Announcement

Collapse
No announcement yet.

x5 e53 abs,luistonesto(T) sekä jarruvalot palaa koko ajan? APUJA??VIKA LÖYTYNYT

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • korbimotors
    Bimmer Rookie
    • Oct 2012
    • 195
    • Salla

    x5 e53 abs,luistonesto(T) sekä jarruvalot palaa koko ajan? APUJA??VIKA LÖYTYNYT

    Eilen illalla vaihdoin tuon äxxään uuden BC viiksen ja jouduin käyttämään myös ratin irti.
    Otin miinus kengän irti työn ajaksi.
    Kun homma oli valmis, laitoin auton käyntiin niin autossa paloi koko ajan abs-valo,molemmat luistoneston valot sekä ihmeellisin homma että jarruvalot paloi myös koko ajan vaikkei painanut edes jarrrua.
    Kokeilin ottaa pois myös takavaloille menevät johtoliittimet niin siltikkin paloi ikkunnalla oleva pitkä jarruvalo.
    Mikä helvetti tuohon koslaan nyt sitten tuli?
    Akku ei tosin ole ilmeisesti enään kovin hyvä , koska ei kärsi kauaa kuunnella esim. soitinta niin ei lähde auto käyntiin ja kun jonkun aikaa lataa akkua niin lähtee käyntiin ja sillonkin jäi palamaan nuo abs-valot ja luistonesto valot,jarruvaloja en sillon hoksinut edes katsoa. No nämä kuitenkin sammuivat kun lähsin ajamaan autolla.
    Nyt ne ei sammu ollenkaan.
    Tuommosella perus vikakoodin lukijalla katsoin koodit niin antanut mitään vikakoodeja.
    Salavalikosta katsoin latauksen että paljoako lataa niin 13.6-13.7
    Onko liian vähän?
    Ja auto toimi 100% ennen kuin aloin vaihtamaan tuota BC viikseä,ei palannut näytössä valoja ja ei palanaut jarruvaloja yms..
    Ainut mitä tapahtui tuossa keskiön takaisin laitossa oli että yksi johto vakionopeuden säätimen 4-johdosta(punainen) litistyi väliin ja vaurioitui. liitin sen putkiliittimellä väliaikaisesti,mutta ei sekään toiminut.
    voiko johtua tuosta??
    Ja olen kuullut että myös tuo ratin muovinen sisäkehä pitäis kans olla just oikein. laitoin sen omasta mielestäni sillai niinkun se sielä olikin,mutta en sen tarkemmin sitä osannut katsoa että onko siinä jokin just oikea kohta miten sen kuuluu olla.
    Last edited by korbimotors; 24-12-2012, 16:22.
  • korbimotors
    Bimmer Rookie
    • Oct 2012
    • 195
    • Salla

    #2
    Luin juttuja nuista jarruvalojen palamisesta ja jos ne palaa koko ajan ei toimi myöskään vakionopeuden säädin.
    takakontti oli kyllä koko ajan auki ja se takalava myös ja siihen tippui koko ajan vetttä kun auto sulas. Ettei vaan olis mennyt nyt kosteutta jonnekkin sinne ja sen takia palaa nuo takavalotkin koko ajan ja siitä syystä myös palaa nuo abs ja luostonesto valotkin...
    missä x5:ssa on jokin ns. valomoduli tms..?? onko se siinä takalavassa niiden muovien alla? siihen ainakin tiputti vettä aika kohtuudella.

    Comment

    • Supa
      Bimmer Enthusiast
      • Oct 2005
      • 7597
      • Järvenpää

      #3
      Todennäköisesti vikaa jarrupolkimen kytkimessä. Katso nyt ainakin että on fyysisesti kohdallaan polkimen juuressa.
      Muuten koodien luentaan niin selviää mitä herjaa.
      - E90 320i LCI M-sport -09
      - Porsche Boxster 987 2.7 -07

      Comment

      • korbimotors
        Bimmer Rookie
        • Oct 2012
        • 195
        • Salla

        #4
        Originally posted by Supa View Post
        Todennäköisesti vikaa jarrupolkimen kytkimessä. Katso nyt ainakin että on fyysisesti kohdallaan polkimen juuressa.
        Muuten koodien luentaan niin selviää mitä herjaa.
        Mikäpä sen sieltä juuresta olis irroittanut, koska ennen tuota viiksi remppaa kaikki pelas ihan normaalisti.
        heti alkoi nämä kaikki valot palamaan tuon remontin jälkeen.
        pitää purkaa tuo ratti pois ja katsoa voiko sen asentaa väärin jotenkin että sen takia palaa nyt nuo kaikki valot..
        Akku ainaki näytti melko tyhjää kun laitoin sen lataukseen äsken, mutta eikait se jarruvalojen palamiseen kuiten vaikuta tyhjä akku? nuihin abs ja kuistonesto valoihin se kyllä vaikuttaa jos on tyhjä akku.
        muutaman kerran jo loppunu virta tuosta niin sitten kun on vähän ladannut että on käyntiin saanut niin on palannut nuo valot ,mutta ovat kyllä sammuneet viimeistään sillon kun on lähtenyt ajamaan.

        Comment

        • Surina
          Bimmer Fanatic
          • Mar 2005
          • 222
          • Lohja

          #5
          Latausjännite on ollu yleisesti 14.4V joka automerkissä. Salavalikon volttimäärään en luottaisi kuin raamattuun. Yleismittari akun napoihin, ja mitaten.
          x53

          Comment

          • korbimotors
            Bimmer Rookie
            • Oct 2012
            • 195
            • Salla

            #6
            Originally posted by Surina View Post
            Latausjännite on ollu yleisesti 14.4V joka automerkissä. Salavalikon volttimäärään en luottaisi kuin raamattuun. Yleismittari akun napoihin, ja mitaten.
            kuulemieni mukaan tuo 13.7V on ihan normaali tuossa eli ei pitäs olla liian alhainen..
            Tiedän kyllä että 14.2-14.6V on näyttäneet entis ajan autot mitä on tullut aina mittailtua.
            Voishan tuon katsoa yleismittarillaki että kuinka paljon näyttää eriä kuin salavalikon lukemat.

            Comment

            • korbimotors
              Bimmer Rookie
              • Oct 2012
              • 195
              • Salla

              #7
              Löysin vian nuiden valojen palamiseen samana iltana ja hyvinkin helppo vika
              korjaus maksoi n.20centtiä ja otti aikaa n.20.s
              takajarruvalojen 5A sulake oli palanut ja sen kun vaihtoi sammui takajarruvalot sekä abs että luistonesto valot..

              Comment

              Working...
              X
              😀
              🥰
              🤢
              😎
              😡
              👍
              👎