Announcement

Collapse
No announcement yet.

Z3 kysymyksiä

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Buzz3
    Newbiemmer
    • Jun 2021
    • 2
    • Kristiinankaupunki

    Z3 kysymyksiä

    Tervehdys!

    Auto on 2002 vuosimallin Z3 2,2 litrasella koneella, ei mikään tykki mutta vanhalle miehelle riittävästi tehoa. 75000 ja rapiat kilsoja mittarissa. Toimii moitteettomasti, mitä nyt takaa kuuluu tuo turha kolahdus kun vaihtaa ykköseltä kakkoselle. Kuulemma on Z3 ominaisuus. Onko Seinäjoki-Vaasa-Pori suunnalla joku osaava paja joka korjaisi?

    Mistä johtuu mittaritaulussa ilmoitus eep_2 kilometri näytön kohdalla kun auto on seissyt kylmässä päivän. Ei mikään iso vaiva, pikkasen harmittaa kun kierroslukumittari, vedenlämpö sekä bensamittari näyttää "ei mitään"! Tilanne korjaantuu kun kone lämpiää. Missä vika ja onko asialle tehtävissä jotain vai kuuluuko tämäkin auton ominaisuuksiin?

    Miten toimiva on tuo rättikaton ja takaluukun välissä oleva tiiviste. Pitääkö vettä ja jollei pidä, valuuko se jonnekin auton sisään ja sieltä jostain kautta ulos? Olen kuullut "drain holesta" mistä tuo vesi pitäisi valua ulos. Missä sijaitsee moinen reikä ja pääseekö sitä rassaamaan mikäli se/ne on tukossa? Näkyykö tämä reikä jossain auton alla?

    Kuuluuko Z3 olla uraherkkä (tyhmä kysymys) kun se aina välillä haluaa lähteä johonkin suuntaan... aika ajoin tosi "työläs" ajettava ja ratista saa todella pitää kiinni. Johtuuko renkaista, edessä Dunlop 225/45 R17, takana 245/40 R17 vai mahdollisesti jostain muusta. Ensi viikolla on tarkoitus tehdä nelipyörä suuntaus josta toivon apua ongelmaan.

    Omassa Z3 ainoa asia jota kaipaan on vakionopeudensäädin, onko iso homma asentaa?

    Millä aineella olette pesseet/putsanneet takaikkunan. Vielä näkyy läpi mutta kellastumaan päin on.

    Näillä kysymyksillä mennää!
  • Tomes70
    BTCF Member
    • Jan 2016
    • 64
    • TURKU :(

    #2
    Originally posted by Buzz3 View Post
    Tervehdys!

    Auto on 2002 vuosimallin Z3 2,2 litrasella koneella, ei mikään tykki mutta vanhalle miehelle riittävästi tehoa. 75000 ja rapiat kilsoja mittarissa. Toimii moitteettomasti, mitä nyt takaa kuuluu tuo turha kolahdus kun vaihtaa ykköseltä kakkoselle. Kuulemma on Z3 ominaisuus. Onko Seinäjoki-Vaasa-Pori suunnalla joku osaava paja joka korjaisi?

    Mistä johtuu mittaritaulussa ilmoitus eep_2 kilometri näytön kohdalla kun auto on seissyt kylmässä päivän. Ei mikään iso vaiva, pikkasen harmittaa kun kierroslukumittari, vedenlämpö sekä bensamittari näyttää "ei mitään"! Tilanne korjaantuu kun kone lämpiää. Missä vika ja onko asialle tehtävissä jotain vai kuuluuko tämäkin auton ominaisuuksiin?

    Miten toimiva on tuo rättikaton ja takaluukun välissä oleva tiiviste. Pitääkö vettä ja jollei pidä, valuuko se jonnekin auton sisään ja sieltä jostain kautta ulos? Olen kuullut "drain holesta" mistä tuo vesi pitäisi valua ulos. Missä sijaitsee moinen reikä ja pääseekö sitä rassaamaan mikäli se/ne on tukossa? Näkyykö tämä reikä jossain auton alla?

    Kuuluuko Z3 olla uraherkkä (tyhmä kysymys) kun se aina välillä haluaa lähteä johonkin suuntaan... aika ajoin tosi "työläs" ajettava ja ratista saa todella pitää kiinni. Johtuuko renkaista, edessä Dunlop 225/45 R17, takana 245/40 R17 vai mahdollisesti jostain muusta. Ensi viikolla on tarkoitus tehdä nelipyörä suuntaus josta toivon apua ongelmaan.

    Omassa Z3 ainoa asia jota kaipaan on vakionopeudensäädin, onko iso homma asentaa?

    Millä aineella olette pesseet/putsanneet takaikkunan. Vielä näkyy läpi mutta kellastumaan päin on.

    Näillä kysymyksillä mennää!
    Moi
    Jopas on samat mietteet kuin mulla
    Suurimpaan osaan kysymyksistä en osaa vastata, mut pariin kuitenkin...

    Mulla ei vaihteen vaihdossa ylimääräisiä ääniä, mutta peruuttaessa kun kytkintä nostelee niin kolahtelee... Ilmeisesti kardaanin kumi tai kannakelaakeri, toivottavasti ei perämutikka. Ajaessa ei ääniä.

    Käsittääkseni tuo rätin tiiviste pitäis olla tiivis, eli vika jos vettä pääsee läpi. Ainoo tippareikä minkä tiedän on tankinkorkin suppilon pohjalla. Se tukkeutuu helposti, mut myös helppo rassata auki.

    Alatukivarren takahela, voi olla joku hienompiki nimi, jos on vakio, niin on uutenaki nii löysä et edesauttaa tuota uraherkkyyttä.
    Ne kannattaa heti vaihtaa uretaanipusliin, ajo-ominaisuudet paranee sata%!
    RACE.FI Powerflex bmw z3 (1994 - 2002) front lower wishbone rear bushPFF5-301
    Tuosta liikkeelle, vaihto onnistuu kotipihalla jos vaan tunkki ja lenkkiavain löytyy.

    Vakkaria itsekkin metsästän, löytyy retrofit mut en oo uskaltanu tilata, kun en tiedä mitä kaikkee pakettiin kuuluu...

    Takaikkunan kiillotus itselläkin mielessä, mutta vielä en oo kuullu suosituksia käytettävistä aineista. Tietty soveltaen vois käyttää ajovalojen kiillokkeita, mut tästä ei varmuutta.

    Käyppäs tänne liittymässä, jollet vielä ole https://www.facebook.com/groups/459699550855911
    Z3 2.0, -99, Luscious lips

    Comment

    Working...
    X
    😀
    🥰
    🤢
    😎
    😡
    👍
    👎