Announcement

Collapse
No announcement yet.

bmx x3 hiukkassuodatin

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • mikok
    Newbiemmer
    • Aug 2010
    • 10
    • ristiina

    bmx x3 hiukkassuodatin

    Ongelmana on -06 vm 2.0 dieselin hiukkassuodatin. Autolla on ajettu n 190 tkm ja suodatin on oireillut ja pitkään ja on pesty jo pari kertaa. Nyt se meni tukkeeseen niin pahasti että putki pamahti irti katin jäkeisestä liitoksesta. Auto on ollut pajalla jo reilut kaksi viikkoa ja ainuana vaihtoehtona on uusi pönttö. Ongelmaksi on muodostunut että he eivät suostu laittamaan kuin alkuperäisen pömpelin ja sitä ei tunnu löytyvän mistään. Outoa että muka alkuperäisvaraosaa ei muka ole missään.

    Eli liikkuuku markkinoilla hyvää tarvike versiota ja mistä semmuisen voisi tilata. Googlella löytyy ainoastaan joku osasuora.fi. Jotenkin outoa että ei misttän muualta ole tullut vastaan...

    Onko esim jollain foorumilaisella reittejä johonkin tai onko asiassa jotain porsaan reikää, esim suodattimen poisto tai huijaus jotenkin. Kyseisessä autossa juttu on ns lisävaruste. Eli autoa on tuotu markkinoille tämän paskan kera että ilman.

    Kaikki vinkit on tervetulleita. kiitos.
  • bemu2000
    Bimmer Enthusiast
    • Jul 2003
    • 17799
    • Jämsä

    #2
    Onko tarkistettu ettei moottori käy liian viileänä? DPF menee äkkiä tukkoon, jos termarit on paskana.
    TA-Technix alustasarjat ja Japan Racing vanteet uudesta nettikaupasta!
    Vanteet edullisesti
    Nostureita ja rengaskoneita

    Comment

    • Kissvesala
      Moderator
      • Jun 2010
      • 3110
      • Liminka

      #3
      Originally posted by mikok View Post
      Ongelmana on -06 vm 2.0 dieselin hiukkassuodatin. Autolla on ajettu n 190 tkm ja suodatin on oireillut ja pitkään ja on pesty jo pari kertaa. Nyt se meni tukkeeseen niin pahasti että putki pamahti irti katin jäkeisestä liitoksesta. Auto on ollut pajalla jo reilut kaksi viikkoa ja ainuana vaihtoehtona on uusi pönttö. Ongelmaksi on muodostunut että he eivät suostu laittamaan kuin alkuperäisen pömpelin ja sitä ei tunnu löytyvän mistään. Outoa että muka alkuperäisvaraosaa ei muka ole missään.

      Eli liikkuuku markkinoilla hyvää tarvike versiota ja mistä semmuisen voisi tilata. Googlella löytyy ainoastaan joku osasuora.fi. Jotenkin outoa että ei misttän muualta ole tullut vastaan...

      Onko esim jollain foorumilaisella reittejä johonkin tai onko asiassa jotain porsaan reikää, esim suodattimen poisto tai huijaus jotenkin. Kyseisessä autossa juttu on ns lisävaruste. Eli autoa on tuotu markkinoille tämän paskan kera että ilman.

      Kaikki vinkit on tervetulleita. kiitos.
      Vikakoodinluku, Livedata, Koodaus, Päivitykset, Retrofitit, Tehonlisäykset AJ Performance optimoinneilla. Virallinen XHP vaihteistosoftien jälleenmyynti
      Kissvesala.fi
      Priva tai o443424479

      Comment

      • 30Puimurisd
        Bimmer Rookie
        • Jan 2013
        • 54
        • Vantaa

        #4
        dpf poisto


        tuommoinen löytyi googlella.
        Minulla oli ainakin termareita rikki, kun meni filtteri tukkoon. Ei totaalisen rikki, mutta riittävästi.

        Comment

        • Mikhou
          BTCF Member
          • May 2009
          • 327
          • Lahti

          #5
          Kokemuksia chiptuning.fi pajasta,
          oma e87 120d meni DPF tukkoon (ajettu oli n 180tkm)
          termarit oli huonot. Talvella ihmettelin kun ei lämmintä tullut millään kabiiniin, samalla viikolla kuin piti termareita mennä vaihdattamaan
          ajossa alkoi herjaamaan, ei lähtenyt koodaamalla "pakkopoltto päälle".

          vaihtoehtoina, uusi pönttö (maksaa paljon)

          Löysin chiptuning firman, jossa parin päivän varoitusajalla onnistui;

          - Pönttö irti, auki ja tyhjäksi
          - Pönttö kiinni ja takaisin paikoilleen
          - Auton ohjelmointi.

          Tehoa nyt autossa 199,6hp ja vääntö 455N.
          Reilusti halvempi kuin uusi pönttö, ja ongelmaa ei tartte enää miettiä !

          Suosittelen !

          EDIT:
          Kun pönttö meni tukkoon ja auto siitä herjasi, ei antanut kiertää yli 3500rpm.
          EDIT2:
          Eihän turbolle tullut vaurioita, kun ei pakokaasut pääse pöntön läpi ja siksi pamahtanu putki poikki ? / kaasu mennyt väärän suuntaan takaisin turbolle ?
          Last edited by Mikhou; 18-08-2013, 10:52.
          E53 X3 3.0sd -07

          ex:
          E87 120d -06
          E46 m3 -01
          E39 535i -98
          E36 318 cabriolet -96

          Comment

          • mikok
            Newbiemmer
            • Aug 2010
            • 10
            • ristiina

            #6
            Sitä itsekkin mietin. En kyllä usko. Sen jälkeen kun putki irtosi oli vetoja ihan mukavasti. Juu ei tuokaan kietänyt juuri tuon enempää ku pönttö oli tukkeessa. Oltiin hölmöjä kun ajettiin autolla liian pitkään vaikka se oli laiska kun mikä. Mutta huoltamolle oli pitkä jono ja ei tullut tilanteen vakavuus mieleen ja autoa tarvittin.

            Lämmöistä on vaikea sanoa, ainakin mittari näyttä järkeviä ja lämmin se on ollut... Näkeekö antureiden arvot testerillä?

            Eli voisko tuolla pajalla poistaa koko hiivatin pöntön ja ohjelmoida veheen siten että katsastuksessa ym ei tule ongelmia? Se ois asiaa jos näin nio tuonne se pitää kiikuttaa...

            Jotenkin nuo ebayn pöntöt haiskahtaa. On kuitenkin kolme kertaa halvemmat kuin orkkis. Onko joku noita kokeillut?

            Comment

            • Mikhou
              BTCF Member
              • May 2009
              • 327
              • Lahti

              #7
              Ei siihen testeriä tartte,

              Sieltä salavalikosta näkee jäähdytysnesteen lämmöt ja muuta, vinkkejä löytyy muualta täältä foorumilta. Taikka tästä



              Jotta se DPF poltto käynnistyisi, lämmöt muistaakseni pitäisi olla 75C tai enemmän, jotain rajoituksia myös kierroslukuun / nopeuteen. Mutta varmaksi en sano muuta kuin jäähdytinnesteenlämmöt.

              Chiptuning tekee tuota, pönttö irti -> rälläkällä tehdään luukku ja auki -> sisuskalut ulos -> pönttö hitsaamalla luukku kiinni -> asennus -> ohjelmointi.

              Mulle ainakin ohjelmoitiin, että auto luulee, että sitä DPF pönttöä ei siellä edes enää ole = ei yritä käynnistää sitä polttotapahtumaa edes.

              Katsastettu myös, ei ongelmia. Sitä mitä se DPF suodattaa, ei mitenkään mitata leimalla. Tummempaa savua tulee putkesta ulos, mutta sepä ei mitään haittaa.
              E53 X3 3.0sd -07

              ex:
              E87 120d -06
              E46 m3 -01
              E39 535i -98
              E36 318 cabriolet -96

              Comment

              • Juhta
                Newbiemmer
                • Jan 2007
                • 2
                • Kymenlaakso

                #8
                Mikähän noiden DPF:ien kestoikä nyt sitten maksimissaan on. Omassa E83 LCI -08 2.0d:ssä on tietääkseni alkuperäinen pönttö ja mittarissa 287tkm ...
                *BMW X5 30d (F15)*BMW 520d (F11)*Smart Fortwo (W450)*

                Comment

                • Rado
                  Bimmer Fanatic
                  • Feb 2006
                  • 716

                  #9
                  Pitkän matkan ajoa saattaa kestää jopa yli 300tkm, varsinkin jos koneen säädöt sekä pöntön poltot kohdillaan.
                  Sit kun alkaa olemaan täynnä karstaa, ei auta pesukaan. Pitää uusia tai ohittaa kokonaan.

                  Comment

                  • ceebbari
                    Bimmer Rookie
                    • Oct 2016
                    • 49
                    • Helsinki / Finland

                    #10
                    Pääseeköhän tuota dpf:n tilaa katsomaan jollain?
                    Omani ostin juuri liikkeestä ja huomasin kanssa lämpöjen nousevan max 69 asteeseen. Tietoa kun ei ole kuinka paljon tuolla on risana jo ajettu, niin olisi kiva saada tietää onko pönttö jo ihan tukossa. Kulkuja kyllä vielä löytyy.
                    Liike korjaa kyllä termarit mutta tuskin vaihtaa dpf:ää "varmuuden vuoksi"
                    X3 E83 M47/T2
                    209hv / 437Nm

                    Comment

                    • chevy55
                      Bimmer Fanatic
                      • Sep 2013
                      • 275
                      • Vesilahti

                      #11
                      Ainakin INPAlla näkee, jos pakoputken vastapaine alkaa olla yli raja-arvojen. Arvaa, mistä tiedän ;-)

                      Taitaa olla hiukkassuodattimen tyhjennys ja moottorin ohjelmointi edessä. Eikös ne hoidu kätevästi samalla pajakeikalla :-)

                      Comment

                      • HTK12
                        BTCF Member
                        • Jul 2011
                        • 10941
                        • Joensuu

                        #12
                        Originally posted by ceebbari View Post
                        Pääseeköhän tuota dpf:n tilaa katsomaan jollain?
                        Omani ostin juuri liikkeestä ja huomasin kanssa lämpöjen nousevan max 69 asteeseen. Tietoa kun ei ole kuinka paljon tuolla on risana jo ajettu, niin olisi kiva saada tietää onko pönttö jo ihan tukossa. Kulkuja kyllä vielä löytyy.
                        Liike korjaa kyllä termarit mutta tuskin vaihtaa dpf:ää "varmuuden vuoksi"
                        Kun termarit on kunnossa, niin kannattaa vilkaista miltä ne vastapaineet näyttää. Mikäli ovat koholla, niin mahdollisten vikakoodien nollaus ja polttopyyntöä. Sitten vaan ajamaan ja katsomaan, että poltto onnistuu. Voi vaatia koodien nollailua, että polltto onnistuu kunnolla, jos on pitempään ollut liian matalat lämmöt. Joku paikallinen foorumilainen voi auttaa asiassa.
                        e39 540iA E85

                        Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
                        Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
                        Retrofit ym. koodaukset (BMW)
                        Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
                        INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
                        Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

                        Comment

                        • ceebbari
                          Bimmer Rookie
                          • Oct 2016
                          • 49
                          • Helsinki / Finland

                          #13
                          Termarit uusittu ja auto toimii taas. Pitääpä testauttaa nuo paineet vielä jollain..
                          X3 E83 M47/T2
                          209hv / 437Nm

                          Comment

                          • chevy55
                            Bimmer Fanatic
                            • Sep 2013
                            • 275
                            • Vesilahti

                            #14
                            Millä tuon polttopyynnön saa aikaiseksi? Omassa autossa vastapaineet on jo koholla, ehkä viallisen kaasuläppäkotelon vuoksi. Kun kotelo vaihdetaan, pitäisi kokeilla pakkopolttoa, josko dpf vielä avautuisi.

                            Comment

                            • HTK12
                              BTCF Member
                              • Jul 2011
                              • 10941
                              • Joensuu

                              #15
                              Originally posted by chevy55 View Post
                              Millä tuon polttopyynnön saa aikaiseksi? Omassa autossa vastapaineet on jo koholla, ehkä viallisen kaasuläppäkotelon vuoksi. Kun kotelo vaihdetaan, pitäisi kokeilla pakkopolttoa, josko dpf vielä avautuisi.
                              DIS/ISTA/Tool32 ja monilla muillakin testereillä. INPA:lla se ei muistaakseni onnistu.
                              e39 540iA E85

                              Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
                              Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
                              Retrofit ym. koodaukset (BMW)
                              Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
                              INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
                              Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎