Announcement

Collapse
No announcement yet.

X5 ajonesto temppuilee

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • moep
    Newbiemmer
    • Feb 2012
    • 9
    • Kauhajoki

    X5 ajonesto temppuilee

    Eli auto -02 3.0d x5 tekee välillä sen ,ettei lähde käyntiin tai hörähtää ja sammuu heti. Keskellä mittaristossa palaa silloin startatessa esc merkkivalo (silloin ei pala kun lähtee normaalisti käyntiin) Sitten kun aikansa kokeilee kaikenlaista räppää ovia lukkoon ja pois starttailee käy pihalla huutamas starttailee kiroilee ja starttailee niin jossain vaihees sit lähtee taas normaalisti käyntiin. Tehnyt tämän 1-3 kertaa kuukaudes. Uuden avaimen ostin, mut se ei auttanut. Saako tuon ajoneston kokonaan pois päältä? Tai oisko jollain apuja tämän homman ratkomiseen? Tähän viittaavaa vikakoodia ei antanut, tai ei anakaan lukenut ajonestosta mitään. Kaikkee muuta kylläkin, kun ei ollut vissiin hetkeen nollattu. :think
  • Cell
    Bimmer Enthusiast
    • Jun 2004
    • 7037
    • Uusikaupunki

    #2
    Eipä ole ajonesto rikki, lukemaan niitä koodeja ja listaus ylös, siitä on hyvä lähteä. Pelkkä nollaus ei auta.

    Löytyisköhän sieltä ehkä jotain siirtopaineen valvonnasta tai railpaineesta...
    325i -08
    i3 REx -17
    M5 -98 Imolarot
    535i -90 N/A project (maatumassa)

    Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

    Comment

    • WSE1
      Bimmer Enthusiast
      • Apr 2006
      • 3242
      • Suomusjärvi

      #3
      ...taitaa taas olla siirtopumppu siellä pohjassa kuskin penkin kohdalla tässäkin vialla...
      Ajonesto ei näissä temppuile käytännössä ikinä.

      Comment

      • Vetäjä
        Bimmer Rookie
        • Oct 2009
        • 35
        • Espoo

        #4
        ääni myös naftan siirtopumpulle. Omassani samanlaiset oireet eli hörähti käyntiin. Siirrettynä korjaamonpihaan toimi normaalisti, kunnes saivat vian uusiutumaan.

        Comment

        • moep
          Newbiemmer
          • Feb 2012
          • 9
          • Kauhajoki

          #5
          Tarvis käydä ottaan uusi lista koodeja. Edellis kerralla tuli senverran pitkä lista, ettei vissiin ollut edellinen omistaja hetkeen nollannut. Tämmönen sieltä ainakin löyty silloin.

          3505 -hehkutulppa moduuli ohjainpiiri
          1E25 -moottorin käyntinopeuden ohjaus

          Tiä sitten kuinkavanhoja ilmotuksia olivat.....

          Onkohan hintava se siirtopumppu?
          Voiskohan se temppuilla niin, ettei anna vikakoodeja?

          Comment

          • kurvailija
            Bimmer Rookie
            • Jun 2008
            • 181
            • nurmijärvi/kiljava

            #6
            tuskin ajonesto,koska viime viikolla kaverin -03 x5 oli ajonesto päällä eikä auto inahtanutkaan.
            koodaus metroautossa ja taas pelittää.

            Comment

            • csimann
              Bimmer Fanatic
              • Jan 2004
              • 433
              • (not available)

              #7
              Siirtopumppu tai pumpun rele. Seuraavan kerran, kun vika päällä, niin kopauta nyrkillä hanskalokeroon. Auttaa, jos releessä vika.

              Comment

              • moep
                Newbiemmer
                • Feb 2012
                • 9
                • Kauhajoki

                #8
                Kävin ottamas uudet koodit. Nämä jotka vois ehkä aiheeseen liittyä tulivat taas.
                3505 -hehkutulppa moduuli ohjainpiiri
                1E25 -moottorin käyntinopeuden ohjaus
                Viittaiskohan tämä alimmainen anturivikaan??
                Sen verran harvakseen on ongelma ilmennyt, et hankala on tutkia.
                Pumppu/rele/moduuli/jokin anturi tai kaikki :think

                Comment

                • WSE1
                  Bimmer Enthusiast
                  • Apr 2006
                  • 3242
                  • Suomusjärvi

                  #9
                  Originally posted by moep View Post
                  Kävin ottamas uudet koodit. Nämä jotka vois ehkä aiheeseen liittyä tulivat taas.
                  3505 -hehkutulppa moduuli ohjainpiiri
                  1E25 -moottorin käyntinopeuden ohjaus
                  Viittaiskohan tämä alimmainen anturivikaan??
                  Sen verran harvakseen on ongelma ilmennyt, et hankala on tutkia.
                  Pumppu/rele/moduuli/jokin anturi tai kaikki :think
                  Millälienee koodit luettu kun käännös on varsin kummallinen mutta kampiakselin asentoanturiin jälkimmäinen viittaisi. Ensimmäisellä ei ole käynnistymisen kannalta merkitystä. Edit tai siis on tietysti mutta vain pakkasilla.

                  Comment

                  • moep
                    Newbiemmer
                    • Feb 2012
                    • 9
                    • Kauhajoki

                    #10
                    Originally posted by WSE1 View Post
                    Millälienee koodit luettu kun käännös on varsin kummallinen mutta kampiakselin asentoanturiin jälkimmäinen viittaisi. Ensimmäisellä ei ole käynnistymisen kannalta merkitystä. Edit tai siis on tietysti mutta vain pakkasilla.
                    auto comilla

                    Comment

                    • moep
                      Newbiemmer
                      • Feb 2012
                      • 9
                      • Kauhajoki

                      #11
                      Nyt on sit kampiakselin asentoanturi vaihdettu. Aika ahtaassa paikkaa oli.... Vikakoodia en käynyt viä nollaamas.
                      Auto ainakin toimii ja toivottavasti starttailee hyvin jatkossakin

                      Comment

                      • moep
                        Newbiemmer
                        • Feb 2012
                        • 9
                        • Kauhajoki

                        #12
                        Nokka-akselin asentotunnistin

                        Elikkäs ei ollut sittenkään vika kampiakselin anturissa. Jouduin vaihtamaan vielä ton nokka-akselin anturin. Nyt pelittänyt.

                        Comment

                        • Dieter
                          Bimmer Rookie
                          • Jan 2012
                          • 43
                          • Estonia

                          #13
                          Eihän se ajonesto tosiaan noin temppuile ja vika löytyy tavallisesti muualta noilla oireilla kuten nytkin kävi. Tuon ajoneston kiertäminenkään ei ole kovin iso taikatemppu oikeilla ohjelmilla. Läppärin voi laittaa kiinni ja kiertää koko ajonesto aina vuoden 2009 asti mallisiin autoihin helpostikin. Uudempiakin pystyy uusimmilla ohjelmilla ohittamaan..muutama tuttu osaa nämä dekryptaus hommat. Käytännössä mikään ajonesto ei ole ongelma.

                          Comment

                          • BeamR
                            BTCF Member
                            • Jul 2007
                            • 13363
                            • Espoon takametsät

                            #14
                            Originally posted by Dieter View Post
                            muutama tuttu osaa nämä dekryptaus hommat.
                            Tarkoitit varmaan "serkku"

                            upee nosto taas monen kuukauden takaa.
                            F46 Gran Tourer -20
                            Boxster 2.5 -97

                            Comment

                            Working...
                            X
                            😀
                            🥰
                            🤢
                            😎
                            😡
                            👍
                            👎