Announcement

Collapse
No announcement yet.

Diesel x5 -04 DDE?

Collapse
X
Collapse
+ More Options
Posts
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • kurvailija
    Bimmer Rookie
    • Jun 2008
    • 181
    • nurmijärvi/kiljava

    Diesel x5 -04 DDE?

    Auto sammui kesken ajon motarilla, kuului "tömähdys" tms ja DDE valo vilkahti ja auton moottori sammui. Ei startannut enää odottelunkaan jälkeen vaikka annoin olla pitkään sammutettuna tämä kuulemma jollain auttanut joskus ko valon syttyessä.


    Nyt kun laittaa virrat päälle,ei DDE valo pala,auto koittaa startata mutta ei kuitenkaan käynnisty.

    Mikähän remppa mahtaa olla edessä ja minkä hintaluokan?
  • Milko75
    Bimmer Fanatic
    • Jan 2007
    • 853
    • Kuopio

    #2
    Originally posted by kurvailija View Post
    Mikähän remppa mahtaa olla edessä ja minkä hintaluokan?
    Suosittelen lukemaan vikakoodit alkuun. Siitä varmaan selviää missä vika piilee.
    G05 | X5 45e M-Sport | Mineral White – 2020
    Tesla Model S Long Range Raven | Pearl White – 2020

    Comment

    • Rado
      Bimmer Fanatic
      • Feb 2006
      • 716

      #3
      Mikä tuo DDE on ?

      Comment

      • Milko75
        Bimmer Fanatic
        • Jan 2007
        • 853
        • Kuopio

        #4
        Originally posted by Rado View Post
        Mikä tuo DDE on ?
        Dieselin ohjausboksi.

        G05 | X5 45e M-Sport | Mineral White – 2020
        Tesla Model S Long Range Raven | Pearl White – 2020

        Comment

        • kurvailija
          Bimmer Rookie
          • Jun 2008
          • 181
          • nurmijärvi/kiljava

          #5
          kone pyörii nokat ei.sitten seuraavaksi ammattilaiset ilmottautuu rahu?supa?jonsku?raikku?
          o4o- 777 o522
          Last edited by kurvailija; 12-08-2013, 11:52.

          Comment

          • Clavurion
            Bimmer Enthusiast
            • Feb 2005
            • 9159
            • Oulu

            #6
            Mitenkäs tuo on todettu? Entäs rail-paine startatessa? Lähinnä tässä haen ongelman alkulähdettä ja sitä, mikä/mitkä ketjut on poikki. Korkeapainepumppu leiponut ensin kiinni?
            E39 530dA -02 M-Sport
            E53 X5 3.0dA -06 Sport
            * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
            Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

            Comment

            • Rado
              Bimmer Fanatic
              • Feb 2006
              • 716

              #7
              Valitan topikin aloittajan epäonnea ja kysyn hieman offtopikkina et paljonko tollaiseen remonttiin saa varata rahaa ? Kokonaan uusi tai siis vaihtokone vai kannattaako kantta ruveta laittaa koska uskoakseni alakerta saanut myös kipeää..

              Ei kiva :\

              Comment

              • Supa
                Bimmer Enthusiast
                • Oct 2005
                • 7597
                • Järvenpää

                #8
                Niin miten tämä on todettu?
                Jos siellä olisi ajossa mennyt ketju poikki, olisi todennäköisesti kuulunut ikäviä sivuääniä, tossa vaiheessa nyt ei kannata kuin vaihtaa pata.
                Mutta hyvin erikoista että olisi m57 mennyt ketju tai mikään muukaan mekaaninen osa rikki.
                - E90 320i LCI M-sport -09
                - Porsche Boxster 987 2.7 -07

                Comment

                • Rado
                  Bimmer Fanatic
                  • Feb 2006
                  • 716

                  #9
                  Öljynpaineet kadonneet, koneella ajettu jo miljoona vaikka mittarissa 200tkm ?
                  Autoa käsketty hulluna ?
                  Konetta pyöritetty ja todettu että alakerta pyörii oikeasti kun kampurasta käännetään ?

                  Comment

                  • kurvailija
                    Bimmer Rookie
                    • Jun 2008
                    • 181
                    • nurmijärvi/kiljava

                    #10
                    Autolla ajettu n.330tkm lisäinfona nafta ei tule suuttimelle asti.
                    Kampiakselin asentotunnistinta huutaa vikakoodit.
                    Ei ole myöskään metroauto törmännyt kyseiseen tapaukseen tässä koneessa.
                    Tapahtumahetkellä oli kuulunut tumps vauhtia n.100km/h auto ollut päällä 5h traileri perässä n.1000kg

                    Comment

                    • Clavurion
                      Bimmer Enthusiast
                      • Feb 2005
                      • 9159
                      • Oulu

                      #11
                      Originally posted by kurvailija View Post
                      Autolla ajettu n.330tkm lisäinfona nafta ei tule suuttimelle asti.
                      Kampiakselin asentotunnistinta huutaa vikakoodit.
                      Ei ole myöskään metroauto törmännyt kyseiseen tapaukseen tässä koneessa.
                      Tapahtumahetkellä oli kuulunut tumps vauhtia n.100km/h auto ollut päällä 5h traileri perässä n.1000kg
                      Mitään muuta vikakoodiako ei tule? Näkyykö live-datalla kierrosluku startatessa? Jos nyt ensin kokeiltaisiin toimivalla kampitunnistimella ja tutkittaisiin sen anturin johdotus. Sen vikaantuminen kuitenkin sammuttaa moottorin. KLIK
                      E39 530dA -02 M-Sport
                      E53 X5 3.0dA -06 Sport
                      * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
                      Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

                      Comment

                      • Rado
                        Bimmer Fanatic
                        • Feb 2006
                        • 716

                        #12
                        Mut jos nokat ei pyöri ? Tosin en tiedä millä tuo on todettu jollei jotain ole jo purettu..

                        Comment

                        • kurvailija
                          Bimmer Rookie
                          • Jun 2008
                          • 181
                          • nurmijärvi/kiljava

                          #13
                          nokka-akselin aksentotunnistin irrotettu josta kuulema näkee että toinen nokka pyöri,toinen suojan sisällä..

                          Comment

                          • Rado
                            Bimmer Fanatic
                            • Feb 2006
                            • 716

                            #14
                            Kuulostaa paremmalta jos kaikki mekaaniset osat seuraavat kampiakselin liikkeitä .

                            Vältyit täystuholta ?

                            Comment

                            • kurvailija
                              Bimmer Rookie
                              • Jun 2008
                              • 181
                              • nurmijärvi/kiljava

                              #15
                              Tiedä miltä vältytty ja miltä ei.vaihtokoneen hintoja kysellyt..

                              Comment

                              Working...
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎