Announcement

Collapse
No announcement yet.

E83 vikavaloja paljon kerralla?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • 30Puimurisd
    Bimmer Rookie
    • Jan 2013
    • 54
    • Vantaa

    E83 vikavaloja paljon kerralla?

    E83 3.0sd 2008, parkista liikkeelle peruuttamalla pehmeällä maalla ja sitten eteenpäin jokunen metri ja tapahtui seuraavaa alla olevassa järjestyksessä:
    -Piip
    -4wd keltainen
    -abs keltainen
    -jarru punainen
    -Airbag punainen
    Auto liikkui edelleen, ehkä vähän tahmeaa menoa. Olin sen verran korvessa, että päätin ajaa eteenpäin lähimmälle huoltikselle 20km. Huoltiksen pihassa hitaasti ajaessa auto ravisti voimakkaasti, ihan kuin joku olisi jarruttanut menoa. Auto parkkiin, sammutus ja pikku odottelun jälkeen käyntiin. Vika valoja ei syttynyt, mutta armoton tärinä. Sammuksiin nopeasti ja kahvelle. Kahveen jälkeen käyntiin ja kaikki tuntui toimivan normaalisti ja sen jälkeen ainoa mitä olen huomannut on se, että kun kiihdyttää voimakkaasti vasemmalla kaartavassa kurvissa, niin auto "nypyttää" omituisesti.
    Voisiko olla jotain tekemistä Transfer Casen kanssa? Muistelen, että tuosta nypyttämisestä olisi, joku kirjoittanut ja maininnut sen johtuneen TC:n öljyistä.
    Vikakoodien lukuun mahdollisuus vasta ensi viikolla, sen verran syrjässä tällä hetkellä.
    Ajatuksia?
    Last edited by 30Puimurisd; 08-05-2013, 13:44.
  • 30Puimurisd
    Bimmer Rookie
    • Jan 2013
    • 54
    • Vantaa

    #2
    Vika ehkä paikallistettu

    En sitten käynyt vikakoodin luvussa, kun eilen alkoi tehdä lähes joka kerta peruutuksen jälkeen vikavalojen sytytyksen ja sammutuksen jälkeen naksahtelua tai pärinää auton alta. Sitten löysin tämän

    ja mahdollisen halvan korjauksen, kokeilen kun ehdin

    Comment

    • 30Puimurisd
      Bimmer Rookie
      • Jan 2013
      • 54
      • Vantaa

      #3
      Transfer Case Actuator

      No, niin ko. osa oli irrallaan ja muovirattaasta yksi kohta kulunut sileäksi. Rattaan kääntö ja toistaiseksi kaikki ok.
      Osan irrotus lyhyesti: lämpösuoja pois tieltä, aktuaattorin moottorin liitin irti, aktuaattorin anturin liitin irti ( jos ei lähde helposti, niin anturi irti avaamalla ruuvi ), aktuaattorin neljä kiinnitys ruuvia pois ja sen jälkeen koko aktuaattori pois transfer casesta.
      Rattaan kääntö: pelti stefan kera pois ( samaa osaa ja tiukasti paikallaan ), rattaan lukkorengas pois ( hankala poistaa ), ratas sovitelevyn kera pois, puhdistus, rasvaus, ratas takaisin käännettynä, lukkorengas paikalleen jne. kaikki takaisin paikalleen.
      Mikä lie anturi tuossa on? Kaksi johdinta ja kiinni aktuaattorin vaihteiston ulkopuolella yhdellä ruuvilla.

      Comment

      • 30Puimurisd
        Bimmer Rookie
        • Jan 2013
        • 54
        • Vantaa

        #4
        TC classification resistor

        Eipä ole anturi siinä transfer case aktuaattorin vaihteistossa kiinni, vaan osaluettelon mukaan "classification resistor". Siitä löysin hieman tarinaa:
        video, jossa maininta asiasta

        ja keskustelu

        Comment

        Working...
        X
        😀
        🥰
        🤢
        😎
        😡
        👍
        👎