Announcement

Collapse
No announcement yet.

X5 E53 Airbag

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • alumiini
    Bimmer Rookie
    • Oct 2006
    • 163
    • Lempäälä

    X5 E53 Airbag

    Olisi semmoinen ongelma ett kuskinpuolen takaoven airbag herjaa johtosarja häiriötä.

    Häiriötä yritetty poistaa puhdistamalla johdon airbagin puoleista liitintä.
    Ei auta.
    Kysymys meneekö piuha mihin, jotta voisi tarkastaa toisenkin pään kytkökset ja mahdollisesti, vaihtaa jos on easy keikka?

    Toinen ongelma peräluukun rekkarivaloijen toinenpuoli pimee ja virtaa ei tule on ilmeisesti virtakisko sisältä kabut.

    Onko kellään tietoo mistä löytäis tilalle toimivaa, kun ei huvittais tehdä hyppylankavirityksiä.
    Ei osia ainakaan shiedemanilla eikä KL-osat Tampereella

    Oisko kellään neuvoja.

    T: Alumiini

    PS. Jos jollakulla ois kiinnostusta olis -92 E36 325 myytäväksi tarpeettomana ajan puutteen vuoksi
    Ex: E30, E36, E39T, E34x2,E39,e53, E65; E53,E61; (E36,E46,E46, e61);(E36C,E46)
    BMW FOREVER
  • buksin-1
    Bimmer Enthusiast
    • Dec 2003
    • 4592
    • Keski-Pohjanmaa

    #2
    Tarkista johtojen kunto saranoiden kohdalla.
    Vikaluku/koodaus/ohjelmointi/Uusimmat navikartat
    Laitekorjaus ja -asennus -> MK3, MK4, BM24, BM54, MID, LOGIC 7 sekä CIC/NBT, navinäytöt ja vahvistimet.
    SISUSTAT modaukset

    Comment

    • alumiini
      Bimmer Rookie
      • Oct 2006
      • 163
      • Lempäälä

      #3
      Jepulis!

      Johdot tarkistettu oven saranoiden liittimistä.
      Ovitolppaan tulee molempiin bägin pinneihin 2,4V

      Virran kulku tarkistettu oven johtosarjasta piipparilla ja tulos ok.
      Tarkistettu vielä ristiin muiden ovessa olevien liittimien kanssa ettei ole eristevaurioita ja ei löytynyt.

      Airbagin liittimelle tulee molempiin pinneihin 2,4V.

      Tarkistettiin repsikan puolelta jännite ja tulos 2,4V

      Alkoi epäilyttää ett missä v... on johtovika.

      No Mites on tuon vastuksen laita.
      Repsikan puoleta mitattuna bagin pinneistä vastus (piipparin arvoilla)
      3 ohmia
      Kuskin puolelta mitattuna 0,6

      Voisikohan olla että vika on siinä bagissä eikä johdoissa.:think

      Ts. bagistä menee liian suuri virta läpi aiheuttaen häiriön

      T:Alumiini
      Last edited by alumiini; 08-05-2012, 07:27. Reason: väärät arvot
      Ex: E30, E36, E39T, E34x2,E39,e53, E65; E53,E61; (E36,E46,E46, e61);(E36C,E46)
      BMW FOREVER

      Comment

      • alumiini
        Bimmer Rookie
        • Oct 2006
        • 163
        • Lempäälä

        #4
        Originally posted by alumiini View Post
        Jepulis!

        Johdot tarkistettu oven saranoiden liittimistä.
        Ovitolppaan tulee molempiin bägin pinneihin 2,4V

        Virran kulku tarkistettu oven johtosarjasta piipparilla ja tulos ok.
        Tarkistettu vielä ristiin muiden ovessa olevien liittimien kanssa ettei ole eristevaurioita ja ei löytynyt.

        Airbagin liittimelle tulee molempiin pinneihin 2,4V.

        Tarkistettiin repsikan puolelta jännite ja tulos 2,4V

        Alkoi epäilyttää ett missä v... on johtovika.

        No Mites on tuon vastuksen laita.
        Repsikan puoleta mitattuna bagin pinneistä vastus (piipparin arvoilla)
        3 ohmia
        Kuskin puolelta mitattuna 0,6

        Voisikohan olla että vika on siinä bagissä eikä johdoissa.:think

        Ts. bagistä menee liian suuri virta läpi aiheuttaen häiriön

        T:Alumiini

        Eikö kellään oo tietoo!!!
        Huomenna leima viim.

        T:Alumiini
        Ex: E30, E36, E39T, E34x2,E39,e53, E65; E53,E61; (E36,E46,E46, e61);(E36C,E46)
        BMW FOREVER

        Comment

        • WSE1
          Bimmer Enthusiast
          • Apr 2006
          • 3242
          • Suomusjärvi

          #5
          Originally posted by alumiini View Post
          Jepulis!

          Johdot tarkistettu oven saranoiden liittimistä.
          Ovitolppaan tulee molempiin bägin pinneihin 2,4V

          Virran kulku tarkistettu oven johtosarjasta piipparilla ja tulos ok.
          Tarkistettu vielä ristiin muiden ovessa olevien liittimien kanssa ettei ole eristevaurioita ja ei löytynyt.

          Airbagin liittimelle tulee molempiin pinneihin 2,4V.

          Tarkistettiin repsikan puolelta jännite ja tulos 2,4V

          Alkoi epäilyttää ett missä v... on johtovika.

          No Mites on tuon vastuksen laita.
          Repsikan puoleta mitattuna bagin pinneistä vastus (piipparin arvoilla)
          3 ohmia
          Kuskin puolelta mitattuna 0,6

          Voisikohan olla että vika on siinä bagissä eikä johdoissa.:think

          Ts. bagistä menee liian suuri virta läpi aiheuttaen häiriön

          T:Alumiini
          Jahas tässä on taas malliesimerkki siitä miten ei pidä tehdä. Hyvää tuuria on ollu ettei ole bagi tullut silmille. Kuskin puolen bagissa toimivat oikosulkevat pinnit kun liitin otetaan pois, apparin puolella eivät sitten näemmä toimi... onneksi yleismittarin tuottama virta ei ole riittänyt laukaisuun muuten olisi saattanut tulla vahinkoa ja taas yksi darwin awards palkinto...
          Bagin suuntaan ei pidä mennä mittailemaan, bagin toiminta testataan simuloimalla sitä (bmw tapauksessa) 2,2ohmin (teho) vastuksella liitettynä bagille tulevaan johtoon ja katsomalla poistuuko vikakoodi. Jollei poistu tälläkään niin sitten vikaa on johdoissa, jos poistuu ja bagi kytkettynä tulee jälleen vikaa on bagissa. Jos jollakin on houkutus jättää se vastus sinne "korvaamaan" bagi voi katsoa peiliin kun sitten jonakin vuonna löytää itsensä oikeussalista syytettynä vamman- tai kuolemantuottamuksesta mikäli autolla on jouduttu joskus onnettomuuteen.

          Comment

          • alumiini
            Bimmer Rookie
            • Oct 2006
            • 163
            • Lempäälä

            #6
            Originally posted by WSE1 View Post
            Jahas tässä on taas malliesimerkki siitä miten ei pidä tehdä. Hyvää tuuria on ollu ettei ole bagi tullut silmille. Kuskin puolen bagissa toimivat oikosulkevat pinnit kun liitin otetaan pois, apparin puolella eivät sitten näemmä toimi... onneksi yleismittarin tuottama virta ei ole riittänyt laukaisuun muuten olisi saattanut tulla vahinkoa ja taas yksi darwin awards palkinto...
            Bagin suuntaan ei pidä mennä mittailemaan, bagin toiminta testataan simuloimalla sitä (bmw tapauksessa) 2,2ohmin (teho) vastuksella liitettynä bagille tulevaan johtoon ja katsomalla poistuuko vikakoodi. Jollei poistu tälläkään niin sitten vikaa on johdoissa, jos poistuu ja bagi kytkettynä tulee jälleen vikaa on bagissa. Jos jollakin on houkutus jättää se vastus sinne "korvaamaan" bagi voi katsoa peiliin kun sitten jonakin vuonna löytää itsensä oikeussalista syytettynä vamman- tai kuolemantuottamuksesta mikäli autolla on jouduttu joskus onnettomuuteen.
            Juu..u kiitos näistä tiedoista. Ammattilainen tietää ja tyhmempi(insinööri) vaan kokeilee. Onneks ei lauennut.

            No asiaan.
            Bägi tuli vaihdettua keväällä ja vika nollautettua sekä leima hommattua.
            Pari päivää tästä ja taas on vikaa.
            Sama vika uudelleen. Olisiko kuitenkin mahdollista, että ovi auki ja johtojen tarkastus ja kaikki ok, mutta ajossa ovi kiinni(ainakin yleensä) johdot ottavat oikaraista ja antavat häiriön?

            Oletetaan näin ja vaihdetaan johtosarja, mutta onko minkälainen operaatio ja mistä muualta johtosarjoja kuin merkkiliikkeestä?

            T: Alumiini
            Ex: E30, E36, E39T, E34x2,E39,e53, E65; E53,E61; (E36,E46,E46, e61);(E36C,E46)
            BMW FOREVER

            Comment

            • buksin-1
              Bimmer Enthusiast
              • Dec 2003
              • 4592
              • Keski-Pohjanmaa

              #7
              Originally posted by alumiini View Post
              Juu..u kiitos näistä tiedoista. Ammattilainen tietää ja tyhmempi(insinööri) vaan kokeilee. Onneks ei lauennut.

              No asiaan.
              Bägi tuli vaihdettua keväällä ja vika nollautettua sekä leima hommattua.
              Pari päivää tästä ja taas on vikaa.
              Sama vika uudelleen. Olisiko kuitenkin mahdollista, että ovi auki ja johtojen tarkastus ja kaikki ok, mutta ajossa ovi kiinni(ainakin yleensä) johdot ottavat oikaraista ja antavat häiriön?

              Oletetaan näin ja vaihdetaan johtosarja, mutta onko minkälainen operaatio ja mistä muualta johtosarjoja kuin merkkiliikkeestä?

              T: Alumiini
              Paikanna ensin ja vaihda vaurioitunut johdonpätkä kolvaamalla. Johtosarjoja yleensä marmorilta, kun ei purkaamoissa tuo malli ole kovin yleinen. Laita PM, jos OEM johtoja tarvitset.
              Vikaluku/koodaus/ohjelmointi/Uusimmat navikartat
              Laitekorjaus ja -asennus -> MK3, MK4, BM24, BM54, MID, LOGIC 7 sekä CIC/NBT, navinäytöt ja vahvistimet.
              SISUSTAT modaukset

              Comment

              Working...
              X
              😀
              🥰
              🤢
              😎
              😡
              👍
              👎