Pitää varmaan ottaa huomioon että uudemmissa bemareissa näytetään tosiaan öljyn lämmöt eikä jäähdytysnesteen lämpöjä... Tuo voi osaltaan selittää lämpömittarin käyttäytymistä.
Mutta jos ei auto lämpene niin sitten on vikaa(no -30 pakkasta ja yli toinen asia)
OEM Webasto tosiaan lämmittää aina ajossakin jos on riittävän viileä kone.
Ja jos autossa ei ole oem webaa sitten lämmitetään kabiiniin tulevaa ilmaa sähköisesti.
F25 tänne ja heti!
Collapse
X
-
Originally posted by bemu2000 View PostTourani kyllä lämpiää hienosti, kun webasto alkaa puhaltaa aina kun on kylmä kone. Ihme ettei ole bmw:llä käytössä tuo systeemi.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Convertible View Post-90 luvulla oli vakiona webastot noissä dieseleissä, mutta korvattiin sähköisillä lisälämppäreillä. Esim. E83.
(Huonoa mainosta BMWlle, kun ne oli aina rikki ja korjaus maksoi 1000€).
Volsuilla ei mittari nouse ellei erillistä polttoainelämppäriä. kuten varmaan tiedät
Jep, mullakin jo vaihdettiin touraniin webaston palopesä kun autolla oli ajettu 30tkmMeinaatko siis että vettä lämmitetään sähköllä, vai ainoastaan kabiiniin tulevaa ilmaa? Ei se nouse F25:n lämpömittarikaan hätäsesti. Muutaman kilometrin siirtymiä kun tulee, niin ei nouse pohjilta mihinkään.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by bemu2000 View PostJoo eihän se jaksa lämpöjä pitää nykyaikainen diesel ilman webastoa, tai että keula on ummessa. Tourani kyllä lämpiää hienosti, kun webasto alkaa puhaltaa aina kun on kylmä kone. Ihme ettei ole bmw:llä käytössä tuo systeemi.
8 vaihde on niin pitkä, että alle 100 vauhdissa pykältää pienessäkin mäessä heti pienempää. 90 vauhdissa on vielä alle 1500 kierrosta ja seiskalle kun vaihtaa, niin nousee 1700-1800 pintaan. 95 vauhdissa on aika lähelle 1500, niin sen jälkeen alkaa pysyä isoin pykälä päällä paremmin. 6 mukisissa on paremmin vääntöä, niin ei ole tarvetta pykältää niin aikaisin...
(Huonoa mainosta BMWlle, kun ne oli aina rikki ja korjaus maksoi 1000€).
Volsuilla ei mittari nouse ellei erillistä polttoainelämppäriä. kuten varmaan tiedätLast edited by Convertible; 17-01-2013, 19:20.
Leave a comment:
-
-
Joo eihän se jaksa lämpöjä pitää nykyaikainen diesel ilman webastoa, tai että keula on ummessa. Tourani kyllä lämpiää hienosti, kun webasto alkaa puhaltaa aina kun on kylmä kone. Ihme ettei ole bmw:llä käytössä tuo systeemi.
8 vaihde on niin pitkä, että alle 100 vauhdissa pykältää pienessäkin mäessä heti pienempää. 90 vauhdissa on vielä alle 1500 kierrosta ja seiskalle kun vaihtaa, niin nousee 1700-1800 pintaan. 95 vauhdissa on aika lähelle 1500, niin sen jälkeen alkaa pysyä isoin pykälä päällä paremmin. 6 mukisissa on paremmin vääntöä, niin ei ole tarvetta pykältää niin aikaisin...
Leave a comment:
-
-
Originally posted by McBeast View PostArvon F25 omistajat.
Nouseeko teillä lämmöt ihan normaalisti tuonne puoleen väliin ja pysyy siellä ajosta huolimatta? Jonkun verran ajellut tuollaisella xDrive30d mallisella ja huomaa, että esim motari/maantieajossa lämmöt nousee puoleen väliin, mutta kaupungilla tai pienemmissä nopeuksissa viisari laskee hieman?
Jos en tuota mittaria ihan väärin tulkitse, niin näyttäkö tuo lämpömittari öljyn lämpöjä? :think
bemu2000, Vieläkö laatikkosi arpoo vaihteita maantieajossa? Tuota ongelmaa ei ainakaan ajamassani 30d:ssä ole.
Leave a comment:
-
-
Arvon F25 omistajat.
Nouseeko teillä lämmöt ihan normaalisti tuonne puoleen väliin ja pysyy siellä ajosta huolimatta? Jonkun verran ajellut tuollaisella xDrive30d mallisella ja huomaa, että esim motari/maantieajossa lämmöt nousee puoleen väliin, mutta kaupungilla tai pienemmissä nopeuksissa viisari laskee hieman?
Jos en tuota mittaria ihan väärin tulkitse, niin näyttäkö tuo lämpömittari öljyn lämpöjä? :think
bemu2000, Vieläkö laatikkosi arpoo vaihteita maantieajossa? Tuota ongelmaa ei ainakaan ajamassani 30d:ssä ole.Last edited by McBeast; 16-01-2013, 09:01.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by touring39 View PostJust näin. On tullut jo tavaksi näin talviaikaan sormella putsata kameran linssi. Sitten kun se on puhdas, kuva on aivan loistava. Tosin kyseessä eio F25, mutta luulis, että sama tekniikka noissa kaikissa on.
Voi toki olla että linssi oli vaan huurussa
Leave a comment:
-
-
Originally posted by McBeast View PostItse taas yllätyin miten "hyvä" kuva tuossa oli, mitä se olisi voinut olla.
Tosin ei noita kameroita kyllä suomen olosuhteisiin ole suunniteltu. Tuotahan saa olla kokoajan putsaamassa, että siitä kunnolla näkee.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by bemu2000 View Post- Peruutuskamera on kiva, mutta kuva on kyllä aika huono
Tosin ei noita kameroita kyllä suomen olosuhteisiin ole suunniteltu. Tuotahan saa olla kokoajan putsaamassa, että siitä kunnolla näkee.
Leave a comment:
-
-
Laitetaan nyt tännekin vähän kokemuksia...
+ normi bmw, lähes kaikki kohdallaan
varusteista:
+ Pro-navi aivan ehdoton, vaikka onkin kallis
+ Kaukovalo assistentti toimii hienosti
+ Takaluukun automatiikka myös ihan huippu
+ tehokkaat xenonit
+ penkit ristiseläntuella huomattavasti paremmat kuin ilman ja pakollinen varuste, jos ajaa yli 10km siirtymiä.
+ hifikaiutinpaketti soi todella hienosti verrattuna karvalakkimalliin
Vähän miinuksiakin...
- Ekana aamuna omasta pihasta ei lähtenyt käyntiin. Piti moneen kertaan yrittää ja tarjosi jo korjaamolle soittoakin, mutta starttasi sitten kuitenkin varmaan 10 yrityksen jälkeen. Toivotaan ettei toistu.
- Kiinteät niskatuet todella huonot. Pitää varmaan viritellä joku lisäpala niihin, kun niska kipeytyy jo pienestäkin ajosta.
- Sport penkkien sivuttaistuet saisi olla reilummat, mutta ei huonot nämäkään ole.
- Ratissa vakkarin ja volumen säädöt väärillä puolilla!!! Miksi ihmeessä ne on käännetty näin päin?
- 8 vaihteinen automaatti arpoo vaihteita jatkuvasti. Rasittavaa kun maantiellä heittää pienessäkin mäessä pienempää vaihdetta. 6 vaihdetta olisi riittänyt aivan hyvin. Muuten toimii laatikko hienosti.
- M-alusta tosiaan melko kova ja se tuntuu jatkuvana "nypyttämisenä" ajossa
- Peruutuskamera on kiva, mutta kuva on kyllä aika huono
Leave a comment:
-
-
Originally posted by mikkod View PostTulihan ne sieltä lopulta. Voin vain sanoa että parani auto heti. Noi 225/60 kumit oli jotain aivan hirveää kuraa...
Jokos Bemu sai omansa alle?
Auto tulee perjantaina, mutta saan alle vasta ensi viikolla, kun pääsee täältä kiinasta suomeen takas...
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Tenojono View PostNätin näköinen tuo väri ainakin talvella. Miten tuo takakontti. Onko kuinka tilava/leveä? ja liikkuuko takapenkit?
X1 vastaava on aika edullinen mutta tuo koko mietityttää.
Autonahan tuo on aivan mahtava. Kun on vaan muistettu raksia se M-Sport paketti ja kunnon musavehkeet yms.
Valovuoden edellä verrattuna esim Mersun ML malliin.
Leave a comment:
-
-
Nätin näköinen tuo väri ainakin talvella. Miten tuo takakontti. Onko kuinka tilava/leveä? ja liikkuuko takapenkit?
X1 vastaava on aika edullinen mutta tuo koko mietityttää.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by mikkod View PostJaaha...tehdas ei pystykään toimittamaan takavanteita kohtuullisessa ajassa, joten myyjä vaihtoi ilman välirahaa nämä Star Spoke 311 245/40/20 & 275/35/20 kitkoilla.
Jokos Bemu sai omansa alle?
Leave a comment:
-
Leave a comment: