Announcement

Collapse
No announcement yet.

Z4 äänimaailma

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Lyppe
    Newbiemmer
    • Sep 2015
    • 8
    • Nokia

Z4 äänimaailma

Kävin tuossa koeajamassa e85 Z4:n (en ole moisilla paljoa ajellut...) kun on alkanut hankinta kiinnostaa. Muuten auto meni kuin unelma, mutta... takapäästä kuului omasta mielestäni aika kova matalataajuinen ääni joka vähän otti korvaan. Ääni alkoi kuulua n. 50 kmh vauhdista eteenpäin eikä juuri koventunut vaikka vauhti nousikin, kadoten taas vauhdin laskiessa alle viidenkympin.
    Autossa on madallettu alusta ja 265-leveät michelin takarenkaat, jotka olivat aika lailla "vinossa" johtuen alustasarjasta. Myyjä sanoi että ääni tulee renkaista mikä on kyllä ihan mahdollista. Etupäästä taas ei kuulunut mitään, mutta eturenkaathan ovatkin jossain kaukana horisontissa...

Kysymys: Onko nämä zetat yleensä millaisia ääniltään? takafillarithan ovat melkein takapuolen alla, joten kyllähän sieltä kaikkea voi kuulua... Omasta mielestäni takapään äänet olivat kyllä aika kovat, en ole tuollaisiin yleensä bemareissa tottunut. Ekana tuli mieleen kardaani/peräosasto, pyöränlaakerit tuskin koska mutkitellessa ääni ei muuttunut yhtään.

E85 Z4 3,0i
    ex- F11 520da
  • hezu
    Bimmer Rookie
    • Aug 2007
    • 54

Jaa-a. Riippuu varmaan, mihin vertaa. Rengasmelua on ainakin minulla tavallista perhesedania enemman. Tieda sitten johtuuko se noista Bauerin renkaista vai siita, etta nuo renkaat ovat tavallista leveammatkin (mulla takana 255). Ajattelin seuraavina kumeina koittaa 67 desibelin kumeja. Ainakin Dunlop tarjoaa niita.

Sita en kylla allekirjoita, etta melu tulisi erityisesti takaa.
    sigpic
    Exät:
    1975 BMW 1502 E114
    2008 BMW Z4 Coupe E86
    Nykyiset:
    2007 BMW M Coupe E86
    2021 BMW X5 45e G05

Comment

• Antti O
      Bimmer Enthusiast
      • May 2005
      • 6936
      • N/A

Minulla Z4 rengasmetelistä selvästi suurin osa tuli takanta ja se oli varsinkin näin kylminä päivinä mitä vähän ajoin todella kova yhdistettynä Suomen karkeisiin teihin, kuumana kesäpäivänä katto kiinni ajaessa huomattavasti pienempi rengasmelu..Minulla se ei ainakaan jurnuttanut ylimääräsiä, rengasmeteliä ihan puhtaasti ja mitä kovempaa ajoi sitä kovempi meteli.
      255/35/18 takapyörät oem koko.

Comment

Working...
      X
      😀
      🥰
      🤢
      😎
      😡
      👍
      👎