Announcement

Collapse
No announcement yet.

Z4:n osto edessä

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Rampesteri
    Newbiemmer
    • Oct 2014
    • 8
    • Rauma

    Z4:n osto edessä

    Elikkäs tuo kun nettiautossa myynnissä olis kiikarissa. Koeajettu ja laatikko tuntuu kauheen löysältä kun polkasee kunnolla. Nostaa kierroksia rajusti ennen kuin mitään oikeestaan tapahtuu. Ei siis mikään hätäinen kickdouni. Onko normaalia? Ei väliä onko sport asetus päällä vai ei.
    Onko muuten kellään kokemuksia juuri tästä myynnissä olevasta autosta?

  • rizzo
    Bimmer Enthusiast
    • Jun 2007
    • 5415
    • Oulu

    #2
    Originally posted by Rampesteri View Post
    Elikkäs tuo kun nettiautossa myynnissä olis kiikarissa. Koeajettu ja laatikko tuntuu kauheen löysältä kun polkasee kunnolla. Nostaa kierroksia rajusti ennen kuin mitään oikeestaan tapahtuu. Ei siis mikään hätäinen kickdouni. Onko normaalia? Ei väliä onko sport asetus päällä vai ei.
    Onko muuten kellään kokemuksia juuri tästä myynnissä olevasta autosta?

    http://www.nettiauto.com/bmw/z4/6978984
    http://www.btcf.fi/forum/member.php?u=70995 Raispen entinen auto. Mitä minä katselin ulkoisesti viime vuoden puolella niin olihan se viimeisen päälle kesäauto. En ole ajanut niin muuten en osaa sanoa mutta melkoinen viive yleensä kickdownissa on mitä bensa+autom. kutoskoneisilla olen ajanut (toki ne vanhempia).

    Comment

    • biglimited
      Bimmer Enthusiast
      • Nov 2006
      • 1519
      • Turku

      #3
      Toista samanlaista Vaasassa koittaneena, vaihteisto oli ihan ok mielestäni.. 265hp kevyessä tuntui sopivan ripeältä. Steppiä ei voi verrata uudempiin esim dsg-laatikoihin. Onhan se ns vanhaa tekniikkaa jo nykypäivänä
      Deutchland uber alles!

      Comment

      • Raispe
        Bimmer Rookie
        • Jul 2012
        • 181
        • Oulu

        #4
        Minun vanha autoni. 👍 Vanha tekniikka yhdistettynä vanhaan vaihdelaatikkoon ei ole ollenkaan samanlainen, kuin uudemmat vaihteistot + moottorit. Hyvä auto, mutta nykyiselle opiskelijalle kallis ylläpidettävä. Tietoa saa aina kysymällä.
        Nykyiset:
        Bmw F10 520dA M-sport -11vm
        Vw Polo 1.4 -07vm
        Mb 190D 2.5 -87vm

        Ex:
        Paljon.

        Comment

        • ripatsu
          Bimmer Rookie
          • Jul 2012
          • 144
          • Suomi Finland

          #5
          Vaikea sanoa, mikä on "normaali" viive. Mutta kyllä sitä viivettä esim. Turbo Porsche Cayennessakin on ihan törkeesti, vaikka siellä se 450-500 heppaa onkin konepellin alla. Ja viivettä on myös zetoissa.

          Comment

          • Antti O
            Bimmer Enthusiast
            • May 2005
            • 6904
            • N/A

            #6
            Olen ajanut noita ton ikäluokan momentinmuunnin automaatteja ja kyllähän ne melko kuminauhamaisia ja saa hetken odotella kun kaasun painaa pohjaan. Mielestäni zetaan kuuluu manuaali. Omassa yksilössäni on todella tarkka vaihteensiirto ja herkkä kytkin, en näkisi sinänsä ongelmaksi ajaa ruuhkissakaan. Toki nämä on makuasioita, toiset vaan tykkää enempi automaateista. Uudemmissa Z4 (E89) tietääkseni on noita kaksoiskytkinlaatikoita, ne vaihtaa jo aika sähäkästi.
            Last edited by Antti O; 07-04-2015, 12:25.

            Comment

            • Ozie
              Bimmer Rookie
              • May 2012
              • 98
              • Espoo

              #7
              Originally posted by Antti O View Post
              Olen ajanut noita ton ikäluokan momentinmuunnin automaatteja ja kyllähän ne melko kuminauhamaisia ja saa hetken odotella kun kaasun painaa pohjaan. Mielestäni zetaan kuuluu manuaali. Omassa yksilössäni on todella tarkka vaihteensiirto ja herkkä kytkin, en näkisi sinänsä ongelmaksi ajaa ruuhkissakaan. Toki nämä on makuasioita, toiset vaan tykkää enempi automaateista. Uudemmissa Z4 (E89) tietääkseni on noita kaksoiskytkinlaatikoita, ne vaihtaa jo aika sähäkästi.
              Sdrive35is mallia saa vaan DCT:llä ja sdrive35i:ssä tuo DCT laatikko maksaa n. 2300e manuaalia enemmän. Muissa ei ole tuota tuplakytkinlaatikkoa. Tuo DCT vaihtaa pirun nopeasti vaihteita. Ainoastaan viiveitä on kun vaihtaa esim. Pakilta eteenpäin. Toinen viivettä aiheuttava on varsinkin comfort asetuksilla motarilla jos painaa yhtäkkiä kaasun pohjaan, jolloin laatikko vaihtaa 7 -> 3 vaihteelle tms. Itse käytän läpysköjä millä vaihdan muutaman vaihteen pienemmälle ja sitten kaasua pohjaan jolloin taas lähdetään vauhdilla.

              Comment

              • Raispe
                Bimmer Rookie
                • Jul 2012
                • 181
                • Oulu

                #8
                Tuossakin laitoin mukaan alkuperäisen ratin, jossa oli vaihdeläpät. En kyllä suosittele sitä laittamaan paikoilleen, koska laatikko on oikeasti on vanha. Mielummin ajaa tuolla Z4M:än ratilla. 👍 Omassa käytössä tuota on huollettu hyvin, mutta tietenkin jotain on saattanut jäädä tekemättä. Öljyt olen vaihdellu noin 6000-8000km välein. Vesipumppu ja flektikin on uusia.
                Nykyiset:
                Bmw F10 520dA M-sport -11vm
                Vw Polo 1.4 -07vm
                Mb 190D 2.5 -87vm

                Ex:
                Paljon.

                Comment

                • Sampsa
                  Bimmer Rookie
                  • May 2004
                  • 46

                  #9
                  Tässäpä keskustelu, minkä takia omat alkuperäiset suunnitelmat Z4 Coupesta lopulta päätyivät Z4M Coupeen eli manuaali oli saatava
                  2006 E86 Z4M Coupe

                  Comment

                  Working...
                  X
                  😀
                  🥰
                  🤢
                  😎
                  😡
                  👍
                  👎