Announcement

Collapse
No announcement yet.

e53 3.0d paisuntasäiliön vaihto

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Lassi4212
    Newbiemmer
    • Nov 2012
    • 12
    • Salo

e53 3.0d paisuntasäiliön vaihto

Terve,

mystinen jäähdytysnesteen katoaminen ratkaistu. Eli jos jollain muulla on lämmöt normaalina mutta nestettä joutuu lisäilemään niin epäilyksen alle kannattaa ottaa syylärin kyljessä oleva paisuntasäiliö(hiusmurtuma muovissa) tai vaihtoehtoisesti painekorkki (1,4 bar).

Vaihto on yksinkertainen ja sen pystyy tekemään itse. Kirjoitan selkeät ohjeet tänne suomeksi jos joku kärsii samasta ongelmasta. Vastoin netissä olevia ohjeita pohjapanssaria ei tarvitse purkaa vaan tuo vaihto onnistuu yläkautta.
  • JP'
    Newbiemmer
    • Apr 2006
    • 13
    • Espoo

Originally posted by Lassi4212 View Post
    Terve,

mystinen jäähdytysnesteen katoaminen ratkaistu. Eli jos jollain muulla on lämmöt normaalina mutta nestettä joutuu lisäilemään niin epäilyksen alle kannattaa ottaa syylärin kyljessä oleva paisuntasäiliö(hiusmurtuma muovissa) tai vaihtoehtoisesti painekorkki (1,4 bar).

Vaihto on yksinkertainen ja sen pystyy tekemään itse. Kirjoitan selkeät ohjeet tänne suomeksi jos joku kärsii samasta ongelmasta. Vastoin netissä olevia ohjeita pohjapanssaria ei tarvitse purkaa vaan tuo vaihto onnistuu yläkautta.
    Itse tein tuon vastaavan operaation viikonloppuna omaan E53:een. Oli kylläkin 4.4 bensa, mutta samaa kuraa näyttää nuo paisarit olevan. Muuten meni homma hyvin, mutta nestepinnan anturi ei meinannut millään tajuta, että nestettä tosiaan on siellä säiliössä. Piti irrottaa paisari uudestaan ja oikein tutkia millä periaatteella se anturi toimii. Enpä ole aiemmin törmännyt vastaavaan anturiin. Se kun on siellä paisarin pohjassa muovisessa poterossa jossa on metallinen "pohja". Ei siis kosketuksissa edes nesteeseen vaan anturi toimii ilmeisesti magneetin avulla.. Eniveis, meni päivä ennen kuin anturi tajusi alkaa toimimaan uudessa paisarissa vaikka järjestelmä oli ilmattu yms.

JP
    Tällä hetkellä ei yhtään bemaria tallissa..

Comment

Working...
    X
    😀
    🥰
    🤢
    😎
    😡
    👍
    👎