Announcement

Collapse
No announcement yet.

X5 4.4i rutisee/rätisee käynnistäessä

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • BMWE39
    Bimmer Rookie
    • Jul 2004
    • 134

    #16
    Originally posted by Cell View Post
    Jako voi hypätä ainakin pykälän ilman että tulee mitään vahinkoa, Supan tapaan en ole tavannut yhtäkään jossa lisähommia olisi tullut. Hypänneitä jakoja on kyllä tullut nähtyä, jopa pitkään rikkinäisellä laahaimella ajettuja.
    No, on se uskottava, kun useamman asiantuntijan voimin vakuutellaan, että kaksi venttiiliä vääntyi omasta moottorista ihan itsekseen, eikä hypänneellä jaolla ollut vaikutusta.
    Ja pitää muistaa vaimolle sanoa, ettei enää polje, etenkään pihassa peruuttaessaan, konetta ihan hullun lailla.

    Jokainen tekee omalleen, niinkuin tahtoo, anteeksi puuttumiseni koko asiaan.

    Comment

    • Rado
      Bimmer Fanatic
      • Feb 2006
      • 716

      #17
      Muistakaa. Täällä ei sovi päteä, tai saa heti haukut niskaansa. Välillä siihen riittää ihan yritys neuvoa / säästää

      Comment

      • jannmann
        Bimmer Enthusiast
        • Feb 2003
        • 5856
        • Joccis City

        #18
        Originally posted by Supa View Post
        Yhtään tapausta en ole joutunut laittamaan missä jako olisi hypännyt että olisi tullut tuhoa venttiileihin tai mäntiin.
        Tokihan kaiken rikki saa jos polkee paskana olevaa konetta mutta normaalisti ajamalla pelkästään keskilaahain rikkinäisenä, ei jako hyppää kovinkaan herkästi.
        Ja kun vaihtaa kaikki osat ei yllätyksiä yleensä tule.
        Tänään katselin kaverin korjaamolla yhtä 4,4 konetta jossa jakopään laahain oli aivan paskana ja ketju syönyt kampuran päästä rattaan ihan soiroksi. Siinä koneessa oli mukavasti kaikissa männissä venttiilin jäljet. Tähän se meno oli sitten jo päättynytkin. Kaikki 32 naulaa solmussa.
        Toki normaali kaveri varmasti olisi jo äänestä päätellyt että jotain on todella pahasti pielessä. Tiedä kuinka pitkään sillä oli vedetty laahaimet paskana. Oma veikkaus on että todella pitkään. Kampuran rattaan paksuudesta oli jäljellä n. puolet ja hampaiden kärjet oli poissa.
        Aprilia RSV4

        Comment

        • Timelord
          Bimmer Fanatic
          • Jan 2010
          • 504
          • Loimaa

          #19
          Originally posted by Supa View Post
          Vanokset rallattaa kylmäkäynnistyksessä ja kuumana käynnissä jos ovat pahasti kuluneet, eivät aiheuta ongelmaa mutta vaihtamalla vaikka samalla kun tekee jakopäärempan, saa hiljaisen. Yksiköt noin 250e/kpl ja 2kpl menee.

          Voi kun olis tuon hinnan tienny kun omastani jakopää oli työn alla 2011. Silloin halvimman mitä löysin oli melkein tuplahinta per kpl. Jäi vaihtamatta vanokset.
          Kyllähän ne kylmänä joskus rutisee ja lämpimänä se perus rouskutus mutta jos ei sen kummenpaa haittaa ole niin saa mun puolestani olla tollanen...
          W201 2,5D
          W123 280ce
          E21 316
          ex-E60 530ia
          ex-E53 4,4i
          ex-E39 523i
          ex-E34 520ia
          ex-E21 318i

          Comment

          • Rado
            Bimmer Fanatic
            • Feb 2006
            • 716

            #20
            Kertokaa nyt vielä mikä niissä Vanoksissa sen äänen tekee ja mikä noiden virka on ? Onko vain 4.4 koneissa ?

            Comment

            • Timelord
              Bimmer Fanatic
              • Jan 2010
              • 504
              • Loimaa

              #21
              Originally posted by Rado View Post
              Kertokaa nyt vielä mikä niissä Vanoksissa sen äänen tekee ja mikä noiden virka on ? Onko vain 4.4 koneissa ?
              Koskee kaikkia vanoksellisia moottoreita. Jonkin sortin hammaspyörät kai siellä kilisee, kolisee, rätisee sun muuta.
              Nämät kai sen rätinän aiheuttaa, tai niiden paskoontuminen:



              Onkos joku muuten jo M62:een tilannut ja korjannut omansa?
              W201 2,5D
              W123 280ce
              E21 316
              ex-E60 530ia
              ex-E53 4,4i
              ex-E39 523i
              ex-E34 520ia
              ex-E21 318i

              Comment

              • Rado
                Bimmer Fanatic
                • Feb 2006
                • 716

                #22
                Onko Vanoksia vain bensakoneissa & mikä niiden tehtävä on ?

                Comment

                • jannmann
                  Bimmer Enthusiast
                  • Feb 2003
                  • 5856
                  • Joccis City

                  #23
                  Originally posted by Rado View Post
                  Onko Vanoksia vain bensakoneissa & mikä niiden tehtävä on ?
                  2006 vuodesta BTCF:n foorumilla ja et ole koskaan kuullut vanoksesta?:think
                  Kokeiles vaikka lyödä googleen "vanos"
                  Aprilia RSV4

                  Comment

                  • Cell
                    Bimmer Enthusiast
                    • Jun 2004
                    • 7037
                    • Uusikaupunki

                    #24
                    Originally posted by BMWE39 View Post
                    No, on se uskottava, kun useamman asiantuntijan voimin vakuutellaan, että kaksi venttiiliä vääntyi omasta moottorista ihan itsekseen, eikä hypänneellä jaolla ollut vaikutusta.
                    Ja pitää muistaa vaimolle sanoa, ettei enää polje, etenkään pihassa peruuttaessaan, konetta ihan hullun lailla.

                    Jokainen tekee omalleen, niinkuin tahtoo, anteeksi puuttumiseni koko asiaan.
                    Ei tartte vetää hernettä nenään. Tuo vain on todella harvinaista kun se kone pyörii vielä hypättyään yhden pykälän, käy kyllä räkäisesti. Enemmän se voi hypätä vasta jos käynnistelee useamman kerran lisää, tai ketju on syönyt/rikkonut kokonaan alemman jakopäänkopan ketjuohjurin, joka voi sitten mennä ketjun väliin ja aiheuttaa esim. jannmannin havaitsemaa tuhoa. Se vain vaatii reilusti ajamista ennen kuin hajoaa, nilkuttavalla kulkineella.

                    Ajoissa tekeminenkin on vähän siinä ja tässä, se voi kestää ihan hyvin vielä vuosiakin eikä uudet osat ole mitenkään parempaa designia, ihan samanlaisia kun vanhatkin olivat uutena. Sen takia mun mielestä tuo menee ylihuoltamiseksi.
                    325i -08
                    i3 REx -17
                    M5 -98 Imolarot
                    535i -90 N/A project (maatumassa)

                    Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

                    Comment

                    • _nixu_
                      Bimmer Enthusiast
                      • Feb 2006
                      • 8972
                      • Kellokoski

                      #25
                      Originally posted by BMWE39 View Post
                      Jos olisi apulaite, niin rallattelisi, kuten tuossa videossa, muulloinkin kuin käynnistyksen yhteydessä?

                      Jakopäärempalle on olemassa kaksi ajankohtaa; ajoissa ja myöhään. Hinnassa on jonkin verran eroa. Itse teetin E46:een ns myöhään, vaikka mittarissa oli vasta 140tkm.

                      Arvailuahan tämä toki on näkemättä ja kuulematta.
                      Originally posted by BMWE39 View Post
                      No, on se uskottava, kun useamman asiantuntijan voimin vakuutellaan, että kaksi venttiiliä vääntyi omasta moottorista ihan itsekseen, eikä hypänneellä jaolla ollut vaikutusta.
                      Ja pitää muistaa vaimolle sanoa, ettei enää polje, etenkään pihassa peruuttaessaan, konetta ihan hullun lailla.

                      Jokainen tekee omalleen, niinkuin tahtoo, anteeksi puuttumiseni koko asiaan.
                      Puhutko edelleen tuosta E46:sta?

                      Niissä ei ole tainnut juuri M62TU koneita esiintyä.. Mistä tässä ketjussa on puhe :think
                      E39 530i M-Sport & G08 iX3 M-Sport

                      Auto Ruotsista - Privalla lisätietoja

                      Comment

                      • maikolinbemari
                        Bimmer Rookie
                        • Aug 2013
                        • 43
                        • Finland

                        #26
                        Öö, tota..
                        Korreloiko ajotapa suoraan jakopääongelmiin, laahaimien kulumisiin jne. mistä tässä nyt ollaan keskusteltu.

                        Eli normaali/rauhallinen ajotyyli vs. yleisesti jatkuva reippaampi poljenta?
                        Vai tekeekö kilometrit ja aika tehtävänsä ajoi miten ajoi? :think

                        Comment

                        • Timelord
                          Bimmer Fanatic
                          • Jan 2010
                          • 504
                          • Loimaa

                          #27
                          Originally posted by maikolinbemari View Post
                          Öö, tota..
                          Korreloiko ajotapa suoraan jakopääongelmiin, laahaimien kulumisiin jne. mistä tässä nyt ollaan keskusteltu.

                          Eli normaali/rauhallinen ajotyyli vs. yleisesti jatkuva reippaampi poljenta?
                          Vai tekeekö kilometrit ja aika tehtävänsä ajoi miten ajoi? :think

                          Väittäisin että aika ja sitä kautta muovin haurastuminen yhdistettynä kuluneeseen ketjun kiristimeen saa aikaan pyörteen lompakossa...:think
                          W201 2,5D
                          W123 280ce
                          E21 316
                          ex-E60 530ia
                          ex-E53 4,4i
                          ex-E39 523i
                          ex-E34 520ia
                          ex-E21 318i

                          Comment

                          • Cell
                            Bimmer Enthusiast
                            • Jun 2004
                            • 7037
                            • Uusikaupunki

                            #28
                            Muovin haurastuminen tosiaan, ne vanhat menee ihan pieneksi muruksi ilman mitään voimaa. Hajoaminen on edessä vaikka kaikki olisi ehjääkin siihen asti, eikä ajotavalla ole mitään merkitystä.

                            Startissa menee lähes poikkeuksetta, mutta niin on käynyt pari kertaa että hajonneen laahaimen palaset ovat kiilautuneet johonkin väliin ja meteli alkaa vasta niiden lenneltyä ajossa pois. Toisella noista tapauksista oli jopa ajettu viikkoja ihmetellen käyntivikaa, laahaimen pala oli kiilautunut jakopään koppaa vasten pitäen koneen äänettömänä
                            325i -08
                            i3 REx -17
                            M5 -98 Imolarot
                            535i -90 N/A project (maatumassa)

                            Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

                            Comment

                            Working...
                            X
                            😀
                            🥰
                            🤢
                            😎
                            😡
                            👍
                            👎