Announcement

Collapse
No announcement yet.

X5 4.4i ja huohotinongelmat

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Cell
    Bimmer Enthusiast
    • Jun 2004
    • 7037
    • Uusikaupunki

    X5 4.4i ja huohotinongelmat

    Vähitellen on varmaan tullut tutuksi jokaiselle X5 -omistajalle talven ihanuus kyseisen moottorin kanssa. Huohotinjärjestelmä on muista korimalleista poikkeava, ja sopivina talvina jäätyy enemmän kuin kerran. Monenlaisia korjauksia on keksitty aina eristeistä ja lämmittimistä lähtien. Itse olen kovin orkkishenkinen ihminen, joten nippusiteet ja teipit ei oikein sovi kuvaan.

    Tässä ratkaisu mikä tuli nyt tehtyä erääseen kulkineeseen: Asennetaan muista korimalleista tuttu koneen sisäinen separaattorijärjestelmä. Kyseisen huohotinjärjestelmän jäätymistä ei ole itselle vastaan tullut, ja kun ei niitä ulkoisia kumiletkuja kulje koneen päällä X5 tyyliin, ei jäätyviä paikkojakaan pitäisi olla.

    Hommassa on tietty yksi mutta, asennus vaatii jakopään laahaimien irroituksen, joten teettää töitä jos tekee muuten kuin laahaimen vaihdon yhteydessä. Homma ei sisällä mitään kummallisuuksia ja osat löytyy marmorilta suorastaan halvalla. Fyysisesti sopii paikalleen, vain separaattorin öljyn paluuputki vaatii hieman lyhennystä.

    Ajattelun aihetta X5-omistajille kun niitä laahainremppoja teetätte, talviset hinaukset ja korjaamoreissut maksaa nekin

    Osat:

    11151705272 Separaattori (sisältää o-renkaan ja paluuputken tiivisteen)
    11151745649 Separaattorin paluuputki
    11311745409 Pystylaahaimen alempi kiinnityspultti (laahain menee väärään kohtaan X5 pultilla kun paluuputki asennetaan)
    11151705301 Öljyputki kansi -> huohotinventtiili
    11617501563 Huohotinventtiili imusarjan takapäähän
    11611729728 Imusarjapäädyn tiiviste
    11151736960 Kiinnitysruuvi keskilaahaimeen, joka painaa huohotinlähtöä (ei tule laahaimen mukana)

    Tuketta alkuperäisiin letkuihin ja M6x16 pultti separaattoriin

    Sitten vain asentamaan ja
    325i -08
    i3 REx -17
    M5 -98 Imolarot
    535i -90 N/A project (maatumassa)

    Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05
  • Cell
    Bimmer Enthusiast
    • Jun 2004
    • 7037
    • Uusikaupunki

    #2
    Siellä se istuu, putki mahtuu kulkemaan päävirtakaapelin kanssa imusarjan alta.

    Click image for larger version

Name:	huohotin.JPG
Views:	1
Size:	92.4 KB
ID:	4824475
    325i -08
    i3 REx -17
    M5 -98 Imolarot
    535i -90 N/A project (maatumassa)

    Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

    Comment

    • Dunky
      Bimmer Enthusiast
      • Feb 2003
      • 4929
      • Kotka

      #3
      LOISTAVA "modi"
      Vikakoodien lukua. Pikselien korjailua ja UUSIA mittariston neulojen moottoreita

      Myös vaativampaa koodausta, sekä "avaimia" katiskoille, Retrofitit NBT yms yms.

      Comment

      • MajorDrake
        Bimmer Enthusiast
        • Apr 2006
        • 7518
        • Jyväshyvä

        #4
        Mites tämä huohotinongelma ilmenee?

        Tuli otettua X5 -02 4.4iA vaihdossa,
        kylmänä "service engine soon" valo syttyy,
        vikakoodina
        130 dk positionsueberwachung
        Poikkeama DK arvo ja ohjearvo liian suuri ero (kulma 8.24%, ohjearvo 1.95%).

        Vai liittyykö tämä jotenkin asentoantureihin?
        Viittaako tuo DK mihin? Kaasuläppäänkö?
        M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
        Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
        Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...

        Comment

        Working...
        X
        😀
        🥰
        🤢
        😎
        😡
        👍
        👎