Announcement

Collapse
No announcement yet.

X5 4.4 V8:ssa tasakaasulla outoa huopaamista

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • korbimotors
    Bimmer Rookie
    • Oct 2012
    • 195
    • Salla

    X5 4.4 V8:ssa tasakaasulla outoa huopaamista

    Ja moro taas,
    Mistähän tuo nyt ilmoittelee kun tasakaasulla ajettaessa esim. 80-90km/h tuo auto ns. nykii muttei sähköisesti. Kierroksetkin nousee ja laskee edestakaisin tasakasulla ajettaessa ja siitä johtuen auto tekee sellaista soutavaa nykimistä.
    Autosta on ajan saatossa vähän vuotanut laatikosta öljyä niin voisko tuo nykiminen johtua liian vähäisistä laatikko öljyistä?
    Pienemmissä kaupunki nopeuksissa en ole niin selvästi huomannut tuota kierrosten hummaamista ja soutamista mitä kovemmissa vauhdeissa.
    Kaasuun reagoi todella hyvin ja kiihtyy hyvin ja kulkee hyvin ja vaihtaa myös pehmeästi vaiheet kun lähtee vaikka rajumminkin kiihdyttämään.
    Last edited by korbimotors; 22-08-2013, 14:52.
  • Rado
    Bimmer Fanatic
    • Feb 2006
    • 716

    #2
    Laatikkoon viittaa.

    Comment

    • atte.o
      Bimmer Fanatic
      • Jun 2009
      • 894
      • haukipudas

      #3
      Turbiini ei lukitu. Tarkista öljymäärä ja nollauta vaihteiston adaptioarvot näin alkuun. Eihän renkaat ole kuluneet epätasaisesti ja renkaista löytyy sama profiili edestä ja takaa?
      E61 M-sport

      Comment

      • korbimotors
        Bimmer Rookie
        • Oct 2012
        • 195
        • Salla

        #4
        Originally posted by atte.o View Post
        Turbiini ei lukitu. Tarkista öljymäärä ja nollauta vaihteiston adaptioarvot näin alkuun. Eihän renkaat ole kuluneet epätasaisesti ja renkaista löytyy sama profiili edestä ja takaa?
        On saman kokoiset renkaat. Täytyy katsoa nuo öljyt ja nollata nuo arvot. Se varmaan onnistuu inpa:lla ?
        Tuossa taas kokeilin eri vauhdilla ajella. Jos vaikka 110km/h ajaa vakkarikin päällä ei huopaa ja vaella kierrokset. Samoin myös vaikka 60km/h ajelin niin ei nykytelly.
        Kaupunki ajolla ei myöskään ei myllyn. Siinä 80-90 vauhdissa tasakaasulla ajettaessa se tekee tuota.
        Jos jotain tarkempaa ohjeistusta tuohon adaptio arvojen nollaukseen niin kertokaa toki. Lievää tuo oireilu vielä on, mutta hyvä puuttua asiaan samantien

        Missä muuten on tuon laatikon öljyntarkistus mittatikku?

        lisätäämpä tähän vielä sellainen että kun tuolla lähtee paikaltaan kiihdyttämään lämä tiskissä niin ihan huippu kierroksilla ennen pykälän vaihtumista tulee sellainen äänekäs hrrrrrr/tärisevä ääni ja tämä vain ihan sielä loppu kiekoilla.
        Sitä en tiedä että johtuuko se nuista karheammista renkaista tuo ääni kun muistelisin että kun oli normi nastarattaat talvella niin ei sieltä sillon tullut mitään ääniä vaikka kuinka isoille kiekoille painatti.
        vastahan tuossa on 238tkm mittarissa ja kyseessä suomi auton niin tuskin vielä lootakaan olis antautumassa.
        Onko muuten kallista puuhaa alkaa tekeen erinäisiä remppoja tuollaseen X5:n 4.4V8 koneen automaattilootaan?
        Last edited by korbimotors; 13-08-2013, 20:09.

        Comment

        • Rado
          Bimmer Fanatic
          • Feb 2006
          • 716

          #5
          Jaguareissa tuo olis ominaisuus
          Kylmällä ilmalla laatikko luistaa sähköisesti jotta askiöljyt saataisiin lämpenemään.

          Kaikkea ne viisaat keksii..

          Comment

          • *PexU*
            BTCF Member
            • Aug 2002
            • 1989
            • Vantaa

            #6
            Tuon samantyyppisen "hummaamisen" jälkeen lähti exä E53 3.0d -03 juurikin turbiini (ja paljon muuta silppua) vaihtoon, laskua ~3.5t€

            Myös nopeus jolla tuo hummaaminen tulee, sekä tuo täristävä ääni kuullostavat tutulta, kun autoliikkeen setien kanssa sitä väännettiin..

            Mulla oli mittarissa karvan verra alle 200tkm kun loota sitten petti..

            Tollaiset osat vaihdettiin siihen silloin

            5L40E Pistonkit 2002 UP 300€
            5L40E Masterkit 2002 UP 525€
            5L40E Turbiini 850€
            5L40E Keskivaimennin 275€
            Kardaanin etunivel 100€
            luukku 22.50€
            Asennustyö 23h 72.50€/h 1500,75€
            Koneistustyöt 140€
            Tarvikkeet 20€
            Last edited by *PexU*; 14-08-2013, 08:59.
            AjamisenIloa jo vuodesta ysikuus!

            E61 530xd M-Sport Touring -07
            Nissan Maxima QX 3.0 V6 -04 (kauppakassi)
            Duunissa: F11 520d x-drive -17

            Comment

            • Rado
              Bimmer Fanatic
              • Feb 2006
              • 716

              #7
              Onko tai oliko kummankaan topikin kysyjän laatikkoihin vaihdettu öljyjä koska tai koskaan ?

              Vag-konsernin autoissahan tuntuu että laatikot antautuvat juuri noin 200tkm kohdilla joko turbiinista tai sitten kytkinlevyjen osalta.
              Turbiinilukon luistamisen estoaine auttoi, muttei tietenkään laatikkoa korjannut.
              Autossa vetokoukkua ?

              Comment

              • korbimotors
                Bimmer Rookie
                • Oct 2012
                • 195
                • Salla

                #8
                Originally posted by Rado View Post
                Onko tai oliko kummankaan topikin kysyjän laatikkoihin vaihdettu öljyjä koska tai koskaan ?

                Vag-konsernin autoissahan tuntuu että laatikot antautuvat juuri noin 200tkm kohdilla joko turbiinista tai sitten kytkinlevyjen osalta.
                Turbiinilukon luistamisen estoaine auttoi, muttei tietenkään laatikkoa korjannut.
                Autossa vetokoukkua ?
                Ei ole tietoa onko millon vaihdettu öljyjä vai onko koskaan.
                On tuossa koukku. Tuo ei vielä ole paha tosiaankaan mutta jotain sielä on nyt kuitenkin. Se ei tee kuin ainoastaan siinä 85-90 vauhdissa kun siinä kohden se vaihtaa just isoimman pykälän. Jos nostat vauhtia esim. 110 niin menee Ku makiainen
                Ja öljyä tuo on vuotanut että sen tarkistus on nyt ihan ekana. Kun tietäisi että mistä tuosta automaatista tarkistetaan öljyt ja onko tyyliä että miten? Käynnissä auto tms...? Tiivisteet pitäis kuitenki uusia sinne jossain välissä. Silloinhan ne viimeistään tulee vaihdettua kokonaan ne öljyt.

                Comment

                • Rado
                  Bimmer Fanatic
                  • Feb 2006
                  • 716

                  #9
                  Audini teki ensin tuota tärinää / heijausta loivissa ylämäissä 80km/h nopeus alueella.

                  Comment

                  • Timelord
                    Bimmer Fanatic
                    • Jan 2010
                    • 504
                    • Loimaa

                    #10
                    Originally posted by korbimotors View Post
                    Ja moro taas,
                    Mistähän tuo nyt ilmoittelee kun tasakaasulla ajettaessa esim. 89-90km/h tuo auto ns. nykii muttei sähköisesti. Kierroksetkin nousee ja laskee edestakaisin tasakasulla ajettaessa ja siitä johtuen auto tekee sellaista soutavaa nykimistä.
                    Autosta on ajan saatossa vähän vuotanut laatikosta öljyä niin voisko tuo nykiminen johtua liian vähäisistä laatikko öljyistä?
                    Pienemmissä kaunki nopeuksissa en ole niin selvästi huomannut tuota kierrosten hummaamista ja soutamista mitä kovemmissa vauhdeissa.
                    Kaasuun reagoi todella hyvin ja kiihtyy hyvin ja kulkee hyvin ja vaihtaa myös pehmeästi vaiheet kun lähtee vaikka rajumminkin kiihdyttämään.

                    Tossa ohjeet laatikkoöljyjen vaihtoon:

                    The X5 4.4 transmission holds a total of 9L. BMW says the fluid never needs to be replaced but for all we know they might consider 100k the life of a


                    Kuvista löytyy täyttö/ tarkistusplugin ja tyhjennysplugin paikat.

                    Mulla oli kanssa kierroslukumittarin viisarin verran pykältämistä juuri 80- 90 km/h- vauhdissa, vaihdatin öljyt ja suodattimen niin eipä ole pykällellyt enää.
                    W201 2,5D
                    W123 280ce
                    E21 316
                    ex-E60 530ia
                    ex-E53 4,4i
                    ex-E39 523i
                    ex-E34 520ia
                    ex-E21 318i

                    Comment

                    • korbimotors
                      Bimmer Rookie
                      • Oct 2012
                      • 195
                      • Salla

                      #11
                      Originally posted by Timelord View Post
                      Tossa ohjeet laatikkoöljyjen vaihtoon:

                      The X5 4.4 transmission holds a total of 9L. BMW says the fluid never needs to be replaced but for all we know they might consider 100k the life of a


                      Kuvista löytyy täyttö/ tarkistusplugin ja tyhjennysplugin paikat.

                      Mulla oli kanssa kierroslukumittarin viisarin verran pykältämistä juuri 80- 90 km/h- vauhdissa, vaihdatin öljyt ja suodattimen niin eipä ole pykällellyt enää.
                      Kiitokset timelordille linkistä. Ens viikolla vaihtuu suodatin ja öljyt. Uskon että tulee tällä kuntoon vaikkei nyt mitään tosi tosi vakavaa vielä olekkaan. Tuleepahan samalla vaihdettua uusi tiiviste niin ei vuoda enään uudet öljyt pois.

                      Comment

                      • Rado
                        Bimmer Fanatic
                        • Feb 2006
                        • 716

                        #12
                        Toivotaan että tulee öljyhuollolla kuntoon, mut jotenkin tuntuis liian helpolta jos vasta oireiden ilmettyä joutuis tekee öljynvaihdon..
                        Tietty jos esim. suodatin tukossa lievästi voisi tuo auttaa. Jos taas pinnat jo kuluneet niin voi jopa huonontaa askin toimintaa..
                        Miksi muuten näin että vanhoilla "paskaöljyillä" aski pitää paremmin ? Metallihiukkasia öljynseassa vai mikä juoni tuossa on ?

                        Comment

                        • Surina
                          Bimmer Fanatic
                          • Mar 2005
                          • 222
                          • Lohja

                          #13
                          Onko ylisuuret renkaat, turbaani ei lukitu ? -> http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=273392
                          x53

                          Comment

                          • korbimotors
                            Bimmer Rookie
                            • Oct 2012
                            • 195
                            • Salla

                            #14
                            Originally posted by Surina View Post
                            Onko ylisuuret renkaat, turbaani ei lukitu ? -> http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=273392
                            265-65-17 renkaat on nyt alla että en osaa sanoa onko nuo liian isot ??

                            Comment

                            • _chris_
                              Bimmer Fanatic
                              • Aug 2003
                              • 442
                              • Nokia

                              #15
                              Originally posted by korbimotors View Post
                              265-65-17 renkaat on nyt alla että en osaa sanoa onko nuo liian isot ??
                              No onhan nuo reilut 5% suosituskokoa suuremmat. En tosin tiedä riittääkö tuo sekoittamaan vaihteiston toimintaa...
                              BMW E31 850 CSi -93, BMW E38 735i -96
                              Ex: Land Rover D4 SDV6 HSE -12, VW Touareg Hybrid -10, Land Rover D4 3.0 TDV6 HSE -10, BMW E53 X5 3.0dA -04, BMW E39 530dAT -00, Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited -98, BMW E34 525i -91

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎