Announcement

Collapse
No announcement yet.

Z3 V8 swap

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • CtD
    Bimmer Rookie
    • Jul 2013
    • 160
    • Urjala

    Z3 V8 swap

    Onko kukaan tutkinut onnistuuko suomessa V8:in kilpiin saaminen?

    Eli tietenkin jarrut, akseli pitää olla vähintään 2.8:in.Mutta 3.0 v8 ei tehojen puolesta ole ainakaan mahdoton. Mutta tuleeko joku päästö sääntö pystyyn? En ole vielä esim. konttorilta ehtinyt selvittää.
    Ja miksi v8, niin ei siitä enempää. Sen ymmärtää tai ei
  • Roito
    Bimmer Enthusiast
    • Jul 2009
    • 3921
    • Tavastila/Kotka

    #2
    Jos kuutiotilavuus, teho ja päästöt pysyy rajoissa, alustan ja jarrujen osat tarvittaessa sopiviksi niin äkkiseltään miksikäs ei :think

    Z3 saanut kuitenkin euro II päästöluokassa, ainakin roadsteria, coupe tuli -99.. valmistettu loppuvaiheessa myös 3l tekniikalla, M versiota myös 3,2l.. siitä en tiedä kelpaako tuo ämmä versio vertailuksi mutta tuo 3l malli pitäisi kelvata.
    BMW E70 X5 käyttismöhkö
    MB W639 Kummisetä

    Entisiä: E39= 5kpl E36= 2kpl E38= 1kpl E34= 4kpl E30= 2kpl E46= 1kpl E53= 1kpl M= 1kpl muut merkit= 18kpl kaksipyöräiset= 13kpl

    Comment

    • böntti
      Bimmer Enthusiast
      • Apr 2011
      • 2855
      • Tampere

      #3
      M-versio ei perinteisesti käy vertailuksi. Itse olen miettinyt että voinko käyttää -98 vuosimallin, M52B28, isoin ei-M siihen aikaan, auton vertailuautona noin vuoden -00 M5430B autoa?

      Ainakin tämä 6/1998 valmistettu m52B28 single vanos on EU2, 9/1998 tulleesta tuplavanoksellisesta en tiedä.
      -Koodaus, retrofitit, huollot, korjaukset, Tuikun softat, xHP dealer
      -Sähkövikojen selvittely & korjaus, myös hankalat hommat
      -Avaimet (E, F, G) sekä ajonestohommat (DME, DDE, EGS)
      -Käytetyt moottorinohjainlaitteet ja mittaristot yms

      -BmWiz Oy, puh 0400-176128. Soittaja on voittaja.

      Comment

      • Remotion
        Bimmer Enthusiast
        • Mar 2003
        • 15248
        • Ajamisen Iloa

        #4
        Kyllähän tommonen malmikasa menee sinne ihan laillisesti.
        Tietysti kai kaikki sentään oikeasti laittaa vähintään sen 4l vaikka papereissa oiskin 3.
        Z3 coupé individual

        F01, F02, F10, F11 takakäännön muoviosat
        E36 ilmanotot & Z3 ilmanotot

        Comment

        • Zoui
          Bimmer Enthusiast
          • Aug 2003
          • 6350
          • Tampere

          #5
          Japanintuonti Z3 aihioksi, kaikki vm.2000 tai vanhemmat on automaattisesti löysällä päästörajalla. Esimerkiksi enemmän ajettu 3.0l coupe automaattilaatikolla mistä lähtee tekemään.
          Elämä on pihakivestä.

          Comment

          • bemmeri
            Bimmer Enthusiast
            • Jul 2006
            • 4181

            #6
            Originally posted by Zoui View Post
            Japanintuonti Z3 aihioksi, kaikki vm.2000 tai vanhemmat on automaattisesti löysällä päästörajalla. Esimerkiksi enemmän ajettu 3.0l coupe automaattilaatikolla mistä lähtee tekemään.
            Muutamia 3l zetoja kattelin vin numerolla joku aika sitten jotka oli huutokaupassa, niin oli lisävarustelistalla EU3 exhaust emission, tms. varuste.
            Vai meneekö nousevan auringon maasta tuotavat aina tuohon löysempään luokkaan jotka rekisteröity ennen 2001, riippumatta onko lähtenyt korkeammalla luokalla tehtaalla? :think

            Miten tuo painoasia Japanin tuonneissa? M60/M62 kuitenkin painavampi kuin M52/M54 ja oon ollu käsityksessä että kokonaismassa Japanin tuonneissa pienempi.
            Pitäis kysyä tuossa Japseista bongatussa ketjussa, mutta millainen se Japanin rekisteriote on? Näkeekö siitä massat ja katsastuksessa ottavat siitä lukemat ja sen mukaan mennään, vai toimiiko sellainen jos autosta sattuu löytymään laatta jossa vaikkapa euroopan mallin oma- ja kokonaismassa?

            Jotenkin mielessä kaivelee yksi- ja kolmepaikkaiset autot joita Japanista tuotu (foorumeilta luettua jotain tarinaa katsastamisen vaikeudesta).
            Last edited by bemmeri; 02-09-2016, 10:10.
            EVERYTHING | WORKS

            Comment

            • BeamR
              BTCF Member
              • Jul 2007
              • 13363
              • Espoon takametsät

              #7
              Originally posted by bemmeri View Post
              Muutamia 3l zetoja kattelin vin numerolla joku aika sitten jotka oli huutokaupassa, niin oli lisävarustelistalla EU3 exhaust emission, tms. varuste.
              Vai meneekö nousevan auringon maasta tuotavat aina tuohon löysempään luokkaan jotka rekisteröity ennen 2001, riippumatta onko lähtenyt korkeammalla luokalla tehtaalla? :think

              Miten tuo painoasia Japanin tuonneissa? M60/M62 kuitenkin painavampi kuin M52/M54 ja oon ollu käsityksessä että kokonaismassa Japanin tuonneissa pienempi.
              Pitäis kysyä tuossa Japseista bongatussa ketjussa, mutta millainen se Japanin rekisteriote on? Näkeekö siitä massat ja katsastuksessa ottavat siitä lukemat ja sen mukaan mennään, vai toimiiko sellainen jos autosta sattuu löytymään laatta jossa vaikkapa euroopan mallin oma- ja kokonaismassa?

              Jotenkin mielessä kaivelee yksi- ja kolmepaikkaiset autot joita Japanista tuotu (foorumeilta luettua jotain tarinaa katsastamisen vaikeudesta).
              japanilaisia ei paljon kiinnosta EU-päästöt, vaikka ne lukisikin siellä tehtaan listassa. Vastaavuustodistus kertoo auton olevan EU-mallia vastaava, jos katsuria kiinnostaa.
              Sen verran on todettava, että japanin päästöt riittää vuoteen 1996 asti katsurille, eli ei tarvita erillistä päästötodistusta.

              Massojen kanssa on ongelmia lähinnä JDM-autoissa, ei bemareissa. Massatodistuksen saa ihan BMW Suomelta, jolloin auto rekisteröidään eu-massoilla. Japanin otteen massoilla ei ole mitään tekemistä suomalaisessa katsastuksessa jos massatodistus on olemassa.
              F46 Gran Tourer -20
              Boxster 2.5 -97

              Comment

              • Zoui
                Bimmer Enthusiast
                • Aug 2003
                • 6350
                • Tampere

                #8
                Kaikki japanintuonnit vm2000 ja alle on jälkikäteen ahdettavissa pelkällä konttorin päästötestillä, eli ovat siis löysemmän normin laitteita, oli varusteissa mitä tahansa.
                Elämä on pihakivestä.

                Comment

                • Micce///M
                  Bimmer Enthusiast
                  • Jun 2008
                  • 3552
                  • Hämeenlinna

                  #9
                  Mitäs eroa pikkukoneisilla roadstereilla oli isompiin korin suhteen? Eli siis käykö edes vertailumalliksi?

                  Comment

                  • icecold
                    Bimmer Enthusiast
                    • Dec 2009
                    • 2341
                    • 🌍

                    #10
                    Originally posted by Micce///M View Post
                    Mitäs eroa pikkukoneisilla roadstereilla oli isompiin korin suhteen? Eli siis käykö edes vertailumalliksi?
                    Käsittääkseni koko koppa eri, takapää leveämpi. :think

                    edit; siitä että käykö vertailumalliksi ei mulla ole tietoa.
                    Last edited by icecold; 03-09-2016, 20:36.

                    Comment

                    • rocroc
                      Bimmer Fanatic
                      • Jan 2003
                      • 573
                      • keminmaa

                      #11
                      Koppa on sama, zetassa takaloksut on irtotavaraa, ja ne on 6-pyttysissä leveämmät

                      Comment

                      • icecold
                        Bimmer Enthusiast
                        • Dec 2009
                        • 2341
                        • 🌍

                        #12
                        Originally posted by rocroc View Post
                        Koppa on sama, zetassa takaloksut on irtotavaraa, ja ne on 6-pyttysissä leveämmät
                        Näinhän se tosiaan taitaa olla.

                        Comment

                        Working...
                        X
                        😀
                        🥰
                        🤢
                        😎
                        😡
                        👍
                        👎