Announcement

Collapse
No announcement yet.

Z3 Roadstereiden kulutus?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • 5Satku
    Newbiemmer
    • Aug 2003
    • 6

    Z3 Roadstereiden kulutus?

    Tervehdys!

    Etsiskelin search toiminnolla tietoa Z3:n polttoaineenkulutksesta, mutta eipä löytynyt vaikka muutamia Z3 aiheisia threadeja löytyikin. Siispä kiinostaisi tietää kunka paljon kuluttaa:
    - Z3 1.9 kaupunki / seka-ajo / matka
    - Z3 2.8 kaupunki / seka-ajo / matka

    Jonkinlaisia lukuja näyttäisi löytyvän mobile.de:n myynti-ilmoista, mutta haluaisin todellisia kättäjien kokemuksia. Kiitoksia jo etukäteen.
    -5Satku-
  • Z3BMW3
    Bimmer Rookie
    • Jun 2004
    • 159
    • Tampere

    #2
    Aika lähelle pääsee, kun katsot Z4sten kulutusta samoilla koneilla. Uudemmat koneet vievät vähemmän, mutta Z3 taisi olla kevyempi. Ainakin Saksan BMWn sivuilta löytyi hyvin tietoa.

    Oma;
    Z3 1,8 matka 80kmh n.6l
    Z3 1,8 matka 100kmh n.6,5l
    Z3 1,8 matka 120kmh n.7,5l
    Z3 1,8 matka 140kmh n.8,5l
    kaupunki 7,5-10

    5,7l/100km taitaa olla ennätys.
    14l/100km on toinen.

    1,9 kait samoilla lukemilla.
    2,8 ja vanokset sitten suurempia kaupungissa ja pienemmissä nopeuksissa. Suuremmissa voi olla vähemmän, riippuen välityksistä.
    Z3BMW3

    Comment

    • Dandy
      Bimmer Enthusiast
      • Apr 2003
      • 1438
      • ....

      #3
      Porukoilla tuollainen 2.8 koneella. Vie enemmän kuin e36 328. Maantiellä ~8 l ja kaupungissa ~12 l. Normaaliajossa tuollaiset lukemat. Nätisti kun ajelee niin pääsee varmaan hiukan pienemmillä.

      Comment

      • Ramces
        Newbiemmer
        • Nov 2002
        • 21
        • Turku

        #4
        Oma 2.8 koneella. Ja kulutus on seka-ajossa siellä 9.5 tuntumassa.

        Comment

        • algernon
          Bimmer Fanatic
          • Apr 2006
          • 288
          • Turku, Suami

          #5
          -98 Z3 2.8

          (kulutusmittarin mukaan)
          Matka 8,3 (110-150km/h)
          Sekalaista 8,7 (80-110km/h)
          Sekopäistä 12+ (pään mukaan)
          Kaupunkikulutuksesta ei aavistustakaan.
          M
          850i -91 (EG11)
          Z3 2.8 -98 (CH31)

          325 -08 (VE31)

          Comment

          • Herbert
            Bimmer Rookie
            • Feb 2006
            • 75
            • Suomi

            #6
            Sama täällä, 2.8 vie 8.5-12, normaalisti noin 9l +-0.5l... Matkassa vie lopunperin aika paljon, välitykset on ihan naurettavan lyhyet, pitäis olla kuudes vaihde..

            Comment

            • algernon
              Bimmer Fanatic
              • Apr 2006
              • 288
              • Turku, Suami

              #7
              Kuudes vaihde

              Kaivelin tässä näitä vanhoja ja muistui että yksi Britti teki Z3 modiksen jolla saatiin Z4 kuusivaihteinen aski tähän mukaan...

              Zetaan lisää optioita DYI täältä...

              Ei aivan plug and play meininkiä.
              M
              850i -91 (EG11)
              Z3 2.8 -98 (CH31)

              325 -08 (VE31)

              Comment

              • Janza182
                Bimmer Enthusiast
                • Aug 2002
                • 4988
                • 013

                #8
                OT:tä mut vähän aikaa sitten jollain foorumilla/galleriassa oli kuvia zetasta jossa varmaankin oli 6V loota.. tuskin huvikseen laittanu moista nuppia vimpan päälle laitettuun autoon Kylläkin auton tiedot oli todella puutteelliset niin ei voi vannoa..

                Comment

                • reddewil
                  Bimmer Enthusiast
                  • Aug 2003
                  • 3015
                  • West Coast

                  #9
                  Jos zetan meinaat ostaa ja pohdit tuollaisia, hinta ero 1,9 ja 2,8 välillä melkoinen, niin osta corolla! Ei millään pahalla. 2.8 syö sen ku e36 sedan 328 noin...
                  ...

                  Comment

                  • Z3BMW3
                    Bimmer Rookie
                    • Jun 2004
                    • 159
                    • Tampere

                    #10
                    Kyllä noita 6v nuppeja on näkynyt 2.8l koneissa, tosin ilman sitä kuudetta vaihdetta.

                    Tuon vaihdelaatikon vaihto kova homma. Eikös perän vaihtaminen olisi paljon helpompi, halvempi ja nopeampi? Dieselin perä tuohon 2.8l koneeseen ei varmaankaan olisi paha, vääntäähän tuo kone hyvin jo alhaalta.

                    Tuossa 1,8 ja 1,9 litraisessa perävälitys 3.45 ja siten satasen vauhdissa mennään jo 3t kierroksen tuntumassa, mikä tuntuu aivan liialta. Tuohon jos saisi jostain edullisesti 2.9-3.2 välillä olevan perän, helpottuisi tuo ajokin.

                    Nyttemmin menee 50kmh juuri siinä nelosen ja vitosen välimailla. Nelosella huutaa vitosella ei jaksa suurempia mäkiä ilman suurempaa vauhtia.

                    Mistä löytyy infoa noista peristä, siis välityksistä, kiinnityksistä ja vetonivelten laippojen pulttien määrästä, voisi miettiä tuota vaihtoa.
                    Z3BMW3

                    Comment

                    Working...
                    X
                    😀
                    🥰
                    🤢
                    😎
                    😡
                    👍
                    👎