Announcement

Collapse
No announcement yet.

Z3 hankkiminen

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • teropa
    Bimmer Enthusiast
    • Oct 2005
    • 3855
    • Oulu

    Z3 hankkiminen

    Moikka

    Siskonmies on hankkimassa Z3:sta. Esim vaikka tämmöstä:



    Voisitteko valistaa seuraavista asioista:

    - tärkeimmät tekniikan kompastuskivet
    - facelift: milloin, mitä, onko tärkeää että se on
    - muuta, mitä ?

    Tero
    E60 520dA M-sport
    ---Ex
    E60 520dA, 530dA, 535dA x2, 530iA, 530xdA
    E90 330iA, 325iA, 320dA
    E39 523iA, 525iA, 530iA x3, 540iA x3, 530dA, ///M5
    E34 525iA, R.I.P. (21.01.06)

    PPL(A)
  • Z3BMW3
    Bimmer Rookie
    • Jun 2004
    • 159
    • Tampere

    #2
    Originally posted by teropa View Post
    Moikka

    Siskonmies on hankkimassa Z3:sta. Esim vaikka tämmöstä:



    Voisitteko valistaa seuraavista asioista:

    - tärkeimmät tekniikan kompastuskivet
    - facelift: milloin, mitä, onko tärkeää että se on
    - muuta, mitä ?

    Tero
    Tuossa näköjään m-kone, joten kannattaa selailla vanhoja ketjuja tuon konemallin viosta.

    Pääosin samat jutut, kuin e36 -malleissa;
    eli katsoo, että kaikki pelaa. Ja perän ripustusten kunto rungon puolelta, on ongelmia suuremmilla koneilla. Tietty puslat ja iskarit.

    Eli pääosin aivan perus kulutustavaraa, eli ei uusittuna nyt aivan mansikoita maksa.

    Faceliftissä peräosa erilainen, kyljistä korkeampi ja erilaiset takavalot & takaluukun kansi

    Kovakatto kannattaa ottaa mukaan, jos sitä ei käytä, voi sen myydä n.2te.
    Z3BMW3

    Comment

    • teropa
      Bimmer Enthusiast
      • Oct 2005
      • 3855
      • Oulu

      #3
      Kiitoksia tiedoista!

      Tulisko kellään suorilta mieleen noita M-moottorin heikoimpia kohtia ?

      Tero
      E60 520dA M-sport
      ---Ex
      E60 520dA, 530dA, 535dA x2, 530iA, 530xdA
      E90 330iA, 325iA, 320dA
      E39 523iA, 525iA, 530iA x3, 540iA x3, 530dA, ///M5
      E34 525iA, R.I.P. (21.01.06)

      PPL(A)

      Comment

      • Dandy
        Bimmer Enthusiast
        • Apr 2003
        • 1438
        • ....

        #4
        Originally posted by teropa View Post
        Kiitoksia tiedoista!

        Tulisko kellään suorilta mieleen noita M-moottorin heikoimpia kohtia ?

        Tero
        Löytyy searchilla juttua, mutta kiertokangen laakerit ja vanos ovat käsittääkseni olleet ne heikoimmat kohdat.

        Täydellistä huoltokirjaa ja selvää omistajahistoriaa pitäisin todella tärkeänä M-bemaria ostettaessa. Moottorin ääni kylmänä ja kuumana, öljyvuodot, vaihteiston&kytkimen toiminta kannattaa selvittää tarkasti ennen ostoa. Melkein ottaisin mukaan ostamaan sellaisen kaverin, jolla on kokemusta ämmistä.

        Jos ei välttämättä pidä olla ämmä niin porukoilla olisi siisti 2.8 roadster myynnissä. Voin luvata, että kerkeää Suomen teillä tuollakin:

        Comment

        Working...
        X
        😀
        🥰
        🤢
        😎
        😡
        👍
        👎