Announcement

Collapse
No announcement yet.

E53:n kanssa pikku harmeja

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Posedown
    Newbiemmer
    • Jun 2013
    • 8
    • Suomi

    E53:n kanssa pikku harmeja

    2003, 3.0d

    1. Kattoluukku menee suljettaessa "yli", jolloin takareuna nousee hieman kattotason yläpuolelle -> vettä sisään. Sen saa kyllä nytkyteltyä oikeaan kohtaan, mutta se ei ole mukavaa hommaa.

    2. Cd vaihtaja ei toimi. Levy(t) sisään. No disc näkyy näytössä?

    3. Huono käynnistyvyys lyhyen pysähdyksen jälkeen (kone lämpimänä). Kylmänä starttaa todella hyvin?

    Vinkkejä..
  • Sami_R
    Bimmer Fanatic
    • Feb 2007
    • 276
    • Kurikka

    #2
    Originally posted by Posedown View Post
    2003, 3.0d

    1. Kattoluukku menee suljettaessa "yli", jolloin takareuna nousee hieman kattotason yläpuolelle -> vettä sisään. Sen saa kyllä nytkyteltyä oikeaan kohtaan, mutta se ei ole mukavaa hommaa.

    2. Cd vaihtaja ei toimi. Levy(t) sisään. No disc näkyy näytössä?

    3. Huono käynnistyvyys lyhyen pysähdyksen jälkeen (kone lämpimänä). Kylmänä starttaa todella hyvin?

    Vinkkejä..
    1. Saisko tuota nollakohtaa kalibroitua uudelleen?

    3. Villi veikkaus. Ruiskutussuutin. :think Päästää lämpimänä paineet karkaamaan paluupuolelle. Pitäis löytyä testerillä että mikä suutin.
    BMW F11 520d -11
    MINI Cooper D -11
    BMW E90 318i -11
    BMW E90 318i -06

    Ex:
    BMW E46 316i -04
    E70 X5 3.0sd M-Sport -08
    E46 325iA -03
    E39 540iA Individual Limonit Metallic -99

    Comment

    • Magor
      BTCF Member
      • Jun 2003
      • 571
      • Oulu

      #3
      2. Itsellä alkoi toimia kun kopautti vaihtajan päälle nyrkillä, sitä ennen ei pelannu huonostikkaan ja nyt toimii moitteetta
      G31 540d xdrive
      E28 535iA ikiprojekti

      Comment

      • McBeast
        Bimmer Enthusiast
        • Dec 2007
        • 2998
        • Tallinn

        #4
        Vaihtajan lukupää todennäköisesti likainen. Muutamia E38 ja E39 vaihtajia purkanut ja putsannut laaserin. Molemmat ovat tokeneet tuon operaation jälkeen.
        Ex: BMW 530d X-Drive F11, BMW 335i E93, BMW 325i E92, BMW 740iL E38, BMW 330Ci E46, BMW 740iA E38

        Comment

        • Posedown
          Newbiemmer
          • Jun 2013
          • 8
          • Suomi

          #5
          Originally posted by Sami_R View Post
          1. Saisko tuota nollakohtaa kalibroitua uudelleen?

          3. Villi veikkaus. Ruiskutussuutin. :think Päästää lämpimänä paineet karkaamaan paluupuolelle. Pitäis löytyä testerillä että mikä suutin.
          Jos oletetaan, että ruiskutussuutin fuskaa, niin onko vinkkejä mistä osan saisi halvimmalla? Saksa? Nopean googlettamisen seurauksena antoi aika suolaista hintaa mokomalle osalle..

          Comment

          • BMWE39
            Bimmer Rookie
            • Jul 2004
            • 134

            #6
            Originally posted by Posedown View Post
            Jos oletetaan, että ruiskutussuutin fuskaa, niin onko vinkkejä mistä osan saisi halvimmalla? Saksa? Nopean googlettamisen seurauksena antoi aika suolaista hintaa mokomalle osalle..
            Kunnolliset kalliita vähän kaikkialla.
            Menestyksellä ovat monet asiantuntevat diesel-korjaamot noita kunnostaneet ja tulee huokeammaksi.
            Siis joko kunnostuttaa oma tai ostaa kunnostettu vaihto-osaksi.

            Comment

            • Rahu
              Bimmer Enthusiast
              • Aug 2002
              • 6464
              • Tuusula

              #7
              Pelkällä olettamuksella ei kannata osia lähteä tilaamaan, tule käymään niin katsotaan mikä sitä vaivaa kun näytät olevan lähelläkin.
              BMW Service
              P.o4oo925441
              [email protected]
              Onko autossasi läpät imusarjassa? ->tarkista tästä
              Ohjelmoinnit, päivitykset, Mittaristojen/MID:n pikselikorjaus, imusarjan läppien poisto, hehkujen vaihto, diagnoosit, yms.. Myös alkuperäiset varaosat

              Comment

              • Sami_R
                Bimmer Fanatic
                • Feb 2007
                • 276
                • Kurikka

                #8
                Originally posted by Posedown View Post
                Jos oletetaan, että ruiskutussuutin fuskaa, niin onko vinkkejä mistä osan saisi halvimmalla? Saksa? Nopean googlettamisen seurauksena antoi aika suolaista hintaa mokomalle osalle..
                Juu, ei ne halpoja ole. Kannattaa samalla tsekata jos on hehkuja pimeänä. Ne vaihtaa melkein samalla purkamisella. Mutta kannattaa tosiaan käyttää autoa ensin piuhan päässä ja varmistua siitä mikä sitä vaivaa.
                BMW F11 520d -11
                MINI Cooper D -11
                BMW E90 318i -11
                BMW E90 318i -06

                Ex:
                BMW E46 316i -04
                E70 X5 3.0sd M-Sport -08
                E46 325iA -03
                E39 540iA Individual Limonit Metallic -99

                Comment

                • Posedown
                  Newbiemmer
                  • Jun 2013
                  • 8
                  • Suomi

                  #9
                  Korkeapainepuolella ei pysy paineet. Karkaa auton sammuttua nollaan. Kun autoa starttaa pitäisi olla 400baria lähtöpainetta, mutta auto lähtee keräämään paineita nollasta jolloin käynnistys viivästyy.

                  Vikakoodi: "rail pressure..."

                  Eli taitaa olla niin, että suuttimet tai polttoainepumpuu fuskaa. Ulkoisia vuotoja ei ole, eli paine katoaa johonkin "sisään".

                  Syy sille miksi kylmänä starttaa hyvin on mysteeri? Sulkee kyllä ehdotetun hehkuvian pois.

                  Comment

                  • Clavurion
                    BTCF Member
                    • Feb 2005
                    • 9138
                    • Oulu

                    #10
                    Ei sinne jakotukille kuulukaan jäädä painetta sammuttamisen jälkeen. Todennäköisesti jossain suuttimessa on liikaa paluuvuotoa, mikä hidastaa paineen nousua. Eli suuttimien paluuvuodot mitaten.
                    E39 530dA -02 M-Sport
                    E53 X5 3.0dA -06 Sport
                    * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
                    Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

                    Comment

                    Working...
                    X
                    😀
                    🥰
                    🤢
                    😎
                    😡
                    👍
                    👎