sähköisillä lisälämppäreillä. Esim. E83.
    (Huonoa mainosta BMWlle, kun ne oli aina rikki ja korjaus maksoi 1000€).

    Volsuilla ei mittari nouse ellei erillistä polttoainelämppäriä. kuten varmaan tiedät

    Jep, mullakin jo vaihdettiin touraniin webaston palopesä kun autolla oli ajettu 30tkm Meinaatko siis että vettä lämmitetään sähköllä, vai ainoastaan kabiiniin tulevaa ilmaa? Ei se nouse F25:n lämpömittarikaan hätäsesti. Muutaman kilometrin siirtymiä kun tulee, niin ei nouse pohjilta mihinkään.

    Leave a comment:


  • Convertible
    replied
    Originally posted by bemu2000 View Post
    Joo eihän se jaksa lämpöjä pitää nykyaikainen diesel ilman webastoa, tai että keula on ummessa. Tourani kyllä lämpiää hienosti, kun webasto alkaa puhaltaa aina kun on kylmä kone. Ihme ettei ole bmw:llä käytössä tuo systeemi.

    8 vaihde on niin pitkä, että alle 100 vauhdissa pykältää pienessäkin mäessä heti pienempää. 90 vauhdissa on vielä alle 1500 kierrosta ja seiskalle kun vaihtaa, niin nousee 1700-1800 pintaan. 95 vauhdissa on aika lähelle 1500, niin sen jälkeen alkaa pysyä isoin pykälä päällä paremmin. 6 mukisissa on paremmin vääntöä, niin ei ole tarvetta pykältää niin aikaisin...
    -90 luvulla oli vakiona webastot noissä dieseleissä, mutta korvattiin sähköisillä lisälämppäreillä. Esim. E83.
    (Huonoa mainosta BMWlle, kun ne oli aina rikki ja korjaus maksoi 1000€).

    Volsuilla ei mittari nouse ellei erillistä polttoainelämppäriä. kuten varmaan tiedät
    Last edited by Convertible; 17-01-2013, 19:20.

    Leave a comment:


  • bemu2000
    replied
    Joo eihän se jaksa lämpöjä pitää nykyaikainen diesel ilman webastoa, tai että keula on ummessa. Tourani kyllä lämpiää hienosti, kun webasto alkaa puhaltaa aina kun on kylmä kone. Ihme ettei ole bmw:llä käytössä tuo systeemi.

    8 vaihde on niin pitkä, että alle 100 vauhdissa pykältää pienessäkin mäessä heti pienempää. 90 vauhdissa on vielä alle 1500 kierrosta ja seiskalle kun vaihtaa, niin nousee 1700-1800 pintaan. 95 vauhdissa on aika lähelle 1500, niin sen jälkeen alkaa pysyä isoin pykälä päällä paremmin. 6 mukisissa on paremmin vääntöä, niin ei ole tarvetta pykältää niin aikaisin...

    Leave a comment:


  • mikkod
    replied
    Originally posted by McBeast View Post
    Arvon F25 omistajat.

    Nouseeko teillä lämmöt ihan normaalisti tuonne puoleen väliin ja pysyy siellä ajosta huolimatta? Jonkun verran ajellut tuollaisella xDrive30d mallisella ja huomaa, että esim motari/maantieajossa lämmöt nousee puoleen väliin, mutta kaupungilla tai pienemmissä nopeuksissa viisari laskee hieman?

    Jos en tuota mittaria ihan väärin tulkitse, niin näyttäkö tuo lämpömittari öljyn lämpöjä? :think

    bemu2000, Vieläkö laatikkosi arpoo vaihteita maantieajossa? Tuota ongelmaa ei ainakaan ajamassani 30d:ssä ole.
    20d toimii just noin toi lämpömittari....ainakin näin siis kovemmilla pakkasilla huomasin.

    Leave a comment:


  • McBeast
    replied
    Arvon F25 omistajat.

    Nouseeko teillä lämmöt ihan normaalisti tuonne puoleen väliin ja pysyy siellä ajosta huolimatta? Jonkun verran ajellut tuollaisella xDrive30d mallisella ja huomaa, että esim motari/maantieajossa lämmöt nousee puoleen väliin, mutta kaupungilla tai pienemmissä nopeuksissa viisari laskee hieman?

    Jos en tuota mittaria ihan väärin tulkitse, niin näyttäkö tuo lämpömittari öljyn lämpöjä? :think

    bemu2000, Vieläkö laatikkosi arpoo vaihteita maantieajossa? Tuota ongelmaa ei ainakaan ajamassani 30d:ssä ole.
    Last edited by McBeast; 16-01-2013, 09:01.

    Leave a comment:


  • bemu2000
    replied
    Originally posted by touring39 View Post
    Just näin. On tullut jo tavaksi näin talviaikaan sormella putsata kameran linssi. Sitten kun se on puhdas, kuva on aivan loistava. Tosin kyseessä eio F25, mutta luulis, että sama tekniikka noissa kaikissa on.

    Voi toki olla että linssi oli vaan huurussa

    Leave a comment:


  • touring39
    replied
    Originally posted by McBeast View Post
    Itse taas yllätyin miten "hyvä" kuva tuossa oli, mitä se olisi voinut olla.

    Tosin ei noita kameroita kyllä suomen olosuhteisiin ole suunniteltu. Tuotahan saa olla kokoajan putsaamassa, että siitä kunnolla näkee.
    Just näin. On tullut jo tavaksi näin talviaikaan sormella putsata kameran linssi. Sitten kun se on puhdas, kuva on aivan loistava. Tosin kyseessä eio F25, mutta luulis, että sama tekniikka noissa kaikissa on.

    Leave a comment:


  • McBeast
    replied
    Originally posted by bemu2000 View Post
    - Peruutuskamera on kiva, mutta kuva on kyllä aika huono
    Itse taas yllätyin miten "hyvä" kuva tuossa oli, mitä se olisi voinut olla.

    Tosin ei noita kameroita kyllä suomen olosuhteisiin ole suunniteltu. Tuotahan saa olla kokoajan putsaamassa, että siitä kunnolla näkee.

    Leave a comment:


  • bemu2000
    replied
    Laitetaan nyt tännekin vähän kokemuksia...


    + normi bmw, lähes kaikki kohdallaan

    varusteista:

    + Pro-navi aivan ehdoton, vaikka onkin kallis
    + Kaukovalo assistentti toimii hienosti
    + Takaluukun automatiikka myös ihan huippu
    + tehokkaat xenonit
    + penkit ristiseläntuella huomattavasti paremmat kuin ilman ja pakollinen varuste, jos ajaa yli 10km siirtymiä.
    + hifikaiutinpaketti soi todella hienosti verrattuna karvalakkimalliin

    Vähän miinuksiakin...

    - Ekana aamuna omasta pihasta ei lähtenyt käyntiin. Piti moneen kertaan yrittää ja tarjosi jo korjaamolle soittoakin, mutta starttasi sitten kuitenkin varmaan 10 yrityksen jälkeen. Toivotaan ettei toistu.
    - Kiinteät niskatuet todella huonot. Pitää varmaan viritellä joku lisäpala niihin, kun niska kipeytyy jo pienestäkin ajosta.
    - Sport penkkien sivuttaistuet saisi olla reilummat, mutta ei huonot nämäkään ole.
    - Ratissa vakkarin ja volumen säädöt väärillä puolilla!!! Miksi ihmeessä ne on käännetty näin päin?
    - 8 vaihteinen automaatti arpoo vaihteita jatkuvasti. Rasittavaa kun maantiellä heittää pienessäkin mäessä pienempää vaihdetta. 6 vaihdetta olisi riittänyt aivan hyvin. Muuten toimii laatikko hienosti.
    - M-alusta tosiaan melko kova ja se tuntuu jatkuvana "nypyttämisenä" ajossa
    - Peruutuskamera on kiva, mutta kuva on kyllä aika huono

    Leave a comment:


  • bemu2000
    replied
    Originally posted by mikkod View Post
    Tulihan ne sieltä lopulta. Voin vain sanoa että parani auto heti. Noi 225/60 kumit oli jotain aivan hirveää kuraa...



    Jokos Bemu sai omansa alle?


    Auto tulee perjantaina, mutta saan alle vasta ensi viikolla, kun pääsee täältä kiinasta suomeen takas...

    Leave a comment:


  • McBeast
    replied
    Originally posted by Tenojono View Post
    Nätin näköinen tuo väri ainakin talvella. Miten tuo takakontti. Onko kuinka tilava/leveä? ja liikkuuko takapenkit?
    X1 vastaava on aika edullinen mutta tuo koko mietityttää.
    Takapenkit kaatuu. En ainakaan muista, että olisi tuohon malliin raksittu lisävarusteenakaan, mitä itse ajelin muutaman viikon.

    Autonahan tuo on aivan mahtava. Kun on vaan muistettu raksia se M-Sport paketti ja kunnon musavehkeet yms.
    Valovuoden edellä verrattuna esim Mersun ML malliin.

    Leave a comment:


  • Tenojono
    replied
    Nätin näköinen tuo väri ainakin talvella. Miten tuo takakontti. Onko kuinka tilava/leveä? ja liikkuuko takapenkit?
    X1 vastaava on aika edullinen mutta tuo koko mietityttää.

    Leave a comment:


  • mikkod
    replied
    Originally posted by mikkod View Post
    Jaaha...tehdas ei pystykään toimittamaan takavanteita kohtuullisessa ajassa, joten myyjä vaihtoi ilman välirahaa nämä Star Spoke 311 245/40/20 & 275/35/20 kitkoilla.
    Tulihan ne sieltä lopulta. Voin vain sanoa että parani auto heti. Noi 225/60 kumit oli jotain aivan hirveää kuraa...



    Jokos Bemu sai omansa alle?

    Leave a comment:

Working...
X