Announcement

Collapse
No announcement yet.

Webasto

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • starre
    Newbiemmer
    • Nov 2012
    • 2
    • Hvk

    Webasto

    Uutena webaston käyttäjänä heräsi kysymys;
    Onko normaalia, että webasto lämmittää vain moottoria, mutta ei sisätilaa?
    Lähtee siis käyntiin normaalisti ja vesi kiertää moottorille. Sisällä ei tapahdu mitään.
    Auto E53 -03 , autom. Ilmastointi.
    Vai olisiko jokin rele jumissa?

    Gooklailin, mutta en löytänyt vastausta. Löytyi aiheita, joissa sisätila lämpeni, muttei moottori.
  • buksin-1
    Bimmer Enthusiast
    • Dec 2003
    • 4592
    • Keski-Pohjanmaa

    #2
    Originally posted by starre View Post
    Uutena webaston käyttäjänä heräsi kysymys;
    Onko normaalia, että webasto lämmittää vain moottoria, mutta ei sisätilaa?
    Lähtee siis käyntiin normaalisti ja vesi kiertää moottorille. Sisällä ei tapahdu mitään.
    Auto E53 -03 , autom. Ilmastointi.
    Vai olisiko jokin rele jumissa?

    Gooklailin, mutta en löytänyt vastausta. Löytyi aiheita, joissa sisätila lämpeni, muttei moottori.
    On, pitää ohjelmoida, jotta lämmitys toimisi sisätiloissakin.
    Vikaluku/koodaus/ohjelmointi/Uusimmat navikartat
    Laitekorjaus ja -asennus -> MK3, MK4, BM24, BM54, MID, LOGIC 7 sekä CIC/NBT, navinäytöt ja vahvistimet.
    SISUSTAT modaukset

    Comment

    • starre
      Newbiemmer
      • Nov 2012
      • 2
      • Hvk

      #3
      Tämä ok.

      Midissä näkyvät kuitenkin heat on/off ja vent on/off ja timer tekstit. Näillä ei liene vaikutusta asiaan.
      Auton käyttöohje aika vajavainen

      Comment

      • eizzi
        Bimmer Fanatic
        • Mar 2006
        • 234
        • jeppis

        #4
        Lainaan vanhaa treadia webasto kysymyksiin..

        Auto E53 3.0d -02. Webasto vain lisälämmittimenä ei ole koodattu esilämmittimeksi ja autossa normi mid näyttö.

        Kuinka kauan webaston pitää olla käynnissä näillä -10 pakkasilla? Pitääkö sen käydä niin kauan, että kone on käyntilämpöinen ja käynnistää sitä mukaa, että kone pysyy normilämmöissä?

        Comment

        • eizzi
          Bimmer Fanatic
          • Mar 2006
          • 234
          • jeppis

          #5
          Onpas hiljaista vastausten osalta...

          Aiemmin lämmöt pysyi normaalina huolimatta vaikka jätti auton käymään vartiksikin paikalleen. Nyt lämmöt laskee hieman ei yhtä pykälää, mut näkee mittarista kuitenkin. Eli onko vika webastossa vai termostaatissa?

          Aiemmissa pemareissa termari viat on ollut aina sellaisia, ettei jaksa pitää lämpöjä maantielläkään ajettaessa vaan jäänyt viisarin verran puolivälistä vajaaksi. Nyt lämmöt on kohdillaan kunhan auto on liikkeessä siksi epäilen webastoa..??

          Vastatkaa asiasta jotain tietävät ja valaiskaa.

          Comment

          • heiskate
            Bimmer Fanatic
            • Oct 2009
            • 424
            • Tammela

            #6
            Originally posted by eizzi View Post
            Onpas hiljaista vastausten osalta...

            Aiemmin lämmöt pysyi normaalina huolimatta vaikka jätti auton käymään vartiksikin paikalleen. Nyt lämmöt laskee hieman ei yhtä pykälää, mut näkee mittarista kuitenkin. Eli onko vika webastossa vai termostaatissa?

            Aiemmissa pemareissa termari viat on ollut aina sellaisia, ettei jaksa pitää lämpöjä maantielläkään ajettaessa vaan jäänyt viisarin verran puolivälistä vajaaksi. Nyt lämmöt on kohdillaan kunhan auto on liikkeessä siksi epäilen webastoa..??

            Vastatkaa asiasta jotain tietävät ja valaiskaa.
            Mahtaako se webasto pyöriä nyt ollenkaan siellä? Ettei olisi juminut...:think

            Comment

            • eizzi
              Bimmer Fanatic
              • Mar 2006
              • 234
              • jeppis

              #7
              Kyllä se lähtee käyntiin kylmänä pian käynnistyksen jälkeen. Ainakin weban pakoputkessa polttaa sormet ja kuskinkohdilta weban pakoputkesta tupruaa savua.

              Comment

              • OF_
                Bimmer Rookie
                • Apr 2007
                • 54
                • Vihti

                #8
                Originally posted by eizzi View Post
                Kyllä se lähtee käyntiin kylmänä pian käynnistyksen jälkeen. Ainakin weban pakoputkessa polttaa sormet ja kuskinkohdilta weban pakoputkesta tupruaa savua.
                Kannattaa tarkistaa myös jäähdytysnesteen määrä.
                Webasto kun on ylimpänä, niin vajaan nestemäärän luulisi vaikuttavat kiertoon.
                BMW X5 3.0D E53 -05
                VW Transporter T5 -08


                Ex: BMW 330XD facelift E46 -02,
                2x BMW 320D E46 -00, BMW 320i Touring E46 -08, BMW 325xi E30 -89

                Comment

                • eizzi
                  Bimmer Fanatic
                  • Mar 2006
                  • 234
                  • jeppis

                  #9
                  Juuh, nestepintaa on seurattu eikä siellä ole vajetta. Näillä keleillä -2-10 astetta pysyy käyntilämpöisenä kun auto liikkuu. Jos jää "lotkottamaan" parkkiin pidemmäksi aikaa niin lämpö saattaa laskea hieman mittarissa, mutta palautuu kun lähtee liikkeelle. Maantieajossa viisari pysyy tikkusuorana.

                  Comment

                  • eizzi
                    Bimmer Fanatic
                    • Mar 2006
                    • 234
                    • jeppis

                    #10
                    yksin mietiskely jatkuu..

                    Salavalikosta katsellen lämmöt seilaa maantieajossa 80-84asteessa. Onko tämä riittävä? Mittari näyttää ajossa viivasuoraan pystyssä. Ulkolämpötila -7 astetta. Kaupungissa kevyellä kaasulla lämmöt laskee pari astetta. Tyhjäkäynnillä seistessä lämmöt laskee 74-80asteeseen.

                    Onko tämä normaalia vai onko päätermostaatti viallinen?

                    Comment

                    • Perlenbacher
                      Bimmer Enthusiast
                      • Jan 2010
                      • 1103
                      • Suomi

                      #11
                      Liekkö muuttuu noi lukemat mihinkään vaikka termarin vaihtasitkin.

                      Comment

                      • e46touring
                        Bimmer Enthusiast
                        • Dec 2003
                        • 1321
                        • Tornio

                        #12
                        Originally posted by eizzi View Post
                        yksin mietiskely jatkuu..

                        Salavalikosta katsellen lämmöt seilaa maantieajossa 80-84asteessa. Onko tämä riittävä? Mittari näyttää ajossa viivasuoraan pystyssä. Ulkolämpötila -7 astetta. Kaupungissa kevyellä kaasulla lämmöt laskee pari astetta. Tyhjäkäynnillä seistessä lämmöt laskee 74-80asteeseen.

                        Onko tämä normaalia vai onko päätermostaatti viallinen?
                        Vaihda se päätermari. Kyllä se kunnossa oleva termari nostaa lämmöt sinne +88C tuntumaan. Tyhjäkäynti tiputtaa lämpöjä kuten kuuluukin. ts. ei tällä X5:n vesimäärällä/ jäähdyttimen pinta-alalla ja tuolla tyhjäkäynnin polttoaineen ruiskutusmäärällä VOI syntyä ylimääräistä lämpöä. Sisätilan pyynti lämmöllä voi kikkailla JOS haluaa optimoida koneen lämpöjen kanssa tyhjäkäynnillä KOVILLA PAKKASILLA.

                        JOS haluat "kikkailla" niin viskon voit huoletta ottaa pois käytöstä. Kesällä kun järvissä EI OLE jäätä niin viskon voi laittaa takaisin. Itse ajanut ilman viskoa AINA talvet. Täysin turha kampe näillä leveysasteilla. Tässä X5:ssa tuon viskon poisto helppo ja nopea homma.
                        __________________________________________________ ____________
                        Neuvokkaat selviytyvät niistä tilanteista mihin viisaat ei koskaan joudu !!!

                        Comment

                        Working...
                        X
                        😀
                        🥰
                        🤢
                        😎
                        😡
                        👍
                        👎