e53:n takapään kulmien saanti kohdilleen voi olla mahdotonta vanhemmiten, renkaat kuluu sisäreunasta loppuun. Löysin tälläisen videon youtubesta, missä kerrotaan miten diagnosoida onko takapään puslissa/nivelissä syy kyseiseen ongelmaan: https://www.youtube.com/watch?v=_guT...Ybte9YSaz6k%3D
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Vinkki e53:n liialliseen takarenkaiden sisäreunan kulumiseen
Collapse
X
-
Originally posted by BMWFW24 View Poste53:n takapään kulmien saanti kohdilleen voi olla mahdotonta vanhemmiten, renkaat kuluu sisäreunasta loppuun. Löysin tälläisen videon youtubesta, missä kerrotaan miten diagnosoida onko takapään puslissa/nivelissä syy kyseiseen ongelmaan: https://www.youtube.com/watch?v=_guT...Ybte9YSaz6k%3DBMW E31 850 CSi -93, BMW E38 735i -96
Ex: Land Rover D4 SDV6 HSE -12, VW Touareg Hybrid -10, Land Rover D4 3.0 TDV6 HSE -10, BMW E53 X5 3.0dA -04, BMW E39 530dAT -00, Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited -98, BMW E34 525i -91
-
-
Originally posted by _chris_ View PostOhhoh, hyvä löytö. Omassa X5:ssä kului takarenkaan sisäreuna norpeammin, mutta nelipyöräsuuntaus auttoi siihen. Tästä videosta voikin sitten jatkaa, kun seuraavan kerran pitää asiaan palata.
Joo toi nelipyörä suuntaus auttaa mutta ei korjaa itse vikaa miksi ne takarenkaat kuluu sisälaidoista alunperin.:think
Se ns. narinahela antaa periksi + ylätukivarsi, niin jo alkaa camperia löytymään.
Kun nuo ed.mainitut osat pehmenevät niin ne aiheuttavat myös sen että takapää alkaa harittaa eli senkun sisälaitojen kuluminen tehostuu.
Itse vaihdoin takapalkin puslat 4 x isot puslat siis + narina helat + ylätukivarret. Tämn jälkeen takaa saa säädöt riittämään jopa -1 asteen tietämille camperia.
Ennen remonttia nelipyöräsuuntauksessa mulla jäi taakse 2,06 astetta camperia kun säädöt loppuivat (oli kuitenkin vihreällä alueella säätötaulukossa).
T, TeemuX6 35D
Comment
-
-
Originally posted by zzracing View PostItse vaihdoin takapalkin puslat 4 x isot puslat siis + narina helat + ylätukivarret.
Onko narinahelojen tai ylätukivarsien vaihdossa mitään ongelmapaikkaa?BMW E31 850 CSi -93, BMW E38 735i -96
Ex: Land Rover D4 SDV6 HSE -12, VW Touareg Hybrid -10, Land Rover D4 3.0 TDV6 HSE -10, BMW E53 X5 3.0dA -04, BMW E39 530dAT -00, Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited -98, BMW E34 525i -91
Comment
-
-
Mulla oli semmonen itse duunattu e39 touringin puslille tarkoitettu ulosvetäjä käytössä jota hiukan modaamalla saatiin se käymään jotakuinkin.
Kaikkineen isojen puslien vaihdossa meni tuon työkalun työstö mukaan lukien noin 2,5h aikaa. Ja varmasti oli alkuperäiset puslat vielä paikoillaan oli sen verran tiukassa.
Mut kun kyse on kumista niin lämpöä se tottelee hyvin eli kuumailmapuhaltimella puslan ympärille(siis takapalkin korvallisiin) lämpöä reilusti niin melkein putoaa itekseen pois. ..
T, Teemu
ps. aikaa mulla meni eniten nilutessa ehjänä pakoputkiston liitoksia irti. :thinkX6 35D
Comment
-
-
Originally posted by zzracing View Postps. aikaa mulla meni eniten nilutessa ehjänä pakoputkiston liitoksia irti. :thinkBMW E31 850 CSi -93, BMW E38 735i -96
Ex: Land Rover D4 SDV6 HSE -12, VW Touareg Hybrid -10, Land Rover D4 3.0 TDV6 HSE -10, BMW E53 X5 3.0dA -04, BMW E39 530dAT -00, Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited -98, BMW E34 525i -91
Comment
-
Comment